SAS har nå lagt ut sin nye bookingmotor. Nå blir det én type bookingmotor på alle bestillinger mot de to som ble brukt tidligere. Den nye bookingmotoren er også helt lik den SAS EuroBonus bruker.
Til det har man wideroe.no
Ser at med den nye bookingmotoren får man tildelt fem i stedet for seks sifre i referansenummeret, og dermed korresponderer nummeret i Amadeus-systemet. Det er bra!
Du mener seks tegn for Amadeus. Resaid (gamle SAS-systemet) har fem![]()
Helt klart forbedring, men jeg irriterer meg over at nettsida ikke fatter at jeg faktisk mener OSL når jeg skriver OSL osv..
WIAS skjønner jo detta helt fint, selv om man i tilfellet OSL må bekrefte hvilken flyplass man ønsker å reise fra/til..
Men nå er det år og dag siden jeg har book billetter via sas.no, så I couldnt care less.
Takke seg til WIAS! :-D
Ser også at man utrolig nok fortsatt kan bruke den gamle bookingmotoren, om man legger inn bestillingen med utgangspunkt i rutekartet på SAS' nettsider. Da dukker den gamle bookingmotoren opp. Det er utrolig uproft - at det går an!
Men skal man reise litt lengre enn en enkeltreise, er wideroe.no helt håpløs. Får opp reisetider innen Europa på opp mot 20 timer, utrolig mange alternativer innebærer overnatting - gjerne fordi sene kveldsflighter og tidlige morgenflighter prises billig. På en del andre nettsteder, f.eks. finn.no, kan man reservere seg mot alternativer som innebærer så lange reisetider. Det bør også wideroe.no vurdere.
Ser at med den nye bookingmotoren får man tildelt fem i stedet for seks sifre i referansenummeret, og dermed korresponderer nummeret i Amadeus-systemet. Det er bra!
Ser også at man utrolig nok fortsatt kan bruke den gamle bookingmotoren, om man legger inn bestillingen med utgangspunkt i rutekartet på SAS' nettsider. Da dukker den gamle bookingmotoren opp. Det er utrolig uproft - at det går an!
http://www.sas.no/no/Misc/Service_L...?WT.ac=start_footer_tjenester_rutekart_090610
Men skal man reise litt lengre enn en enkeltreise, er wideroe.no helt håpløs. Får opp reisetider innen Europa på opp mot 20 timer, utrolig mange alternativer innebærer overnatting - gjerne fordi sene kveldsflighter og tidlige morgenflighter prises billig. På en del andre nettsteder, f.eks. finn.no, kan man reservere seg mot alternativer som innebærer så lange reisetider. Det bør også wideroe.no vurdere.
SAS har nå lagt ut sin nye bookingmotor. Nå blir det én type bookingmotor på alle bestillinger mot de to som ble brukt tidligere. Den nye bookingmotoren er også helt lik den SAS EuroBonus bruker.
Og i tillegg har de fjernet muligheten til å lagre kredittkortinfo.
Som med absolutt alt annet - folk har forskjellige erfaringer. På de søkene jeg har hatt, kommer det opp veldig mange alternativer med svært lange reisetider - typisk er overnatting i München, Frankfurt og Zürich. Jeg liker Widerøe veldig godt og bruker dem mye, men det hadde blitt mer oversiktelig om de innførte en knapp der man kunne reservere seg mot lange reisetider, eller overnatting i særdeleshet, slik finn.no har.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.