Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Closed Thread
 
Thread Tools Display Modes
Old 24-06-2010, 23:41   #1
Jetset
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2005
Location: Jessheim
Posts: 260
Default DY IC i 2011

Spennende uttalelse fra Kjos idag...

Lurer på hvor han har tenkt å hente Dreamliner`ene fra...

http://www.boarding.dk/newselement.c...rticleID=28969

Noen som har hørt noe...?
Jetset is offline  
Old 24-06-2010, 23:46   #2
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,931
Default Re: Dy IC i 2011

....ja.......og liten tvil om at Dreamlinerne kommer herifra.. eller rettere sagt litt oppe i gata her......
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline  
Old 24-06-2010, 23:46   #3
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,594
Default Re: Dy IC i 2011

Quote:
Men Norwegian har hidtil vurderet, at selskabet ikke havde tilstrækkeligt mange føderuter til at kunne igangsætte en operation med daglige afgange
Hub hub hub ...

De står ikke på leveranselista til Boeing ihvertfall ...
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline  
Old 24-06-2010, 23:46   #4
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,931
Default Re: Dy IC i 2011

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Hub hub hub ...

De står ikke på leveranselista til Boeing ihvertfall ...
det kommer helt an paa hvordan du stiller spoersmaalet til hvem....
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline  
Old 24-06-2010, 23:52   #5
Jetset
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2005
Location: Jessheim
Posts: 260
Default Re: Dy IC i 2011

Hmmm, uansett blir det vanvittig spennende å følge med fremover
Jeg ville tro at en offentliggjøring av eventuell oppstartdato burde være like rundt hjørnet...?
Jetset is offline  
Old 25-06-2010, 04:24   #6
GFL
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,173
Default Re: Dy IC i 2011

Var vel et lignende hylekor angående Thai og Oslo også. Vi får se....
__________________
Why fly? Simple. I'm not happy unless there's some room between me and the ground.
GFL is offline  
Old 25-06-2010, 04:28   #7
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Dy IC i 2011

Quote:
Originally Posted by GFL View Post
Var vel et lignende hylekor angående Thai og Oslo også. Vi får se....
Naa har SleskeKjos vaert ute ett par ganger foer og hylt ulv om dette for aa ta knekken paa Feel Air, da fikk vi en laaaaaaaaang traad om temaet og da var han i Seattle for aa skrive under.. Det er vel snart ett aar siden?

La han proeve seg paa NYC. Hadde vaert artig aa se han svi av alle de millionene han har tjent paa aa bygge en butikk med stor suksess i loepet av ett blunk.
Tommy777 is offline  
Old 25-06-2010, 04:42   #8
GFL
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,173
Default Re: Dy IC i 2011

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Naa har SleskeKjos vaert ute ett par ganger foer og hylt ulv om dette for aa ta knekken paa Feel Air, da fikk vi en laaaaaaaaang traad om temaet og da var han i Seattle for aa skrive under.. Det er vel snart ett aar siden?

La han proeve seg paa NYC. Hadde vaert artig aa se han svi av alle de millionene han har tjent paa aa bygge en butikk med stor suksess i loepet av ett blunk.
Er vel alltid slaskene som kommer lengst, er det ikke?

Enig at det drar seg litt ut, og han vel må vel komme med noe mer konkret snart. Men nå sier han selv at det er langdistanse lcc som kan være det neste. Det kan koste hardt, men nå har han et marked over hele Skandinavia og det er vel nå muligheten finnes?

Nå vil ikke jeg dra igang en diskusjon angående dette, men SAS IC vet jo knapt hva de skal gjøre, og kaller det en satsning med å sette 2 fly som de satt på bakken ifjor? Derfor er vel iår eller neste år man må prøve å ta opp konkurransen. Now or never..

Får se hvordan Iceland Express funker med LCC til EWR...
__________________
Why fly? Simple. I'm not happy unless there's some room between me and the ground.

Last edited by GFL; 25-06-2010 at 04:45.
GFL is offline  
Old 25-06-2010, 09:11   #9
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
Default Re: Dy IC i 2011

jaja, vi får vel se om det blir mer enn bare prat denne gangen.
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline  
Old 25-06-2010, 09:50   #10
Desk pilot
ScanFlyer Crusty
 
Desk pilot's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,128
Default Re: Dy IC i 2011

En gunstig effekt (hovedeffekten?) av disse utsagnene er at Kjos skaper positiv oppmerksomhet rundt selskapet. Han får profilert Norvegian som et selskap med ambisjoner, uten å betale en eneste annonsekrone.
Desk pilot is offline  
Old 25-06-2010, 09:57   #11
PerJen
ScanFlyer Silver
 
PerJen's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Bodø
Posts: 898
Default Re: Dy IC i 2011

Ble det ikke sagt at årsaken til det ikke ble IC i år var pga slots på JFK? At de hadde stengt banen i sommer og null slots ut derfra?

Mener bestemt å huske de hadde 2 spesifikke A330 maskiner klare.
__________________
Mvh
Per-Kristian Jensen
PerJen is offline  
Old 25-06-2010, 10:06   #12
janusk
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 291
Default Re: Dy IC i 2011

Quote:
Originally Posted by CNO1015 View Post
Ble det ikke sagt at årsaken til det ikke ble IC i år var pga slots på JFK? At de hadde stengt banen i sommer og null slots ut derfra?

