Lufthansa First, A346 og A388

A-380

ScanFlyer Silver
I begynnelsen av 2010 var jeg og en kollega på shopping hos US Airways og endte opp med 100 000 miles hver. Dette skulle brukes til årets sene sommerferie som da ville gå til Sør Korea og Japan i slutten av september.



Dato: 17/9-2010
Fra: SVG
Til: FRA
Fly: D-ABEI B737-330
Rutenr: LH3163

Hadde overtalt en av lærlingene til å stå opp ekstra tidlig for å kjøre oss til Sola, og var på flyplassen i alt for god tid før avgang som skulle være kl 0730. Labbet mot business check-in skranken hvor det ikke var noen kø, men ble stående i 5min å vente på at han som allerede stod der skulle bli ferdig med all bagasjen han skulle ha med. Da det endelig blir vår tur blir vi møtt av ei eldre sur SAS dame som peker opp på business skiltet og sier, reise dåkkar business…? Nei, me ska reisa first, sier jeg til latter fra han i naboskranken. Kan trygt si at hun ikke sa så mye mer etter det, og får heller ikke en god tur før vi går. En kollega må også gjøre henne oppmerksom på at vi skal ha en egen billettholder med Lufhansa First class skrevet på.

IMG_1202.jpg



Kjapt gjennom sikkerhetskontrollen, og svinger først til venstre mot innenlands, da kiosken her har mye bedre utvalg av lesestoff enn den på utenlands. Så over til utenlands der det blir et overpriset rundstykke før en gjør seg klar til boarding hvor alle går om bord samtidig, uansett rad eller klasse. 20 min etter boarding, og på tid kl 0730 er det push back, og ca 7 min senere er vi i luften i retning nord. Rask sving mot venstre, før vi følger jærstrendene på vei sørover.

D-ABEI B737-330 levert 7/11-1991
IMG_1205.jpg



Rask sving mot vest
IMG_1216.jpg


IMG_1219.jpg



Det går nærmere 20 min før setebeltet kan løsnes og servering begynne. Opprinnelig var det satt av 3 rader (10 seter) for business, men ser at gardinet blir flyttet en rad bakover slik at 2 personer til nå befinner seg i business, noe som betyr at 9 av 14 seter er i bruk. Hvordan det så ut bak gardinet har jeg ingen anelse om. Sete 2A er behagelig, benplassen god, og at armlene er svingt inn mot midtsetet er genialt.


Plassen var bra nok for våre kropper
IMG_1231.jpg



Obligatoriske ølen
IMG_1238.jpg



Maten som var helt ok, verken mer eller mindre
IMG_1234.jpg



Og litt søtt til slutt
IMG_1240.jpg



Da vi nærmer oss Frankfurt blir det mye sikk sakk flygning før vi noen minutter forsinket kl 0932 setter hjulene i bane 25L og har en av de heftigste oppbremsingene jeg har opplevd. Takket være min reisevenns raske reaksjonsevne unngår jeg heldigvis å krabbe rundt på gulvet etter eiendeler som var på full fart fram og vekk fra bordet som blokkerer midtsetet. Får huske å legge alt i lommene neste gang. 15 min senere står vi til vår skuffelse på gate A1, noe som betyr at ingen Porsche eller Mercedes venter på oss, og vi må ta beina fatt.

Når en kommer til Frankfurt, og skal videre på First, er dette et trist syn
IMG_1266.jpg
 
Etter å ha gått av flyet var det bare å følge den meget gode skiltingen til First Class Lounge ytterst på A terminalen for å få seg noe mat og drikke. Viste boardingpassene våre til ei hyggelig dame som så på dem og sa at slik kunne det ikke være, og forsvant ut på bakrommet. Etter noen minutter var hun tilbake med nye gule Lufthansa boardingpass med en stor F på.

