Kupp på tax-free: Hovedtråd (2011)

Status
Not open for further replies.

Dag Viking

ScanFlyer Mile High Club
Kupp på tax-free: Hovedtråd (2011)

Februartilbud på Kastrup er bl.a. Hennesy VSOP konjakk 1l for 219DKK.
Polpris er 655kr pr liter, på OSL koster den 355kr.
På Kastrup får man dessuten 500EB-poeng for hver tusenlapp man forhåndsbestiller varer for.

På OSL er Castelgiocondo Brunello di Montalcino 2005 på tilbud, 175kr. Vanlig pris er ca 220kr, og på polet koster 2004årgangen 399kr. 4 flasker er allerede kjøpt, og jeg tror det blir 4 til i løpet av mnd.

Last edited:
Re: Kupp på tax-free

Og for de som skal til Tyskland (utenom MUC) så kan man få en liter Johnnie Walker Black til 22 euro. På polet koster den 628 kr literen. Ergo en besparelse på ca 450 kroner for den som bruker denslags.

(Tar jeg med to Brunello fra OSL i tillegg så er hele Berlin-turen min innspart...)

Last edited:

Om ikke noe spesialtilbud da det virker være fast (selv om det ikke står noe om det på hjemmesiden deres), men mener tilbudet til OSL på Paulaner og Erdinger er et godt kjøp

Om ikke noe spesialtilbud da det virker være fast (selv om det ikke står noe om det på hjemmesiden deres), men mener tilbudet til OSL på Paulaner og Erdinger er et godt kjøp

Enig, har kjøpt inn disse ved siste innreise. For meg som foretrekker de lyse variantene av hveteøl, så gikk jeg på en liten bommert med Paulaner. Det er ikke så lett å se forskjell på etikettene om man ikke følger med (dvs har hatt en hyggelig innreise med Nicolas Feuilatte).

Enig, har kjøpt inn disse ved siste innreise. For meg som foretrekker de lyse variantene av hveteøl, så gikk jeg på en liten bommert med Paulaner. Det er ikke så lett å se forskjell på etikettene om man ikke følger med (dvs har hatt en hyggelig innreise med Nicolas Feuilatte).

Det har jo både den lyse og "Dunkel" av Paulaner på OSL, så man må jo passe på. Selv om jeg synes den litt mørkere er svært god den også.

Eneste ulempen er at det blir fryktig mye vekt når man kjøper disse i tillegg til vinkvoten :p

Eneste ulempen er at det blir fryktig mye vekt når man kjøper disse i tillegg til vinkvoten :p

Det er en av grunnene til at jeg bytter ut den vanlige trillekofferten med ryggsekk når jeg skal til Berlin på onsdag. :colgate:

Noen gode champagnetilbud? :old

Nei, ser ikke slik ut. Jeg pleier å sjekke OSL og destinasjonens tilbud på dette, men fant ikke noe verken i Tyskland eller her. I UK pleier de ha gode "2 for 1 tilbud" på champagne.

Et godt tilbud på maltwhisky på Kastrup også. Glenmorangie 10yo koster 205DKK, 635kr pr liter på polet og 319kr på OSL.
Selv kjøpte jeg Sonnalta til 665DKK i stedet, selv om det ikke er like mye å spare på den.

Hvor mye tar de pr flaske?

Re: Kupp på tax-free hovedtråd (2011)

Herlig å slippe dette taxfreetullet. Det å slepe med seg sprit, vin og øl på fly er pyton.

Problemet her i US and A er å finne godt utvalg av europeisk øl.

Ny måned, nye priser. Mine poser ble fulle i dag! Jeg tror tilbudsprisene ligger ca 50kr under normalt for vin, og 100kr under normal taxfree-pris for sprit.
Glenmorangie Original til 219kr på OSL, 635kr på polet
Masi Costasera Amarone 2007 - 169kr på OSL, 295kr på polet.
Hennesy VSOP 239kr på OSL, 655kr på polet.
Remy Martin 219DKK, 664kr på polet.
Bersano Barbaresco 2007 - 125DKK, polpris uvisst.

På min tur til Oslo forrige onsdag hadde da også Paulaner såvidt jeg kunne se på han som stod i kassen foran meg?

På min tur til Oslo forrige onsdag hadde da også Paulaner såvidt jeg kunne se på han som stod i kassen foran meg?

Min observasjon er fra søndag 15/5, da stod det en pall med sommerøl der tysker-ølet hadde stått. (Kan jo være de var midl. tomme, man kan håpe)

Nesten to uker siden jeg var på ankomst Tax-Free sist. Da var det lite Paulaner igjen.
Prisen var også endret til 20,- pr 0.5l flaske.

Sjekket i går - kr. 20 og kr 17 pr. flaske avhengig av type. Var kun noen kartonger av hver type.

Sommerøl, Light øl og annet skvip har fått mesteparten av øl-plassen.

Savner noen oppdateringer på nåværende tilbud!

BF:cool2

Status
Not open for further replies.
Back