Oslo–Frankfurt–København–Bangkok–Sydney–Bangkok–Kø benhavn–Oslo
Oslo–Frankfurt–København–Bangkok–Sydney–Bangkok–København–Oslo
Reiserute:
Årets påskeferie skulle bli noe annet og noe mer enn en og annen fjelltur, og ettersom jeg skulle helt til Australia og bare hadde to uker til disposisjon, var det et must å fly business. Jeg søkte imidlertid opp priser i økonomiklasse først, men de kom raskt opp på 16-17.000 kr, mye fordi jeg skulle reise i påsken. Business-billetter fra Europa til Australia lå på 30-40.000 kr, noe som i utgangspunktet er langt over hva jeg er villig til å betale av egen lomme. Våre venner i SAS og Thai kom imidlertid til unnsetning, og jeg endte opp med å betale 22.000 kr. for en rundreise i Business. Da måtte jeg starte reisen i Frankfurt, men ettersom jeg hadde gjort det samme bare et halvt år tidligere på en reise til New Zealand, var jeg ikke i tvil om dette var den beste måten å reise på når man ser pris opp mot produkt.
Jeg kjøpte også en tur/retur-billett med Lufthansa til Frankfurt priset til 795 kr. (brukte returreisen 17. mai), samt en enveisbillett med SAS fra København til Oslo til 495 kr. Dette var helt i starten av opptjeningsperioden min i EuroBonus, og flyvningene ville i seg selv sikre meg enda et år med gullkort i Star Alliance (frem til mai 2013). Påmeldingene til doble poeng- og PointBooster-kampanjene gjorde at EuroBonus-kontoen totalt sett ville godskrives med nesten 90.000 poeng.
Jeg fløy totalt 38.889 kilometer, inkludert Sydney-Cairns og Carins-Gold Coast med Jetstar og Brisbane-Sydney med Qantas, som kommer i en egen rapport.
Oslo–Frankfurt–København–Bangkok–Sydney–Bangkok–København–Oslo

Reiserute:
- 16. april 2011: Lufthansa LH861 Oslo (OSL)–Frankfurt (FRA), Airbus A321-200
- 16. april 2011: SAS Scandinavian Airlines SK1636 Frankfurt (FRA)–København (CPH), McDonnell Douglas MD-82
- 16. april 2011: SAS Scandinavian Airlines SK973 København (CPH)–Bangkok (BKK), Airbus A340-300
- 17. april 2011: Thai Airways International TG475 Bangkok (BKK)–Sydney (SYD), Airbus A340-600
- 1. mai 2011: Thai Airways International TG478 Sydney (SYD)–Bangkok (BKK), Airbus A340-600
- 2. mai 2011: SAS Scandinavian Airlines SK972 Bangkok (BKK)–København (CPH), Airbus A340-300
- 2. mai 2011: SAS Scandinavian Airlines SK1462 København (CPH)–Oslo (OSL), Boeing 737-800

Årets påskeferie skulle bli noe annet og noe mer enn en og annen fjelltur, og ettersom jeg skulle helt til Australia og bare hadde to uker til disposisjon, var det et must å fly business. Jeg søkte imidlertid opp priser i økonomiklasse først, men de kom raskt opp på 16-17.000 kr, mye fordi jeg skulle reise i påsken. Business-billetter fra Europa til Australia lå på 30-40.000 kr, noe som i utgangspunktet er langt over hva jeg er villig til å betale av egen lomme. Våre venner i SAS og Thai kom imidlertid til unnsetning, og jeg endte opp med å betale 22.000 kr. for en rundreise i Business. Da måtte jeg starte reisen i Frankfurt, men ettersom jeg hadde gjort det samme bare et halvt år tidligere på en reise til New Zealand, var jeg ikke i tvil om dette var den beste måten å reise på når man ser pris opp mot produkt.
Jeg kjøpte også en tur/retur-billett med Lufthansa til Frankfurt priset til 795 kr. (brukte returreisen 17. mai), samt en enveisbillett med SAS fra København til Oslo til 495 kr. Dette var helt i starten av opptjeningsperioden min i EuroBonus, og flyvningene ville i seg selv sikre meg enda et år med gullkort i Star Alliance (frem til mai 2013). Påmeldingene til doble poeng- og PointBooster-kampanjene gjorde at EuroBonus-kontoen totalt sett ville godskrives med nesten 90.000 poeng.
Jeg fløy totalt 38.889 kilometer, inkludert Sydney-Cairns og Carins-Gold Coast med Jetstar og Brisbane-Sydney med Qantas, som kommer i en egen rapport.