Min store Tristar-tråd
I forbindelse med denne tråden om ex-ATA Tristar N162AT's ferd til nye eiere i Midt-Østen, fikk jeg inspirasjon til å lage en liten samling av 'mine' maskiner.
Da jeg begynte i ATA hadde vi kun fem maskiner igjen, etter at vi vel på det meste hadde 19 stk. Det ble ialt levert 249 Tristars.
So here we go ...
N194AT - den siste -100 vi hadde. På grunn av rekkevidden så jeg den sjelden i SEA (den klarte ikke Japan nonstop med full last), men da jeg var på 'veien' støtte jeg på den her og der. Her er den på Eielson AFB, nær Fairbanks i Alaska, 24/5 2005. CK tok også bilde av den på FBU i TWA-farger. Maskinen ble parkert i mars 2006, men solgt i 2007 og ferget til Amman. Den flyr fortsatt pilgrimer i samme basic-farger.
N160AT - En av fem -500'er overtatt fra Royal Jordanian i 1999. For å få disse fem registrert i USA, måtte man lage en ekstra nødutgang bak vingen. Litt spesielt, ettersom maskinen jo var produsert her, men nye regler gjorde dette nødvendig. Disse maskinene hadde kun 283 seter, noe som gjorde dem populære blant kundene ettersom seteavstanden var 33-34 tommer. 160 ble pensjonert i 2002 og endte sine dager i Roswell, NM. Her fotografert på SEA den 9/10 2002.
N161AT - Den neste som ble pensjonert. Ble parkert for godt på Victorville i juni 2007 og ble brukt som delefly. Fotografert i Gulfport/Biloxi, MS, 14/6 2006.
N162AT - Som er inspirasjonen til denne tråden. Parkert på VCV på min bursdag i februar 2008. Nå i tjeneste som pilgrimstransportør i Midt-Østen. Fotografert på SEA 15/6 2005.
Legger også ved et par bilder av cockpit'en i 162.
N163AT - Parkert 1/4 2008 - dagen før konkursen. Eid av samme firma som de andre og også i pilgrimsfart. Fotografert på SEA 21/1 2005.
Og til slutt N164AT. Parkert VCV 8. januar 2008. Også denne nå i pilgrimsfart. Fotografert på SEA 21/1 2005, og fikk en dusj for å feire pensjoneringen av en av være kapteiner, som også var fra Seattle.
Har et cockpitbilde av denne også.
Så da var det bare å ønske god tur videre .....
I forbindelse med denne tråden om ex-ATA Tristar N162AT's ferd til nye eiere i Midt-Østen, fikk jeg inspirasjon til å lage en liten samling av 'mine' maskiner.
Da jeg begynte i ATA hadde vi kun fem maskiner igjen, etter at vi vel på det meste hadde 19 stk. Det ble ialt levert 249 Tristars.
So here we go ...
N194AT - den siste -100 vi hadde. På grunn av rekkevidden så jeg den sjelden i SEA (den klarte ikke Japan nonstop med full last), men da jeg var på 'veien' støtte jeg på den her og der. Her er den på Eielson AFB, nær Fairbanks i Alaska, 24/5 2005. CK tok også bilde av den på FBU i TWA-farger. Maskinen ble parkert i mars 2006, men solgt i 2007 og ferget til Amman. Den flyr fortsatt pilgrimer i samme basic-farger.

N160AT - En av fem -500'er overtatt fra Royal Jordanian i 1999. For å få disse fem registrert i USA, måtte man lage en ekstra nødutgang bak vingen. Litt spesielt, ettersom maskinen jo var produsert her, men nye regler gjorde dette nødvendig. Disse maskinene hadde kun 283 seter, noe som gjorde dem populære blant kundene ettersom seteavstanden var 33-34 tommer. 160 ble pensjonert i 2002 og endte sine dager i Roswell, NM. Her fotografert på SEA den 9/10 2002.

N161AT - Den neste som ble pensjonert. Ble parkert for godt på Victorville i juni 2007 og ble brukt som delefly. Fotografert i Gulfport/Biloxi, MS, 14/6 2006.

N162AT - Som er inspirasjonen til denne tråden. Parkert på VCV på min bursdag i februar 2008. Nå i tjeneste som pilgrimstransportør i Midt-Østen. Fotografert på SEA 15/6 2005.

Legger også ved et par bilder av cockpit'en i 162.


N163AT - Parkert 1/4 2008 - dagen før konkursen. Eid av samme firma som de andre og også i pilgrimsfart. Fotografert på SEA 21/1 2005.

Og til slutt N164AT. Parkert VCV 8. januar 2008. Også denne nå i pilgrimsfart. Fotografert på SEA 21/1 2005, og fikk en dusj for å feire pensjoneringen av en av være kapteiner, som også var fra Seattle.

Har et cockpitbilde av denne også.

Så da var det bare å ønske god tur videre .....
