![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Hepp hepp… Da var det klart for påskeferie igjen og i år også ble det Florida da vi synes dette er mest passende med vår ”nye” reisevenn Sudcaravelle Jr (frøken) som snart er 2 år..
Valget ble på grunn av gode erfaringer i fjor Icelandair på grunn av tid, servicen* og den enkle mellomlandingen på KEF og ikke minst enkle imigrationen på Sanford Orlando SFB *(med service mener jeg da mat, underholding og ikke minst flypersonalets adferd) Vi tok en vri i år og bestilte via icelandair.us som faktisk gjorde billetten ca 5-6000 rimeligere og vi endte da opp med ca 24.000 totalt for 2 og en baby på Saga Class. Bilen ble levert til VIP parkering som vi her blitt stamkunde av. Vi her benyttet oss av dem 7 ganger nå uten noen bulking eller lignende (bare en bortroting av garasjeport åpner men vi fikk fint plaster på såret) Innsjekken var nå faktisk på egne skaranker (i fjor var det på SAS) noe som gjorde valget av Saga Class langt mer attraktivt da det var meget lang kø på økonomi og ingen på Business så det tok faktisk 4-5 minutter fra vi leverte bilen til sikkerhetskontrollen var over. Vi hadde en time som vi slappet av i gullstuen som ikke imponerer særlig. Jeg syntes det er litt rart at de ikke kan jazze opp denne et par hakk og ha noe mer småsnacks av litt kvalitet. Stillhetsfordelen forsvinner også noe da loungen er stappfull og ingen ledige plasser (ei heller i stillesonen, men der holder vi oss med all respekt unna på grunn av frøken) Ombordstigning gikk glatt og jakkene ble tatt i mot umiddelbart med et smil og da vi ikke er særlig narsissistiske av oss så overlever vi at de ikke er noe på etternavn til oss på Icelandair ;-) Vi har nå lært at de desidert beste plassene er 2D og 2F som har svært god benplass. AVODen er bra men litt lite utvalg av filmer og programmer. Setene er greie og på del en (hvis det kan kalles en intraeuropeisk rute) så må vel dette være det beste på markedet? Som i fjor var faktisk maten på kortruten den beste denne gangen også, nydelig torsk og en lammefilet som per i dag er det beste vi har spist på fly (overgår faktisk det jeg har spist på Singapore business) Mumm sjampis med ”ekte” kork og greier. Loungen på Keflavik var et hyggelig gjensyn med gode småretter og fin atmosfære. Eneste å utsette er en voldsom påloggings rutine på det trådløse internettet som tok meg sikkert 15 minutter, tviler på at det er mange på dette gudsforlatte området som snylter wifi. Del to gikk knirkefritt og den lille fikk masse pledd og ble redd opp til foran bena våres og sov hele turen mens mor og far koste seg glugg. Mor tok sushi bento boks (meget bra) og far tok en biff (helt grei). Rett før landing kom det en liten sandwich som var litt over flystandard. Vi kom først til imigration og koffertene var de første på båndet så fra vi gikk ut av flyet til vi var på leiebilskranken så tok det ca 15-20 minutter. På leiebilskranken skjedde der sedvanlige at de prøvde å prakke på oss noe kjipt (opplever det litt for ofte i USA). Vi hadde bestilt Large SUV og vi ble tilbudt en KIA offroader. Spontanreaksjonen var så overbevisende (fortalte klart å tydelig at 16 dager for en nordmann med en KIA i US var HELT uaktuelt) – at han med svært godt humør ga oss en fabrikkny Dodge Durango som tydeligvis også er en helt ny versjon her nede da alle spør mye rart om den. Herlig slede med fjernstyrt start, keyless, ryggekamera, elektrisk bakluke osv. Bilen bærer preg av tett samarbeid med Mercedes da nøkkel og en del andre detaljer er like som på ML og GL samt at jeg har aldri kjørt en amerikansk SUV med såpass ”tyske” kjøreegenskaper. Florida er som vanlig herlig med mye god mat, fint vær, hyggelige mennesker og artig natur.. Hjemturen er om 5 dager og det er jo litt trist da.. Icelandair Business Class synes jeg fremdeles er et meget godt produkt i forhold til pris og forventninger. Siste året har jeg prøvd både SK,TG og SQ på longhaul business og sitter igjen med en svært god følelse av hva islendingene tilbyr. SC Last edited by SudCaravelle; 26-04-2011 at 04:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Her er forøvrig forrige Icelandair rapport samt resten av bildene..
(får håpe vi slipper å mellomlande på Agurk AEY på vei hjem ![]() http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=61716 SC |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Kjempefin rapport! Takk for det!
Må man spørre hva det koster å leie en slik bil i Florida i de 16 dagene du nevnte? BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Flott rapport! Jeg stusser på "N" på bakruten, er det du som har satt den på eller er det tilfeldig?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Flott rapport fra Icelandair og Florida dette.
