Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 09-07-2010, 20:54   #1
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,541
United Forsinket TR - OSL-EWR-ATL i CO Business Class

Glemte at jeg hadde lagret denne -- jaja - bedre sent enn aldri!

----------------------

Etter lang overveielse bestemte jeg meg for å satse på CO på hjemturen. Det var torsdag før skolefri men allerede var det mange som tydeligvis hadde tjuvstartet – det var iallefall heftig belegg ut av OSL i alle retninger. Bakdelen med EWR er imidlertid at CO har kappet kapasiteten til ATL med minst 50% i forhold til tidligere. Nå går det for det meste i ERJ’er og frekvensen er laber. Jeg valgte derfor å prøve meg med Delta siste strekket. Dag – jeg vil ha timesruter med 753 i fremtiden. Takk.

Etter et festlig lag på Sjøflyhavna onsdag kveld kom jeg meg opp på Galemoen ved halv ellve-tiden. Da holdt de på å avslutte sjekkin på dagens første maskin og jeg måtte vente litt mens de dro de siste fremst i køen. Ble spurt de vanlige securityspørsmålene, fikk sjekket inn og tuslet mot security. Så at Fast Track var stengt, antagelig for å konsolidere styrkene i hovedslusa, men det var omtrent ingen kø og jeg var igjennom på et par minutter. Gikk videre til Utland hvor jeg stoppet i taxfree for å nappe med meg litt sjokkis, og observerte at det så ut som at en gresshoppesverm hadde feid igjennom. Mange tomme hyller og dårlig utvalg. Enten hadde morgenens charterpasasjerer vist en uvanlig handlestyrke, eller så har de problemer med å få varer igjennom pga vekterstreiken ....

Hadde god tid så jeg stoppet og tok meg en kaffe før jeg krysset inn i Non-Schengen, hvor kaoset herjet. CO, US, forsinket Thai-jumbo samt en Turkish sikret folk overalt ....

Boarding på rute og jeg kom meg ombord som en av de siste. Havnet på 1B istedet for 1A siden sidemannen satt feil, men det spilte ingen rolle for meg. Pushet ut litt sent og hadde utsikt rett ut til en Il-62 fra Rossyia som sto skråparkert på fjernparkering. En høvding på vei til eller fra Washington igjen?

Crewet skred til verket umiddelbart etter at plingen gikk .. Ba om Carlsberg, fikk beskjed om at det var Tuborg som de serverte og fikk straks etter en Carlsberg. Ingen overraskelse for meg som hadde sett den i skuffen, men tanta mente (med et smil) at jeg hadde guddommelige evner. If only she knew .. Nøtter dukket også opp på bordet mitt og etterhvert kom også forrettene. Valgte en soppsuppe som var absolutt nydelig. Passe krydret og en deilig smak. Deretter kom en velfylt salatbolle. Holdt meg til Carlsberg og boks nummer to kom på bordet sammen med hovedretten min som var kveite. Også den var nydelig. Biff og no pastagreier var de andre valgene og alle så svært appetittelige ut. Naboen hadde biff, og den så passe rød ut i midten.

På tide med dessert, som var et stort glass vaniljeis og man kunne velge mellom 5-6 sauser. Jeg tok jordbær og det smakte helt herlig. Is på fly er en meget bra oppfinnelse. Til dette fikk jeg kaffe og konjakk. Deretter fikk vi alle en stor flaske Imsdal og folk begynte å slumre inn. Selv slumret jeg litt et par timers tid før jeg vippet opp laptopen og satte på Downfall. Stor film. AVOD’en var OK, men det var ingen av filmene som fristet. Så lenge jeg har strøm er jeg uansett selvforsynt.

Frokost ble servert en time før ankomst. Litt frukt & grønnsaker og en varm ’wrap’ som var OK, men heller ikke mer. Crewet var våkne, hyggelige og opmerksomme hele veien – CO’s Business Class er et glimrende produkt og 2-2 konfig i en 757 gir godt med plass. Love it!

Learjet’s kolleger hadde ikke gitt meg priority-tag, så kofferten min kom nesten sist, og da jeg kom til DL var det for sent til å levere kofferten til den kjerra jeg ville prøve meg på. Der hadde jeg uansett ikke kommet med, så det spilte egentlig ingen rolle.

Ut til DL-gatene var det kjempekø og det tok vel en halvtimes tid å komme igjennom. Etter å ha spanet litt på DL’s kjekke monitorer, fastslo jeg at jeg ikke ville komme med neste heller (MD90), men fyren i gaten sa det var godt om plass på siste maskinen, så da var det bare å parkere seg ved vinduet med en Starbucks og la kameraet få mosjonere seg litt.
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=67098

Som vanlig var det litt tordenvær i ATL og MD90’en kom seg ikke avgårde før det var boarding på min kjerre, en MD88, som selvfølgelig gikk på rute .. hehe .. Fikk en toseter for meg selv, og siden det var installert AirCell på kjerra, spanderte jeg 7.95 på litt iPhone-surfing. Ringte hjem med Skype for å si at jeg var på vei, men samtalekvaliteten var dårlig.

Ikke så mye å si om turen ned til ATL .. damene kom igjennom med tralla og to runder med søplesekken, og det var det. Akkurat som vanlig.
Det var fint og klart vær da jeg landet i ATL, og kofferten kom kjapt. Dermed var det bare å komme seg til shuttle’n som kjørte meg rett til bilen. Så ventet en times kjøring før jeg spaserte inn døren hjemme ved ellvetiden etter en svært lang dag ...
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2010, 07:51   #2
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,397
Default Re: Forsinket TR - OSL-EWR-ATL i CO Business Class

Med bytte av allianse så er vel ikke Atlanta så viktig for CO lenger?
EB is online now   Reply With Quote
Old 10-07-2010, 13:21   #3
Dag Johnsen
ScanFlyer Gold
 
Dag Johnsen's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
Default Re: Forsinket TR - OSL-EWR-ATL i CO Business Class

Heisann MOW!

Quote:
Dag – jeg vil ha timesruter med 753 i fremtiden. Takk.
Ja disse 753 er populaere og vi sender de naa ned til Panama en gang om dagen for aa samle opp PAX. En kamerat av meg kom hjem fra PTY i gaar med en 753 og den var smekkfull...

Dag
__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets!
Dag Johnsen is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
SAS Business ARN-EWR-OSL SK903/SK908 englundjesper TripReports 12 26-08-2014 17:28
OSL-EWR (SK907) SAS Business englundjesper TripReports 21 19-02-2014 00:01
Langtur: First Class (LX), Business Class (LH/LX), Economy Extra (SK) og 1-Class (WN) ILS2 TripReports 20 27-05-2013 23:02
Tripreport OSL-EWR-ATL - CO og DL - oktober 2010 LN-MOW TripReports 17 31-10-2010 18:27
Business class SAS OSL-NCE kristian Reiseforum 7 23-04-2010 14:25


All times are GMT +2. The time now is 07:40.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.