Well. Da er det på tide med enda en ny trip-rapport fra Twin Otter! Sett i lys av tilbakemeldingene etter min forrige rapport SVG-AMS-PRG med KL/OK i Economy, var det en del som likte det de leste. Og sånt gir en lyst til å fortsette med slikt. Så da er det bare å sette i gang da.
Jeg har alltid likt å reise med fly. Man setter pris på og koser seg med hele opplevelsen det er å være på reise. Det er ikke bare tiden man sitter i flyet og er underveis (selv om det er morsomste) men også tiden man tilbringer på flyplasser og så videre. Selv om flyinteressen min begynte å vokse som 10-12 åring har interessen variert i grad og styrke underveis. Ting begrenser seg liksom litt når man er unge. Men nå som man har blitt voksen og er oppsatt med arbeid og inntekt så kan man jo benytte seg av litt av oppsparte midler iblant og ta seg en liten luftetur.
Til nå har disse lufteturene begrenset seg til et par turer i året gjerne i forbindelse med ferie eller annet. Men nå i sommeren oppdaget jeg den banale enkle greia det er å bare fly, for å fly. Bortkastet tid og penger vil nok noen mene. Men jeg har nok fått en litt annen oppfatning av dette de siste månedene. Man er da entusiast!!! Det var mens jeg bladde gjennom noen trip-rapporter på airliners.net-forumet at jeg skjønte at noen virkelig setter av enorme mengder av sin fritid bare for å komme seg på vingene og logge noen nye flyplasser, flyruter eller flyindivider.
Dette med kreative routinger er jo en fin ting. Jeg har ingenting mot en eller to mellomlandinger på en reise de fleste kanskje ville foretrukket å reise direkte. Sist desember fløy jeg SVG-TRF-CPH med WF på en fin liten utflukt i forbindelse med en Paramore konsert. En routing som automatisk dukket opp som en av de rimelige hos WIAS og jeg hadde jo god tid jeg. Nok om det. Det ble en kreativ routing denne gangen også. Alt for å krysse en ny flyplass av på listen og å få flydd med en gammel kjenning før det er for sent.
Som sagt, etter å ha lest noen trip-rapports og lekt litt med diverse søkemotorer så rykket det i reisefoten en gang til. Og man begynte på planleggingen av det som har blitt foreløpig to såkalte ”gutt-tours” i høst. I skrivende stund er den første turen i boks (rett og slett fordi den er ganske enkel og grei) mens den neste turen foreløpig ikke er ferdig utarbeidet. Ting kan endre seg må vite.
Planleggingen og booking av denne turen startet sist, men det er altså den første i rekken av solo-utflukter høsten 2010.
Det var etter at jeg oppdaget at jeg hadde en del bonus-poeng som var i ferd med å løpe ut på dato at jeg fant ut at det var tid for å gjøre noen grep. I løpet av en rolig kveld på jobb var det hele unnagjort. Jeg kunne helt sikkert gjort noen grep for å gjøre det hele litt mer interessant men samtidig få det unna på ikke så veldig lang tid. Man er da familie- og arbeidsmann også. I kalenderen oppdaget jeg en fridag skviset innimellom en travel jobbeperiode og jeg så på det som en mulighet for å lufte meg litt. Å komme meg litt vekk midt i all travelheten.
Så dette er hva jeg endte opp med av flyvninger på en ganske så vanlig onsdag i august.
SVG-KRS WF479. Dash 8-300. Ny flyplass i loggen
KRS-CPH SK2881 CRJ900
CPH-BGO SK2868 MD81
BGO-SVG SK4167 B736 - Atter et kort hopp mellom vestlandets to største byer.
De to første leg'ene flys i Economy mens jeg gikk for Economy Ekstra på de to siste. Det var ikke før etterpå at jeg oppdaget at jeg kunne ha kjøpt noen ekstra poeng og sørget for en tur i Biz. Men jeg hadde uansett sikret meg sete 1A på flyet fra CPH til BGO så jeg var godt fornøyd uansett. 4 timers layover på CPH skulle nok gå bra.
Veldig klar over at endringer i flymateriell kan forekomme la jeg ut på nye eventyr…..
