• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Transportfly i bakken nær Karachi, Pakistan

Re: Transportfly i bakken nær Karachi, Pakistan

(VG Nett) Et lastefly har krasjet i Karachi, Pakistans største by. Flere fryktes omkommet.

Ifølge pakistanske luftfartsmyndigheter krasjet flyet like etter at det tok av fra flystripen, melder nyhetsbyrået AP.

Flyet, som hadde ni personer om bord, skal ha krasjet inn i et boligområde i Karachi. Det er uvisst om noen på bakken har blitt skadet eller er omkommet, men TV-bilder viser kraftig brann i området der flyet krasjet.

Det russiskproduserte flyet var på vei til Sudan.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10019622
 
Re: Transportfly i bakken nær Karachi, Pakistan

Tragisk. Men dette virker som et veldig farlig fly. Om jeg ikke regnet feil er det nesten 21 styrer fram til og med 2009. 1 fatal ulykke per 550 000 flytime

Hentet fra
http://images.businessweek.com/ss/09/07/0724_accident_prone_aircraft/3.htm
Ilyushin IL-76
Hours per fatal accident: 549,900*
Years built: 1974 to present
Number in service: 247

*Five-year average through 2007


http://www.airdisaster.com/cgi-bin/aircraft_detail.cgi?aircraft=Ilyushin+IL-76
 
Last edited:
Re: Transportfly i bakken nær Karachi, Pakistan

Uten egentlig å kunne dokumentere det, tror jeg ikke det er flyet det er noe i veien med. Overlasting og useriøse operatører tror jeg kan ta mye av skylda ... Disse maskinene er populære i deler av verden hvor man ikke tar like alvorlig på flysikkerhet som man gjør andre steder ...
 
Back
Top