SAS and Icelandair enter code-share agreement

sail4fun

ScanFlyer Mile High Club

SAS and Icelandair have entered into a partnership agreement that includes code-share on a number of routes, providing better connections to and from Iceland, and reciprocal frequent flyer benefits. The partnership comes into effect November 8, and includes code-share on routes beyond SAS' hubs of Copenhagen and Stockholm to Berlin, Gothenburg, Hamburg, Milan, Munich, Vilnius, Zurich and Warsaw.

"This code-share agreement provides smoother connections from northern Europe to Iceland via SAS' Copenhagen and Stockholm hubs, and also now at a more competitive price," says Robin Kamark, Chief Commercial Officer, SAS.

"This agreement gives us an opportunity to provide our customers with a whole new range of services and destinations and we look forward to further enhancing our cooperation with Scandinavian Airlines", says Helgi Már Björgvinsson, Icelandair' SVP of Sales and Marketing.

Early 2011, Icelandair will also become a partner of SAS' frequent flyer program EuroBonus, whilst SAS becomes a partner of Icelandair's Saga Club.

For more information, please contact:
SAS Press Hotline
Telephone: +46 8 797 2944

------------------------------------------------------------
This information was brought to you by Cision http://www.cisionwire.com

Har de nå funnet ut at det er for tøft å stå alene uten allianser? Har FI code-share med andre i Europa i dag? Ser at det kun er ARN og CPH som får "nyte godt" av CodeShare-samarbeidet.

Var ikke FI inne i EB tidligere også (under visse begrensninger)? Så ringen er sluttet? Får krysse fingrene for at det blir grei EB-opptjening hos FI så er jo plutselig billig-bizen deres et alternativ.

Ojsan, dette kom overraskende, men likevel smart for begge parter. Her bygges det styrke for fremtiden ser jeg.

Frem og tilbake er like langt... Man har heldigvis fortsatt valget om IKKE å fly Icelandair...

SAS och icelandair har tidigare haft ett omfattande sammarbete.
Det upphörde för 5-6 år sedan tror jag när icelandair ville köpa Sterling.

Vil poengopptjening i Eurobonus omfatte alle Icelandairs ruter og kan Saga Club poeng opptjenes på alle SAS' ruter.

Hei.
Noen som har mer detaljer rundt denne avtalen? Når vil det være mulig å registrere eb-kort på fi-flygninger? Hvilke strekninger vil gi opptjening og fra hvilken dato? Skal nemlig ut å reise med FI i Januar :)

Jeg er litt spent på denne jeg - er det noen som har noen svar/teorier?

Takker..

Ingen svar, kun teorier, men jeg blir svært overasket om det blir noe annet enn extrapoeng, på samme måte some code-share avtalen SAS har med f.eks Qantas fungerer

Konvertering blir det neppe, annet enn at man eventuelt ta ut bonusreiser hos hverandre. Eneste poengene jeg vet om man kan konvertere til bonuspoeng er trumfpoeng.......

Ingen svar, kun teorier, men jeg blir svært overasket om det blir noe annet enn extrapoeng, på samme måte some code-share avtalen SAS har med f.eks Qantas fungerer

Konvertering blir det neppe, annet enn at man eventuelt ta ut bonusreiser hos hverandre. Eneste poengene jeg vet om man kan konvertere til bonuspoeng er trumfpoeng.......

Takk for svar... Jeg maser litt til;

Vil man da få like mange poeng (men ekstrapoeng) som ved en reise med SAS?
Vil da Business til Orlando t/r med icelandair gi type 20-24000 poeng?

Takker igjen..

Takk for svar... Jeg maser litt til;

Vil man da få like mange poeng (men ekstrapoeng) som ved en reise med SAS?
Vil da Business til Orlando t/r med icelandair gi type 20-24000 poeng?

Takker igjen..

Må fortsatt gjette, men jeg blir overasket hvis det ikke blir samme opptjening som andre partnere, dvs 1 poeng per mile justert for 25%, 100% og 200%

Ser at Economy Comfort har tilgang til lounge (på OSL kun OSL Lounge), 2+2 seating(midtsete blokkert) og businessmat. Kampanjeprisen på NOK5.092.- OSL-JFK er det ingenting å si på.

SAS and Icelandair have entered into a partnership agreement that includes code-share on a number of routes, providing better connections to and from Iceland, and reciprocal frequent flyer benefits.

Vil sommerprogrammet til/fra Trondheim inkluderes som code-share? New York er ti timer unna fra Trondheim, enten via OSL eller KEF.

Noen som vet noe mere spesifikt om naar Icelandair blir partner i Eurobonus? Jeg har ikke funnet noe annet enn "tidlig 2011". Jeg skal en tur hjem i april og Icelandair hadde gode priser, og det blir selvfoelgelig bedre om man kan faa noen poeng paa kjoepet. Saga Club er vel ikke saerlig mye verdt om man ikke bor paa Island.

Back