![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
SAS har nå lagt ut sin nye bookingmotor. Nå blir det én type bookingmotor på alle bestillinger mot de to som ble brukt tidligere. Den nye bookingmotoren er også helt lik den SAS EuroBonus bruker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Så den istad. Umiddelbart synes jeg søkeresultatene (sjekke bare IC) var noe mer uoversiktlig. Men det er mulig det bare er vanesak.
Og så skjønte jeg ikke poenget med klassevalg helt i starten. Når du velger EcoExtra+Biz, så utelukker du Economy. Velger du Economy utelukker du ingenting. Ikke noe issue det egentlig, men skjønner ikke at de ikke bare kan ta bort valget. Positivt er jo destitnasjonsvalg der man nå slipper disse rullegardinene. Det er veldig bra. Den generelle kvaliteten på siden er vel nå mer moderne enn de fleste?
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Benyttet meg nettopp av systemet! Klar forbedring!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Klar forbedring. Jeg har irritert meg lenge over at man tilsynelatende ikke får opp annet enn direkteflygninger ut fra Norge på Europareiser (dvs. svært sjelden at jeg får opp priser på connections via CPH). Dette er nå fikset. Flott å umiddelbart få en oversikt over de ulike alternativene og prisene.
Det eneste som mangler nå (men som kanskje finnes...?) er muligheten til å booke utreise til et sted og retur fra et annet sted. Kanskje ingen big deal, men av & til er det kjekt å ha muligheten til dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
|
![]()
Til det har man wideroe.no
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ser at med den nye bookingmotoren får man tildelt fem i stedet for seks sifre i referansenummeret, og dermed korresponderer nummeret i Amadeus-systemet. Det er bra!
Ser også at man utrolig nok fortsatt kan bruke den gamle bookingmotoren, om man legger inn bestillingen med utgangspunkt i rutekartet på SAS' nettsider. Da dukker den gamle bookingmotoren opp. Det er utrolig uproft - at det går an! http://www.sas.no/no/Misc/Service_Li...utekart_090610 Last edited by FlightDeck; 09-01-2011 at 12:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() Så også at det var noe Flash-saker for bedriftsbookinger. Bruker ikke det selv, men er det Flash hele veien gjennom så er vel det også i beste SAS-stil?
![]() |
![]() |
#9 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Helt klart forbedring, men jeg irriterer meg over at nettsida ikke fatter at jeg faktisk mener OSL når jeg skriver OSL osv..
WIAS skjønner jo detta helt fint, selv om man i tilfellet OSL må bekrefte hvilken flyplass man ønsker å reise fra/til.. Men nå er det år og dag siden jeg har book billetter via sas.no, så I couldnt care less. Takke seg til WIAS! :-D
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Ja, beklager. Jeg mente motsatt. Nå har jeg funnet en enda eldre versjon av bookingmotoren som fortsatt kan brukes! Hva med en liten opprydning? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
SAS' hjemmesider (både internt og ekstern) er klasseeksemplet på hvordan man ikke skal gøre ting. Det er kort sagt en stor blanding af forskellige lappeløsninger og trænger voldsomt til en større oprydninger - og allerhelst en komplet re-make.
![]() |
![]() |
#13 | |
Onkel reisende kekker
|
![]() Quote:
Nå skal det sies at jeg for det meste har brukt WIAS til reiser innad i Norge eller IC reiser, innad i Europa har det for det meste gått i Norwegian eller KLM. Så noe av forklaringen på at jeg ikke opplever det som et problem kan ligge der. Men løsningen på dette til finn.no er helt klart fjong!
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Den gamle motoren vil nok bli stengt om ikke lenge. SK(og WF/KF) skal over fra sitt eget Resaid og Amadeus til en ny versjon av Amadeus som heter Altea. SAS skal ta i bruk denne nye platformen for Inventory, Salg, reservasjon og avgangssystemer. Egne systemer stenges, også Resaid som gir femsifret referansenummer. Den første delen av Altea er allerede innfaset. Den ser dere når dere sjekker inn på nett og får tilbud om å kjøpe ekstra bagasje(e-retail). Altea brukes i dag av et hundretalls andre selskap, deriblandet LH. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Som med absolutt alt annet - folk har forskjellige erfaringer. På de søkene jeg har hatt, kommer det opp veldig mange alternativer med svært lange reisetider - typisk er overnatting i München, Frankfurt og Zürich. Jeg liker Widerøe veldig godt og bruker dem mye, men det hadde blitt mer oversiktelig om de innførte en knapp der man kunne reservere seg mot lange reisetider, eller overnatting i særdeleshet, slik finn.no har.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer ettellerannet..
|
![]()
Kan bli kult å få noe LITT mer moderne en Ediss å booke i da... det funker jo til en viss grad ,men tidevis holder den på å drive meg fra forstanden.
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Er det kun meg, eller er det andre som har problemer med å logge seg på med sin profil under bestillingsprosessen? Alt fungerer fint om jeg logger meg på FØR jeg starter bestillingen, men om jeg prøver å logge meg på når jeg har valgt avganger og skal hente navn og info fra profilen så går påloggingsprosessen i en evig loop. Og i tillegg har de fjernet muligheten til å lagre kredittkortinfo.. Så jeg er ikke udelt fornøyd med endringen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#20 | |