(Må bare beklage at denne rapporten ikke krydres med fotografier. Men siden været var såpass umedgjørlig denne dagen så lot jeg kameraet bli hjemme.)
Jeg har alltid likt å reise med fly. Man setter pris på og koser seg med hele opplevelsen det er å være på reise. Det er ikke bare tiden man sitter i flyet og er underveis (selv om det er morsomste) men også tiden man tilbringer på flyplasser og så videre. Selv om flyinteressen min begynte å vokse som 10-12 åring har interessen variert i grad og styrke underveis. Ting begrenser seg liksom litt når man er unge. Men nå som man har blitt voksen og er oppsatt med arbeid og inntekt så kan man jo benytte seg av litt av oppsparte midler iblant og ta seg en liten luftetur.
Til nå har disse lufteturene begrenset seg til et par turer i året gjerne i forbindelse med ferie eller annet. Men nå i sommeren oppdaget jeg den banale enkle greia det er å bare fly, for å fly. Bortkastet tid og penger vil nok noen mene. Men jeg har nok fått en litt annen oppfatning av dette de siste månedene. Man er da entusiast!!! Det var mens jeg bladde gjennom noen trip-rapporter på airliners.net-forumet at jeg skjønte at noen virkelig setter av enorme mengder av sin fritid bare for å komme seg på vingene og logge noen nye flyplasser, flyruter eller flyindivider.
Dette med kreative routinger er jo en fin ting. Jeg har ingenting mot en eller to mellomlandinger på en reise de fleste kanskje ville foretrukket å reise direkte. Sist desember fløy jeg SVG-TRF-CPH med WF på en fin liten utflukt i forbindelse med en Paramore konsert. En routing som automatisk dukket opp som en av de rimelige hos WIAS og jeg hadde jo god tid jeg. Nok om det. Det ble en kreativ routing denne gangen også. Alt for å krysse en ny flyplass av på listen og å få flydd med en gammel kjenning før det er for sent.
Som sagt, etter å ha lest noen trip-rapports og lekt litt med diverse søkemotorer så rykket det i reisefoten en gang til. Og man begynte på planleggingen av det som har blitt foreløpig to såkalte ”gutt-tours” i høst. I skrivende stund er den første turen i boks (rett og slett fordi den er ganske enkel og grei) mens den neste turen foreløpig ikke er ferdig utarbeidet. Ting kan endre seg må vite.
Planleggingen og booking av denne turen startet sist, men det er altså den første i rekken av solo-utflukter høsten 2010.
Det var etter at jeg oppdaget at jeg hadde en del bonus-poeng som var i ferd med å løpe ut på dato at jeg fant ut at det var tid for å gjøre noen grep. I løpet av en rolig kveld på jobb var det hele unnagjort. Jeg kunne helt sikkert gjort noen grep for å gjøre det hele litt mer interessant men samtidig få det unna på ikke så veldig lang tid. Man er da familie- og arbeidsmann også. I kalenderen oppdaget jeg en fridag skviset innimellom en travel jobbeperiode og jeg så på det som en mulighet for å lufte meg litt. Å komme meg litt vekk midt i all travelheten.
Så dette er hva jeg endte opp med av flyvninger på en ganske så vanlig onsdag i august.
SVG-KRS WF479. Dash 8-300. Ny flyplass i loggen
KRS-CPH SK2881 CRJ900
CPH-BGO SK2868 MD81
BGO-SVG SK4167 B736 - Atter et kort hopp mellom vestlandets to største byer.
De to første leg'ene flys i Economy mens jeg gikk for Economy Ekstra på de to siste. Det var ikke før etterpå at jeg oppdaget at jeg kunne ha kjøpt noen ekstra poeng og sørget for en tur i Biz. Men jeg hadde uansett sikret meg sete 1A på flyet fra CPH til BGO så jeg var godt fornøyd uansett. 4 timers layover på CPH skulle nok gå bra.
Veldig klar over at endringer i flymateriell kan forekomme la jeg ut på nye eventyr…..
(Må bare beklage at denne rapporten ikke krydres med fotografier. Men siden været var såpass umedgjørlig denne dagen så lot jeg kameraet bli hjemme.)
Last edited: