OSL 5. September

PhilipNH

ScanFlyer Blue
Etter en liten stund på OSL, ble det jo noen bra bilder!

Kritikk mottas med takk ;)

DSC_1124.jpg

DSC_1102.jpg

DSC_1084.jpg

DSC_1053.jpg

DSC_1045.jpg

DSC_1016.jpg

DSC_1012.jpg

DSC_0989.jpg
'

DSC_0979.jpg

DSC_0975.jpg

DSC_0971.jpg

DSC_0962.jpg

DSC_0945.jpg

DSC_0943.jpg

DSC_0910.jpg

DSC_0857.jpg

DSC_0819.jpg

DSC_0783.jpg

DSC_0759.jpg

Attachments

• DSC_0297.jpg
    DSC_0297.jpg
    43.6 KB · Views: 522
De fleste av bildene fremstår som litt flate,kontrastløse og softe.
Vet ikke hvor mye etterbehandling du har gjort eller hvilken sw du bruker, men bildene har absolutt potensiale hvis du justerer disse på nytt:)
Med softe menes forøvrig at de fremstår som uskarpe. Jeg kjørte litt justering i Photoshop og alle fremstår som mye bedre med mere oppskarpning;)

Disse er ikke redigert i det hele tatt, syntes at enkelte av de så greie ut først. Men skal absolutt vurdere det neste gang! ;)

Forresten, har du noen tips til gode redigeringsprogram utenom Photoshop?

Disse er ikke redigert i det hele tatt, syntes at enkelte av de så greie ut først. Men skal absolutt vurdere det neste gang!
Ikke bare bør du gjøre det, men det er absolutt et must for et fullgodt resultat. Du er egentlig bare halvveis til et godt bilde i det øyeblikk du har sluppet utløserknappen :)
Tar du jpg og har relativt korrekte innstillinger, kan du nok greie deg med minimal etterbehandling, men de fleste bilder trenger uansett en runde i ettellerannetredigeringsprogram :D

Forresten, har du noen tips til gode redigeringsprogram utenom Photoshop?
Gitt at det ikke fulgte med noe når du kjøpte kameraet, er vel Gimp,Picasa og evt Faststone Image Viewer bra program.

Last edited:
fine bilder, noen merkelige utsnitt ellers bra. Men bruk litt tid på redigering. Jeg bruker selv picasa og synes det er enkelt og greit. Hmm ser jeg rett at det er et helikopter i bakgrunnen ved mill på et av bildene dine utmed en herc?? (us air take off) Hvordan heli er dette ?? Kan se ut som en lynx synes jeg...

Hei. Bruker de 01R til take-off er ikke vollen en spesielt god plass å stå. Flytt deg til f.eks plattformen. Du kommer litt for langt unna, og da blir ikke bildene skarpe. Jeg bruker Picasa, noe så enkelt å greit til nybegynnere skal du lete lenge etter. Tårnet er ikke rett, og det hadde du glatt fikset i Picasa.

Du fikk Finnair retroen, det misunner jeg deg. JEG FÅR DEN FA*** MEG ALDRI!!

Litt gammel post, men har endelig tatt meg tid til å prøve å redigere disse bildene. Hva syntes dere, ble de bedre?

EDIT: Lagt til et bilde av A380`n som var på OSL i år, hva syntes dere om dette bildet?

EDIT 2: Ser at bildet av SAS og CS-DMV ikke ble som de skulle.

Attachments

• DSC_0707.jpg
    DSC_0707.jpg
    70.1 KB · Views: 177
  • DSC_1124.jpg
    DSC_1124.jpg
    46.5 KB · Views: 173
  • DSC_0962.jpg
    DSC_0962.jpg
    30.2 KB · Views: 173
  • DSC_1427.jpg
    DSC_1427.jpg