![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg har i det siste godt og snust på en billett til våren, og har sjekket prisen hos Widerøe noen ganger de siste par ukene. Jeg hadde sett meg ut en spesifikk avgang og retur. Da jeg skulle bestille i dag var prisen plutselig 405 kr høyere.
Jeg benytter alltid Google Chrome, og har jo tidligere hørt rykter om at flyselskapene legger igjen cookies som holder styr på hva du søker etter, og at prisen etterhvert gjør et lite hopp opp for å få deg til å bestille. Jeg tenkte derfor at jeg skulle prøve det samme søket med Internet Explorer, som jeg knapt nok har brukt det siste året. Da var plutselig prisen den samme gamle. Jeg bestilt og gjorde meg ferdig, og konstaterte at prisen i Chrome fortsatt var 405 kr høyere. Er dette tilfeldig eller helt bevisst fra Widerøes side? Og dersom det er det, er det noe alle driver med? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Hei. Det er ikke noen for for cookies som gjør dette. Om dette var det siste setet til denne prisklassen som var ledig, kan ditt søk, eller noen andre som gjorde et søk og gikk ett stykke videre i bookingprosessen, ha medført at dette siste setet holdes av for din booking for at du som bruker skal kunne få gjennomført din bestilling uten at noen andre snapper det rett foran nesen på deg.
Om man da avslutter bookingforsøket vil systemet "holde" dette setet ute av visningen i ca 30-35 minutter før dette legges ut igjen. Dette skjer hos alle som bruker Amadeus som bookingmotor ( SK, DY, KL, AF, BA, LH m.fl) slik at dette er nok noe som du vil oppleve på de fleste flyselskap. Hvis du ser en god pris , er sannsynligheten for at den skal gå ned som oftest liten. Da er det bedre å booke reisen, da du alltid har 24 t angrefrist hos wideroe.no, og da heller kansellere om det skulle dukke opp nie billigere neste dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ny lyd hos Widerøe? | roger | Småprat | 23 | 07-12-2014 23:40 |
Cookies hæver priserne på flybilletter? | FlyHi | Småprat | 15 | 20-03-2014 22:39 |
Boardingpass hos Widerøe. | Twin Otter | Småprat | 7 | 13-08-2011 22:01 |
Cookies, anyone? | LN-MOW | Flyforum | 0 | 31-10-2007 17:15 |
Bug hos widerøe.no? | LN-FOC | Flyforum | 0 | 22-04-2006 23:23 |