Frokost buffet
IMG_1272.jpg



Egg og bacon slår aldri feil
IMG_1273.jpg



God utsikt fra FCL A
IMG_1274.jpg



FCL A
IMG_1290.jpg



IMG_1284.jpg



Kjente at det var på tide med noe frisk luft, og satte kursen mot spotter terrassen. Dette var den eneste gangen vi brukte penger på de 9 timene vi var på FRA. Streng sikkerhetskontroll for å komme seg ut på terrassen, og etter å ha fortalt at snus ikke er farlig, fikk også jeg adgang.

IMG_1296.jpg



IMG_1295.jpg




Frisk luft og flyeksos gjorde at vi nå var klar for å oppleve First Class Terminal. Merker fort at denne egentlig er ment for de som starter reisen sin i Frankfurt, da veien ditt ikke er særlig flott for gående.

Ding dong, får vi komme inn
IMG_1307.jpg



Siden vi kom gående havnet vi på nedsiden av bygget, ringte på, og ikke lenge etter kom en kar og slapp oss inn. Inn i heisen og opp til ”lobbyen” hvor han tok boardingpass og pass før vi gikk gjennom sikkerhetskontrollen hvor det selvfølgelig ikke var noen kø. Så var det bare å sette seg ned å nyte livet!


Baren i FCT
IMG_1309.jpg



Mye god mat å velge i
IMG_1314.jpg



Sittegruppering med gode stoler
IMG_1321.jpg



FCT
IMG_1325.jpg



Badet
IMG_1331.jpg



Småflau badeand
IMG_1330.jpg



Hvilerom
IMG_1320.jpg



Transportmidler
IMG_1333.jpg
 
Fantastisk bra begynnelse på rapporten din. Må ha vært en fin-fin følelse i check-in på SVG!!!

Ser frem til fortsettelsen.
 
Flott start, bare å glede seg til resten..
Stilig det med innsjekkinga da, hun hadde kanskje ikke regnet med dere skulle reise biz - så skal man reise First.. Tatt litt på senga :D
 
Fantastisk bra start på en rapport! Dette kommer til å bli en av de beste gjennom tidene, hvis du fortsetter som du har startet!

Eneste jeg var skuffet over var at ikke hele rapporten lå her nå! Men jeg venter i spenning!!

Keep up the good work!!

BF:thumbup
 
I begynnelsen av 2010 var jeg og en kollega på shopping hos US Airways og endte opp med 100 000 miles hver. Dette skulle brukes til årets sene sommerferie som da ville gå til Sør Korea og Japan i slutten av september.



Hei! Kjempe bra rapport. Gleder meg til resten av den. Kjøpte dere 100000 miles fra US airways? Hvor mye kostet det? Gikk det an å bruke miles fra US airways på Lufthansa flyvninger?

Antar at det gikk mange poeng på denne flyvningen her. Hvor mange poeng eller miles ble brukt til denne turen her?
 
Hei! Kjempe bra rapport. Gleder meg til resten av den. Kjøpte dere 100000 miles fra US airways? Hvor mye kostet det? Gikk det an å bruke miles fra US airways på Lufthansa flyvninger?

Antar at det gikk mange poeng på denne flyvningen her. Hvor mange poeng eller miles ble brukt til denne turen her?


Kjøpte 50 000miles, men US Airways var da (og nå) veldig snille, så vi fikk 50 000 til i bonus.

Dette kostet ca 9000 NOK med dollarkursen på den tiden. Videre kom det 717 NOK i avgifter, så totalen blir rett under 10.000 NOK

100 000 miles var nok til å gjøre dette her
 
Kjøpte 50 000miles, men US Airways var da (og nå) veldig snille, så vi fikk 50 000 til i bonus.

Dette kostet ca 9000 NOK med dollarkursen på den tiden. Videre kom det 717 NOK i avgifter, så totalen blir rett under 10.000 NOK

100 000 miles var nok til å gjøre dette her



Jeg ser at US Airways har dette tilbudet frem til midten av november. Men det virker vanskelig å finne ut antall miles på first på visse datoer og bestille reiser med miles fra US airways sin side. Bestilte dere reisen fra US Airways sin side eller?
 
