![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,695
|
![]() Quote:
Rapport: http://www.newsweb.no/newsweb/attach...df&attId=84769 Presentasjon: http://www.newsweb.no/newsweb/attach...df&attId=84768
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 16-02-2011 at 08:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,695
|
![]()
Finansavisen papir skriver i dag at oljesmell i 2011 truer flyselskapene:
Prisen på flydrivstoff går stadig opp. DY har sikret 30% av 2011-forbruket. 20% er sikret til USD770/tonn og i første kvartal er sikringsandelen 30%. Spottprisen for var USD 954 pr. tonn på tirsdag. Spottprisen er opp 15% siden nyttår. Generelt om oljeprisen: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=28768&page=31
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Fly Biz er en riski Biz siden man er så avhenging at fuel , dette var ikke spesielt lystig lesing.
Slide 8 som Discus refererte til (?) sier at -800 fases inn (+38 seat) uten extra cost, men det er vel +1 cc på -800 så det er vel en sannhet med mod. det også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2011
Posts: 148
|
![]()
+ litt mer landings avgifter for en 800 kontra en 300 !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
En positiv ting med raporten er at cash flow fra operations er god med +800 millioner (riktignok knappe 100 millioner svakere enn i 2009). Last edited by TOS; 16-02-2011 at 10:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Supernova
Join Date: Aug 2010
Posts: 200
|
![]()
Når det gjelder DY og oljepris så har DY sikret 30% samt lagt til drivstoffgebyr. Dersom dette ikke fører til færre pax vil det jo ikke ha en negativ effekt for DY, men om de mister endel pax vil det være negativt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2009
Location: USM/BKK/CPH
Posts: 1,812
|
![]()
DY's over skud betalt af SAS:
Quote:
Last edited by Someone; 16-02-2011 at 19:30. Reason: Lagt til inngress |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,695
|
![]() Quote:
Men det var jo også en måte å lage en tabloid sak av tall på...
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 16-02-2011 at 19:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,962
|
![]() Quote:
Revisor har riktignok ikke underskrevet ennå, da det gjøres først når årsberettningen legges frem, men de er for det i bedriften under årsoppgjøret; dvs Q4 oppgjøret ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,695
|
![]()
Mulig jeg som er sløv og ikke har satt meg ned for å summere og se på detaljene og hva som er ført som ekstraordinært eller ikke så saken er vel antagelig vinklet ganske tabloid. Kan vel også være avsetninger, fremførbart underskudd og andre ting som kan påvirke årsresultatet som ikke oppstår i hvert kvartal, eller er det periodisert? (Men dette med talltriksing kan du bedre)
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,962
|
![]() Quote:
Det gjennstår riktignok noe flisespikking, jus og €&?@*!!!, men normalt er tallene omtrent det samme som havner i årsrapporten. Når et børsnotertselskap legger frem Q4 tall, så legger de samtidig frem tallene for året totalt til markedet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]()
Årsresultatet er klart:
Quote:
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Det er merkelig at selskaper (ikke bare DY) nesten alltid forklarer underskudd med forhold de selv ikke er herre over. Driften er som regel aldri dårlig kan det virke som. Underskudd skyldes streiker, økte oljepriser, dårlig vintervær, vulkansk aske osv osv. Men når det kommer til overskudd, da er det bare god drift som gjelder. At 182 av 189 millioner i DY sitt tilfelle stammer fra SAS-boten og har en engangseffekt på samme måte som f.eks. asken i 2010, det er det tydeligvis ikke så viktig å nevne.....for da sier man i realiteten at man kun gikk med et overskudd på 7 millioner i 2010. Ikke kritikk av DY, det er bare en observasjon som gjelder flere selskaper.
Image is everything ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2010
Posts: 185
|
![]()
Jeg vil tro at tallene til NAS for 2010 er ganske representative. Året ble veldig spesielt ikke bare pga. sas erstatningen men også pga. askeskyen. NAS har også hatt en utrolig vekst.. og imponerende syns jeg at de lander et overbevisende overskudd.
Er heller ikke så sikker på at det bare er å trekke fra 182 mill ift. SAS erstatning og konkludere med 7 mill i overskudd uten SAS erstatning. Bunnlinjen tar også hensyn til skatt m.m. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Neida, bildet jeg tegner er selvsagt forenklet
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Resultat for 1. kvartal 2010 | FlightDeck | Flyforum | 4 | 21-04-2010 13:28 |
Resultater fra amerikanske flyselskaper i siste kvartal, CO verst | Tommy777 | Flyforum | 4 | 23-10-2008 00:50 |
NAS FJERDE KVARTAL 2005 delårsresultat | sail4fun | Flyforum | 18 | 09-02-2006 16:02 |