Gal pilot?

Som det står under videoen ...

A go-around must be made if you don't land bewteen the piano keys and the touchdown zone at Toncontin so this guy broke all the rules!!
 
Blir vel litt feil å si han bryter regler, sunn fornuft og flygerskikk derimot...

God flygerskikk sier vel å på forhånd sette seg et "go-around-punkt", hvor man utfører en avbrutt landing hvis man ikke setter hjulene nedpå før dette punktet. Dette punktet kan variere for hver individuell pilot, flytype, baneforhold osv. Poenget er å sikkert kunne stoppe maskinen på gjenværende bane med god margin. Den personen er helt klart på grensene, om ikke godt over..

Andre er mindre heldige:

http://www.youtube.com/watch?v=w8yx5T2Oejc
 
Last edited:
han bruker ca +/- 50% av rullebanen før han tar bakken...

Men nedbremsingen? Vanskelig å vurdere fra vinkelen det er filmet fra men ser ikke akkurat ut til at bremseklossene er i "hvilestilling" de siste meterne av rullebanen?
 
Blir vel litt feil å si han bryter regler, sunn fornuft og flygerskikk derimot...

God flygerskikk sier vel å på forhånd sette seg et "go-around-punkt", hvor man utfører en avbrutt landing hvis man ikke setter hjulene nedpå før dette punktet. Dette punktet kan variere for hver individuell pilot, flytype, baneforhold osv. Poenget er å sikkert kunne stoppe maskinen på gjenværende bane med god margin. Den personen er helt klart på grensene, om ikke godt over..

Andre er mindre heldige:

http://www.youtube.com/watch?v=w8yx5T2Oejc

Det er alltid nyttig å bruke sirenen på en tom rullebane, man vet aldri om det vil komme kryssende trafikk.
 
Det er alltid nyttig å bruke sirenen på en tom rullebane, man vet aldri om det vil komme kryssende trafikk.

En sirene kan også varsle de involverte -fastklemte, skadde osv- om at hjelpen faktisk er på vei, tror du også hadde satt pris på å høre dette hvis du satt i ett flyvrak.
 
Takk for oppklaringen CFM :up:
Mente jeg hadde sett den her før, ofte vanskelig å søke opp videoer.
 
Back
Top