![]() |
|
![]() |
#1 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Fant igjen et bilde av det røde planet som skulle få svenskene til å fly innenriks sammen med det blå. Om det lyktes vites ikke...
![]()
![]() |
#2 |
Banned
|
![]()
Og det var LN-RLE. Husker jeg fløy den TOS-FBU sensommeren -98, det var siste gang jeg landet på FBU med MD80.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Får vi flere slike fly fra SAS?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg vet bare at flyet på grunn av fargen og formen fikk et ikke fordelaktig kallenavn, ihvertfall oppe i diverse tårn og i alle fall av én SAS-flyger på åpen radio...
Kyrre |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Hvordan denne satsinga på svensk inrikes egentlig gikk vet ikke jeg, men det har vel vært omtalt en del på forumet tidligere.
Legger ved bilde av siste avgang LN-RLE hadde fra FBU 7.oktober, ca to timer før plassen stengte.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Hyggelig å se igjen "papirflyet"...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banned
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
|
![]()
Har vel hørt flere kallenavn, går ut fra at i hvert fall ett er OK....
"Fluesoppen...." |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
De gikk stort sett under navnene "Blåmann" og "Tampongen"."Tampongen" (LN-RLE),flyr jeg regelmessig ut fra ARN.Titter man nöye etter,så kan man faktisk skimte litt rödmaling i kriker og kroker.
![]()
![]() |
#10 |
Newcomer
|
![]()
Husker noen av dere hvor den gikk, som siste avgang fra FBU.
Jeg fikk en "SAS Last day out" pin når jeg fløy FBU TOS den dagen , og jeg mener å huske det var den maskinen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Og det ene økenavnet som FBU4EVER nevner er nå arvet av et norsk selskap som flyr på OSL
![]()
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
og - jeg har sett tegninger av ett gult og et grønt fly også! Dessverre ble det bare det røde og det blå. Det var visst ingen stor sukess.... Selv har jeg fløyet den røde BDU-FBU
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Adventkalender 2017 - arkivdykk | Fellowship | Bilder & foto | 41 | 24-12-2017 13:47 |
Slik begynte det hele - Et arkivdykk. | Martin | TripReports | 8 | 09-06-2013 01:00 |
"If you're travelling in the north country.." - et arkivdykk | Martin | TripReports | 11 | 22-12-2009 12:43 |
Arkivdykk - fra SØR | CK | Flyhistorisk forum | 8 | 20-02-2006 21:02 |
Et par arkivdykk igjen :) | Fellowship | Flyhistorisk forum | 11 | 14-02-2006 17:50 |