![]()
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
Takk for fin rapport. Er litt fristende å prøve nye Saga Class.
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Tusen takk for flott rapport det virkelig var spennende å lese. Flotte bilder, særlig de skarpe bildene av maten. Sushien så jo f eks virkelig god ut.
![]() Håper hjemturen går bra denne gangen og at islendingene leverer. SagaClass høres ut som et veldig bra produkt sett i henhold til prisen!
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ser ut som du har hatt det bra på Saga class! Icelandair flyr 757 bare?
Prøvde å se priser på sega class fra BGO til JFK, men kom automatisk over på økonomi når jeg trykket "SØK" knappen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Kjekk lesning det her! Jeg og noen kompiser skal ha leiebil i 8 dager i florida i juni, har enda ikke bestilt og vi tenker stor suv er det som må til. Hviket firma leide du gjennom? Dette var jo ingen feil pris... Prisen blir jo gjerne litt høyere for oss da vi med noen få uker er på feil side av den teite 25 års grensen og vi skal ha enveisleie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hjemreisen:
Etter 16 dager var det på tide å komme seg hjem. De to siste dagene tok vi på Westin Lake Mary (Nordlige Orlando 15 minutter fra Sanford flyplassen). Dette hotellet imponerte oss veldig i forhold til forventningene vi har til amerikanske hoteller. Det var helt nytt og vi bodde på executive floor med litt større rom osv. Det var faktisk Shulas (glimrende steak house som også ligger i ft. Lauderdale) som var hotellets restaurant og frokosten ble servert der. Levering av bil og innsjekk gikk som vanlig meget enkelt på Sanford og her også var det rett til insjekk uten noe venting med Saga Class. 6 kolli hvor av 4 av dem nærmet seg 30 kg (faktisk en over så vi fikk pepper) tydet på aggressiv shopping. Royal Palm loungen er skikkelig sliten, men grei for å roe ned med en pils før avreise. På denne ruten hadde vi plass 1A og 1C som er overraskende trangere enn 2D og F, det er faktisk ett helt vindu mindre og merkbart mindre benplass – dog nok til at det var plass nok til at flyvertinnenne redde opp for den lille så hun sov mesteparten av flighten. Sjampisen var på denne turen Moet og maten var god. Steaken var la oss kalle det typisk flysteak, men mahi mahi fisken var fantastisk god… Det er vel uten tvil den beste fisken vi has spist i luften. Loungen på Keflavik hadde en flott men rar morgenstemming hvor passasjerer bytter fly.. Merkelig følelse denne hub saken gir. Flighten til Oslo gikk også fint og vi fikk en meget god frokost, kona tok pannekaker og jeg tok omelett, pølser osv.. cowboy. Igjen sitter jeg med et svært godt inntrykk av Icelandair og det er en overraskende behagelig måte å komme seg såpass langt bort på, selv med en liten på snart to år og over 100 kg bagasje. Hadde Icelandair også flydd til Florida om sommeren så hadde ve brukt de istedenfor Swiss når vi skal tilbake nå i Juli. Beklager den dårlige kvaliteten på disse bildene, men de er tatt med mobilen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
To fantastiske bilder til...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Der kom resten ja, flott rapport
![]() Likte at de server sushi! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Finfin rapport, som vanlig. Har lest Florida-rapportene dine med stor interesse. Legger merke til at maten på Icelandair Business ser svært mye bedre ut enn den var på SAS Eco Extra.
Lurer litt på hvor den marina-restauranten er som du har bilder fra? Dere var på vestkysten forstår jeg, hvor bodde dere der? Har selv gode erfaringer fra Clearwater Beach som jeg likte bedre en sørøstkysten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Gleder meg ikke noe mindre til fjerde Florida tur jeg heller etter denne rapporten!
![]()
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Restauranten på Marinaen var i Sarasota - meget bra.. Vi bodde i et hus på Little Harbor mot Tampa Bay - også bra, men faktisk en smule øde. Det ble en del kjøring. http://www.staylittleharbor.com/ Stemmer det med maten, den er faktisk også merkbart bedre enn SAS longhaul Business, spesielt sjømaten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Super rapport som vanlig fra den kanten. Frk Caravelle har vel nærmest vokst opp i businessclass, ser ut som hun trives der.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Til Florida med Icelandair | WF-380 | TripReports | 23 | 13-03-2013 22:24 |
Florida i påsken | hellbilly | Reiseforum | 1 | 19-10-2012 23:39 |
Biz til Florida påsken 2011 | SudCaravelle | Reiseforum | 11 | 21-08-2010 17:01 |
London og påsken | Blubird | Flyforum | 5 | 17-01-2005 11:51 |