Mener bestemt å huske de hadde 2 spesifikke A330 maskiner klare.
Har de amerikanske selskaber fortrinsretter til slots på JFK, eller bliver eksisterende operatører tilgodeset i uddelingen af slots?
Jeg noterer mig nemlig at DL har kunnet starte flere ruter op ud af JFK, mens eksempelvis DY ikke har kunnet få slots.
Nogen der har en god forklaring?
janusk is offline  
Old 25-06-2010, 10:10   #13
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
 
LN-KGL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
Default Re: Dy IC i 2011

Delta har vel redusert sin innenlandstrafikk fra JFK i forbindelse med sammenslåingen med NWA, så her er det kanskje snakk om overføring internt av disse slotene?
__________________
Kurt
Vi flyr LOT
LN-KGL is offline  
Old 25-06-2010, 10:21   #14
gustavf
ScanFlyer Mile High Club

Galley Slave
Global Moderator
 
gustavf's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,483
Default Re: Dy IC i 2011

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
....ja.......og liten tvil om at Dreamlinerne kommer herifra.. eller rettere sagt litt oppe i gata her......
Ja, det er vel der de kommer fra... Jeg synes uttalelsene til Kjos høres ut som det samme vi har hørt før, de ønsker seg Dreamliner, men vil starte med noe annet.
__________________
Meld deg inn i Foreningen Flyprat:
http://foreningen.flyprat.no/
gustavf is offline  
Old 25-06-2010, 10:29   #15
FlyHi
ScanFlyer Crusty
 
FlyHi's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
Default Re: Dy IC i 2011

Quote:
Originally Posted by CK View Post
jaja, vi får vel se om det blir mer enn bare prat denne gangen.
Ja indtil nu har der ihvertfald været rigtig meget snak og meget lidt handling Men det giver da lidt gratis PR hver gang medierne hopper på den.

På den anden sige, så skal der også til at ske noget- for hver gang han i bedste MOL-stil taler om IC uden at gøre noget ved, så mister han altså også troværdighed.

Men hvis der er realitet i disse udtalelser, så bliver det da spændende at følge og se hvordan DY vil tackle omkostninger til hub-struktur, IC-produktion osv osv. De er i hverfald godt på vej væk fra den oprindelige LCC-strategi.
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel
FlyHi is offline  
Old 25-06-2010, 10:36   #16
C172
ScanFlyer Gold
 
C172's Avatar
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,143
Default Re: Dy IC i 2011

For å si det sånn så ligger det noe i luften etter det vi leser. Norwegian ble jo dømt nedenom og hjem når ryktet om CPH base var i luften også.
C172 is offline  
Old 25-06-2010, 10:48   #17
janusk
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 291
Default Re: Dy IC i 2011

Quote:
Originally Posted by FlyHi View Post
Men hvis der er realitet i disse udtalelser, så bliver det da spændende at følge og se hvordan DY vil tackle omkostninger til hub-struktur, IC-produktion osv osv. De er i hverfald godt på vej væk fra den oprindelige LCC-strategi.
Ja der er da ingen tvivl om at DY flytter sig mere og mere henimod at blive et traditionelt netværksselskab.
Jeg tør også godt spå om at vi ser dem i en af alliancerne indenfor max. 5 år.
janusk is offline  
Old 25-06-2010, 13:43   #18
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,594
Default Re: Dy IC i 2011

DET tror jeg neppe ... men at de i konsept naermer seg nettverksselskapene er jeg enig i. Men det maa de ogsaa skal de ha noe haap om aa lykkes med IC-satsingen. Kjos er ikke dum, saa aa kaste seg ut i det uten solid feed er neppe aktuelt.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline  
Old 25-06-2010, 15:52   #19
KrisFlyer
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 185
Default Re: Dy IC i 2011

Quote:
Originally Posted by janusk View Post
Har de amerikanske selskaber fortrinsretter til slots på JFK, eller bliver eksisterende operatører tilgodeset i uddelingen af slots?
Jeg noterer mig nemlig at DL har kunnet starte flere ruter op ud af JFK, mens eksempelvis DY ikke har kunnet få slots.
Nogen der har en god forklaring?
Jeg leste en artikkel for en måneds tid siden om at selskaper som allerede er etablerte på IC-ruter til og fra USA har prioritet på slots over nye selskaper som Norwegian og Feelair.
KrisFlyer is offline  
Old 25-06-2010, 18:35   #20
C130
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Aug 2009
Location: Stavanger, Leilighetshotell på Kreta
Posts: 1,556
Default Re: Dy IC i 2011

Quote:
Originally Posted by gustavf View Post
Ja, det er vel der de kommer fra... Jeg synes uttalelsene til Kjos høres ut som det samme vi har hørt før, de ønsker seg Dreamliner, men vil starte med noe annet.
Jeg synes å huske å ha sett en leveringsliste fra Boeing der DY skulle ha individ nr. 5-4 og 6 av 787...??

http://www.abcdlist.nl/boeing_seattle_05.html

Last edited by C130; 25-06-2010 at 18:39.
C130 is offline  
Closed Thread


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
CO 38 19.03.2011 panerai Register- og ATC-Forum 4 26-06-2012 19:38
CO 22. juni 2011 ENGML4 Register- og ATC-Forum 1 04-08-2011 14:42
Ed Force One 2011 jameson82 Samlerhjørnet 1 18-02-2011 23:56
2011 Egenes Bilder & foto 4 11-01-2011 00:22


All times are GMT +2. The time now is 11:52.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.