Sjekk tråden som omhandler dette. Der står absolut talt du trenger å vite (og mye mer) for en tur som dette. :)
 
Herlig start dette....kribler i reisefoten igjen, og ny tur er på hold :D

Ahhh bringer deilige ,boblende minner fra FCT tilbake :colgate: :colgate:
 
Dato: 17/9-2010
Fra: FRA
Til: ICN
Fly: D-AIHK A340-642
Rutenr: LH712


Hadde tidligere på dagen fått informasjon om at det ble en forsinkelse på 15 min, noe som gjorde at avgang nå var satt til 1845. Kan ikke si at jeg brydde meg nevneverdig om det, hadde det alle tiders jeg. Men nå begynte det å nærme seg boarding, og ei dame kom bort til oss å sa at det var på tide å dra. Lurte på om vi ville ta heisen eller trappene ned til underetasjen. Tok trappene, de gikk jo tross alt nedover. Der nede ventet en politimann med passene, og vi var klarert ut av Europa. Viste boardingpass og ble presentert for sjåføren vår som skulle frakte oss til flyet i en Mercedes S klasse.

IMG_1335.jpg



IMG_1337.jpg




Med en topphastighet på 40km/t var vi nå på vei mot flyet som stod på en av gatene på C terminalen. Vel fremme ble det litt venting grunnet en buss som stod i veien, men så snart denne flyttet seg parkerte vi under gaten.


Gutta på tur
IMG_1342.jpg




Litt venting på heisen som skulle føre oss opp til gaten, så fikk knipset litt bilder. En hyggelig kaptein benyttet også anledningen til å sende oss et vink fra cockpit.


D-AIHK A340-642 levert 5/5-2004
IMG_1344.jpg




Ved dør 1L sa sjåføren takk for seg, og et smilende og kanskje litt overasket crew tok imot oss. Fant fram til sete 1A uten problem og satte meg ned. Tok ikke lange tiden før drikke ble tilbudt, og jeg sa noen ord jeg hadde øvd på en stund i FCT, champagne please!

IMG_1352.jpg




Plasser den du reiser med foran sete testen
IMG_1354.jpg




Sete 1 og 2 A hadde vi okkupert, mens sete 1K var i besittelse av ei asiatisk jente som jeg vil tippe var i begynnelsen av 20 årene. En asiatisk mann i 30 årene kom plutselig fra business å satte seg ned på 1D, noe som da gjorde at first class var halvfull på denne flygningen.

Pyjamas, tøfler og amenity kit ble utlevert, og sistnevnte så slik ut
IMG_3372.jpg


IMG_3375.jpg



Så at det nærmet seg push back, så svelget unna champisen for å få meg en tur på do. Vel tilbake var glasset fylt opp på ny, så her var det bare å drikke. På slaget 1900 dyttes vi fra gate, noe som gjorde at forsinkelsen endte på halvtimen, men siden vi tar av fra 25R, så tar det kun 7 min til 75,3 meter er i luften. Igjen skal det gå nærmere 20 min før setebelte lyset slukker, noe som kommer til å gå igjen på alle LH sine flygninger vi hadde.

Snart tid for mat, så følg med
 
Herlig lesning dette her! Gud hvor heldig du var! Fine og klare bilder og!:up: klarer nesten ikke vente på neste del! :fly
 
Haha, "plasser den du reiser med foran sete-testen"...himmelsk! Den skal jeg prøve når jeg tar DY sin B738 sammen med en kollega til ARN neste uke, rett og slett bare for å se om det er fysisk mulig.
 
Last edited:
spennende lesing og titting ....

men reiste dere virkelig med fritidsklær i 1 klasses flybillett ? hehe
 
Back
Top