Re: Norwegian har valgt Dreamliner som langdistansefly
Jeg vet ikke hvilket hallelujakor du snakker om
Det synes jeg nu ellers er rimelig let at få øje på herinde
men tror du oppriktig at DY er så nedsnødd at de ikke skjønner at dette er to forskjellige ting? Ditt innlegg synes å indikere at DY ikke aner hva de holder på med, men jeg synes vel kanskje den korte historien viser at de skjønner litt om hvordan luftfartsmarkedet fungerer.
Naturligvis har DY lavet en grundigt stykke arbejde og ved godt hvor konkurrencen er. Men når Kjos får det til at fremstå at det nærmest bare er SAS der er DY's konkurrent og udelukkende fokuserer på det, så forsimpler han unægteligt tingene lidt rigeligt og fremstår useriøs.
Jeg tror faktisk ikke er SK er den værste konkurrent for ham. Der er trods alt en del kunder der godt vil betale lidt mere for kvalitet, frekvenser og hvad der ellers hører med af ekstra service når man rejser med et netværksselskab.
Kjos skal gå efter de prissensitive kunder og de rejser gerne med KLM, Finnair, Thai, Icelandair, Iceland Express, AeroSvit osv osv osv - ja hvem som helst, der er billigst. Alle nogle selskaber der kommer med betydeligt lavere priser for at lokke folk til at tage mellemlandingen. Det er ikke en "walk in the park" at tage konkurrencen op med alle disse selskaber, hvor flere faktisk øger trafikken på Norge - en trafik de helt sikkert kommer til at kæmpe for.
Og at fremstille det som om det bare er SAS der er konkurrenten fremstår useriøst.
Ditt innlegg og dine karakteristikker av Kjos viser jo også hvor du står, og det er derfor litt vanskelig å ta innlegget helt seriøst.
Så nu kan man ikke blive taget seriøst - blot fordi man synes Kjos har sagt nogle tåbelige ting gang på gang - og fordi man deraf er nået til en konklusion af hvordan man opfatter manden
Desværre er det jo ganske normalt her, at man bliver affærdiget med at være SK-fan eller Kjos-hader eller lign. hver gang man kommer med en kritisk bemærkning om DY eller Kjos. Det er absolut ikke noget der opmuntrer til en god dialog her. Det kan da ikke undre at det opfattes som halleluja-kor, når man gang på gang får dette skudt i skoene blot fordi man ikke nødvendigvis synes at manden er den store frelser
SAS har vært under kontinuerlige omstillinger men synes dessverre å fortsatt slike med høye kostnader. Jeg vet ikke hvor problemene ligger, men sannsynligvis er det strukturelle problemer som ikke veldig enkelt kan løses. De ansatte har en substansiell del av kuttene, iallefall om man ser på reduksjonen i lønnsbudsjettet, så jeg vet ikke hva SAS skal gå løs på nå?
Nu er der jo stadig forbedringer på vej - og langt fra alle optimeringer er vel implementeret i 2010-tallene. Desuden er der jo ingen der siger at SAS skal ned på samme lave niveau som DY. Det koster trods alt lidt mere at sørge for god service og drive et ordentligt netværksselskab og forhåbenligt, så er der også kunder der gerne vil betale lidt ekstra for et bedre produkt. Vi er trods alt nogle tilbage, der ikke altid behøver at købe de mest skrabede produkter