WF med BGO-SVG?

Twin Otter

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Mens jeg sitter her i natten og leker med WIAS kommer jeg over denne:

Saturday, October 23, 2010
Departure: 07:45 Bergen, Norway - Flesland
Arrival: 08:20 Stavanger, Norway - Sola

Airline: Widerøe WF433 Aircraft: De Havilland DHC-8 Series 300

Jeg har ikke fått med meg at WF har begynt å fly BGO-SVG. Klarer ikke å finne en tilsvarende wf-flight i motsatt retning. Snakker vi om en vestlink-relatert ferry-flight som man selger billetter på eller noe? Eller er det bug i systemet?

Får opp 493.- kroner som billigste pris. Vurderer faktisk å booke denne selv om jeg har flydd WF -300 før. Just for the fun of it.

Last edited:
Dette er en flight BGO-SVG-TRF på en lørdag morgen.
For en del år siden var dette ganske vanlig på lørdager så vidt jeg husker.

Dette er gammelt nytt, ruten på lørdags morgen har vært der en stund.
Før vestlink produksjonen de overtok av SAS. Maskinen går BGO-SVG-TRF.

På søndag kveld har man motsatt retning, TRF-SVG-BGO med WF456.

Last edited:
Dette er gammelt nytt, ruten på lørdags morgen har vært der en stund.
Før vestlink produksjonen de overtok av SAS. Maskinen går BGO-SVG-TRF.

På søndag kveld har man motsatt retning, TRF-SVG-BGO med WF456.

OK. Jeg var ikke klar over at WF opererte denne ruta lenger. Det er jo SK og DY som har hovedandelen av kundemassen SVG-BGO-SVG. Det er vel ikke Norges mest markedsførte rute.

WF hadde vel flere faste flyvninger SVG-BGO-SVG i gamle dager så vidt jeg kan huske. Men så økte vel etterspørselen...

Hadde ikke gjort noe om WF startet oppigjen med BGO-SVG, sånn på "ordentlig" altså. For å være helt ærlig, så synes jeg WF "viker" for mye for SK, men sånn er det jo bare, pga samarbeid og anbudsruter osv... Men tenk om det ikke var sånn; det hadde jo vært tøft å se Widerøe konkurere mot DY og SK på ruter som BGO-OSL feks!

Hadde ikke gjort noe om WF startet oppigjen med BGO-SVG, sånn på "ordentlig" altså. For å være helt ærlig, så synes jeg WF "viker" for mye for SK, men sånn er det jo bare, pga samarbeid og anbudsruter osv... Men tenk om det ikke var sånn; det hadde jo vært tøft å se Widerøe konkurere mot DY og SK på ruter som BGO-OSL feks!

Tilknytningen til SK er vel fortsatt ganske sterk. I tillegg opererer WF ruter BGO-TRF og SVG-TRF. "Det er jo litt dumt hvis WF risikerer å konkurere mot seg selv".

Mens vi er inne på WF og nye ruter syntes jeg f.eks det kunne vært spennende med en direkterute SVG-BGO/TOS.

Du er klar over at SAS eier Widerøe? Og det da ikke er lurt å la SAS og Widerøe konkurere mot hverandre, da det ikke er noen god ide å konkurere mot seg selv :sarc

Widerøe er i prinsippet navnet på SAS sin norske "propell operasjoner"

Du er klar over at SAS eier Widerøe? Og det da ikke er lurt å la SAS og Widerøe konkurere mot hverandre, da det ikke er noen god ide å konkurere mot seg selv :sarc

Det er selvsagt helt klar over! :P
LES: "men sånn er det jo bare, pga samarbeid og anbudsruter osv..."
med andre ord var det det jeg mente.

Kan vel rette meg selv siden det endte opp med misforståelser;
Hadde det ikke vært tøft om WF konkurrerte mot DY og SK på ruter som OSL-BGO og BGO-SVG (og da dropper Torp fullstendig), samtidig som de IKKE var eid/samarbeidet med med SK?!

Tja de skal nå i gang med dette på senvinteren engang mellom BNN og OSL med to rundturer til. To avganger direkte som i hovedsak vil spise av eget pax grunnlag via TRD. Så om de konkurrerer mot seg selv kommer vel helt an på dagsformen?!

Andre vet kanskje bedre, men av WF:s langruter til Nord-Norge kommer nok TRF først. Idag opereres den som sommerrute, samt i jule- og påsketida. Dette betyr vel at noe grunnlag finnes allerede i dag.

Tja de skal nå i gang med dette på senvinteren engang mellom BNN og OSL med to rundturer til. To avganger direkte som i hovedsak vil spise av eget pax grunnlag via TRD. Så om de konkurrerer mot seg selv kommer vel helt an på dagsformen?!

ENBN-ENGM er vel en mulig rute for "North Express" (en av de få banelengdene de kan bruke ATR på), mulig WIF tok opp igjen denne for å komme litt i forkjøpet?

Ellers så har de bare tilgjengelige fly og godt belegg på ENBN-ENVA, sånn at de øker antall reisende med ny rute.. og dermed tjener på dette..

Tar opp igjen denne tråden. Etter mer leking med Wias på nattestid (hehe) har jeg oppdaget at WF starter/har startet opp en morgenavgang til BGO fra SVG med rutenummer wf542 med avgang 0640.

Vet ikke om den har startet opp ihvertfall men jeg kikket på avganger mandag-fredag andre uka i juli.

Lørdagsavgangen i motsatt retning som jeg skrev om i post #1 opererer enda. Men nå med rutenummer WF541.

Denne begynte som en lørdagsavgang, kl 08:05 SVG-BGO på sommerprogrammet, så antagelig overtar de morgen avgangene i fellesferie perioden

Back