Hotelltips i Barcelona?

ENGM RAMP

ScanFlyer Rusty
God søndag folkens,

Da er årets ferietur booket, og på hjemreisen så skal der nytes 2 netter i BCN. Har noen et godt tips om et sentralt og greit hotell, standard midt på treet eller bedre ?

Forslag mottages alltid med stor takk :):up:

Re: Hotelltips i Barcelona ? Anyone ?

Har noen forslag i kategorien bedre/best.
1. Hotel Arts Barcelona , Barcelonas beste hotel, her bor bl.a. spillerne på Barcelona i forbinelse med fotballkampene. http://www.hotelartsbarcelona.com/
2. Barcelona Hotel Pullman, fantastisk takterasse med pool. Ligger ved siden av Hotel Arts, de er begge plassert 25 meter fra stranden og en rekke restauranter/klubber.
3. W Barcelona, nyeste hotellet i byen som ligger perfekt plassert v/stranden.
4. Claris Hotel

Lykke til med valget av hotel og nyt en av de beste byene i Europa.

Hvilke bydel er den mest sentrale å bo i? Om man vil være nær det meste.

Noen vært der i januar? Er vel ikke så varmt da, selv om det ser litt varmt ut på yr.no :)

Re: Hotelltips i Barcelona? Anyone?

Hotel 1898 er også meget bra. Takterasse med svømmebasseng og utsikt over "hele barcelona". Ligger midt på rambla, men er innredet i kolonial stil. Fine rom, svær resepsjon og veldig god frokost.

Slenger meg på tipset til Darkcho her.
Hotel 1898 er fantastisk.

Hvilke bydel er den mest sentrale å bo i? Om man vil være nær det meste.

Noen vært der i januar? Er vel ikke så varmt da, selv om det ser litt varmt ut på yr.no :)

Det mest sentrale er rundt Placa Catalunya eller Placa Espanya, men Barcelona er en ganske spredt by når det gjelder turistattraksjoner så du må regne med å ta litt t-bane (kjøp t-10!!!) som forøvrig holder høyt standard og er alltid like trygt.

Jeg bor her/der, og for meg er det j***** f***** f***** kaldt (5-15 grader siste uken). Likevel har jeg alltid en t-skjorte og shorts dag etter at jeg kommer tilbake fra det kalde norden! Du kommer til å se mennesker med luer, votter osv mens du går rundt i tskjorte og solbriller ;)

Forresten, husk at Parc Güell koster €7 p.p. nå :drunk:

Edit: can confirm hotel 1898, selv om jeg ikke er fan av Ramblas
Edit2: Sjekk Silken Gran Hotel Havana også. Har hatt helt fantastiske opphold der og familien benytter seg ofte av den.

Plaza Catalunya ...ved Ramblas , Hotel Continental , inkludert av enkel buffet og vin/øl 24 t selv service. Ok rom og relativt billig ...

Silken Gran Havana tiltredes herfra! Bodde der med fruen i august, stort og moderne rom med egen balkong og solsenger, rooftop pool og bar, taxiholdeplass rett på utsiden, og kun 10 min å rusle ned til kaoset på Las Ramblas!

Det mest sentrale er rundt Placa Catalunya eller Placa Espanya, men Barcelona er en ganske spredt by når det gjelder turistattraksjoner så du må regne med å ta litt t-bane (kjøp t-10!!!) som forøvrig holder høyt standard og er alltid like trygt.

Jeg bor her/der, og for meg er det j***** f***** f***** kaldt (5-15 grader siste uken). Likevel har jeg alltid en t-skjorte og shorts dag etter at jeg kommer tilbake fra det kalde norden! Du kommer til å se mennesker med luer, votter osv mens du går rundt i tskjorte og solbriller ;)

Forresten, husk at Parc Güell koster €7 p.p. nå :drunk:

Edit: can confirm hotel 1898, selv om jeg ikke er fan av Ramblas
Edit2: Sjekk Silken Gran Hotel Havana også. Har hatt helt fantastiske opphold der og familien benytter seg ofte av den.

Takk for tips, vurderer Pullman Barcelona Skipper siden det ikke var så dyrt. Er også ganske nære metroen....

Takk for tips, vurderer Pullman Barcelona Skipper siden det ikke var så dyrt. Er også ganske nære metroen....

Bodde der i fjor sommer, kan absolutt anbefales. Kort vei til stranda ( ikke så viktig på vinter'n da...). Foruten Metro nær hotellet, tar det bare 5 minutter med lokalbussen inn til La Rambla. Funker fint.

Back