SQ har 6 stk ja..hvilke ruter blir de benyttet på?
en ting jeg lurer på angående det. Flyr alle A380'ene til SQ eller er det 1 som står som backup itilfelle tek.svikt osv.
Nei, som Someone antyder har det vært et overlapp, og det er enda wave 1-maskiner som skal leveres.Airbus leverte 12 A380 i 2008, og hadde totalt levert 13 A380 ved utgangen av året. I år er ingen levert hittil.
Er årsaken til dette at man nå har kommet til wave-2, og at man derfor fikk et lite "hull" i leveringene :question:
Korrekt. Wave 1-maskinene har rett og slett tatt såpass mye tid å fullføre.Det er vel endel "Wave-1" fly som ikke er levert også,
Stemmer.men slik jeg forstod det fikk vel programmet noen ytterligere forsinkelser i høst slik at den nye planen som kom da lå inne med ingen leveranser i Q1 2009.
Nope, 18 leveringer etter den nye planen. Men dette kan falle til 17, da det kan se ut som at en av EK sine A388 blir levert først i begynnelsen av januar 2010 isteden for desember 2009.Derimot så kommer de tettere utover i 2009, men den nye planen ligger vel på +-20 individ i 2009
Hvor ligger LH's sin første i løypa og når regner de med start på JFK ??
Planlagt levering er helt i slutten av 2009, og den skal etter hva jeg husker ikke i trafikk før noen måneder ut i 2010
I følge Lufthansa sin egne A380 sider skal ikke deres første maskin settes i trafikk før sommerprogrammet 2010
Hvilket vil si noen måneder ut i 2010 da sommerprogrammet normalt begynner i slutten av mars![]()
VH-OQI og -OQH. (Den siste må da vel bare være i januar med en margin på veldig få timer, vel...)
OQI landet i Sydney 15. januar, rett før kl 20 lokal tid, første ruteflygning var QF31 til Singapore og London 17 januar.
OQH landet i Sydney 2. februar, ca. kl. 19 lokal tid. Står fremdeles på Qantas vedlikeholdsbasen i Sydney, men skal vel ut og fly i løpet av helga.
Og da har Qantas hvor mange? og hvor mange i bestilling?