Ryanair har søgt slots på CPH Swift

Re: Ryanair har søgt slots på CPH Swift

... og en av rutene de har søkt om er København-Haugesund!
 
Re: Ryanair har søgt slots på CPH Swift

Er dette enda et steg i retning at av også Ryanair begynner å bruke de større flyplassene?
 
Re: Ryanair har søgt slots på CPH Swift

Tydeligvis en endring i strategien på gang, først BCN, nå CPH. Tipper at vi også vil se en rute RYG-CPH.
 
Re: Ryanair har søgt slots på CPH Swift

Tydeligvis en endring i strategien på gang, først BCN, nå CPH. Tipper at vi også vil se en rute RYG-CPH.

Har de ikke lige besluttet at lukke Oslo - Stockholm for anden gang? Synes ikke det trækker i retning af, at de forsøger sig igen på den nordiske triangel.

Lars
 
Re: Ryanair har søgt slots på CPH Swift

Har de ikke lige besluttet at lukke Oslo - Stockholm for anden gang? Synes ikke det trækker i retning af, at de forsøger sig igen på den nordiske triangel.

Lars

Jo, de har lagt ned både Torp-Skavsta og Rygge-Skavsta, i den grad de rutene kan gå under kategorien "Oslo-Stockholm". Tror det vil være lurt av Ryanair å droppe intraskandinaviske ruter, tydeligvis er det verken her det er mest å spare for passasjerene eller mest å tjene for Ryanair.
 
Re: Ryanair har søgt slots på CPH Swift

De faglige i CPH har jo tidligere indikeret at de vil blokere for FR i CPH.
Og der er vist ikke noget nyt på gærde i den situation...
Der er vel heller ikke noget nyt i at FR har søgt om slots, det har de prøvet før. Det er jo et pressions middel over for CPH.
Håber ikke at FR får presset prisen for handling ned i CPH, idet deres pris vil blive forsøgt matchet af SAS og Novia.
Hvem vil i det hele taget handle FR i cPH ?
Hilsen
Ole
 
Re: Ryanair har søgt slots på CPH Swift

Ingen kan blokere for FR i CPH. Dersom noen dansker mener dette, vil FR klage dem inn för EU. Det virker som en gammeldagens spill hva noen pröver her.

Til slutt vil en aktör handle FR, rett og slett fordi de vil komme inn til CPH med en visst antall fly som betyr penger i kassa for dem som handler.

Mange vil bli overrasked hvor alvorlig FR vil satse pa CPH...
 
Re: Ryanair har søgt slots på CPH Swift

Ingen kan blokere for FR i CPH. Dersom noen dansker mener dette, vil FR klage dem inn för EU. Det virker som en gammeldagens spill hva noen pröver her.
...

Det er nu ikke noget du skal tage for givet...FR er jo i besiddelse af et vist ry for ikke at ville betale for noget som helst.
At de arbejdsfaglige vil blokere for FR i CPH er vel heller helt ukendt, idet det hænger lidt sammen med de arbejdsforhold FR byder folk andre steder..
Men lad os vente og se tiden an...Tror såmænd nok at FR kommer til CPH, hvis de vil betale prisen som de andre i SWIFT og det er det jeg tvivler lidt på
Hilsen
Ole
PS: FR har vel ikke de bedste erfaringer med EU...de har jo løbende sager hos EU..Tænk bare på de aske sager der kommer for bare at tage et eksempel
 
Re: Ryanair har søgt slots på CPH Swift

Fagforeningerne har meldt meget tydeligt ud at Ryanair skal være meget velkomne i cph, men det forudsætter at de tegner overenskomst med deres ansatte. Det gælder både for flyvende og folk på jorden.

Det er vel noget som alle godt ved at FR ikke vil gøre og derfor er det vel nærmest uundgåeligt at de vil få en meget varm velkomst og at der vil blive konflikter.

http://aktionsgruppen.dk/IMG/pdf/nyhedsbrev3_2.pdf
 
Re: Ryanair har søgt slots på CPH Swift

Fagforeningerne er rett og slett ikke i posisjon a kreve her noe inn. Det har de bare ikke forstatt. Dette er en kontraks-sag mellom CPH som flyplass og FR som kunde.

CPH SWIFT har en takstregulativ som er kjent og jeg forventer at FR kommer med dette takstregulativ inn til CPH. Rett og slett fordi de som vet hva FR betaler ved SXF og BCN ser at det er ingen stor hindring.

Men vi har jo sett för at danske fagforeninger nesten ödela en hel selskap. Man kan bare undre seg. Hva gar de egentlig etter???
 
Re: Ryanair har søgt slots på CPH Swift

Men vi har jo sett för at danske fagforeninger nesten ödela en hel selskap. Man kan bare undre seg. Hva gar de egentlig etter???

Tja - i dette tilfælde har de tydeligt sagt at de kræver overenskomst og kæmper mod social dumping. Desuden vil de kæmpe for at alle får samme løn for samme arbejde. De vil ikke risikere at FR får presset priserne så meget at det betyder dårligere vilkår for deres medlemmer.

Det er der vel i virkeligheden ikke noget galt i. De kæmper deres sag - akkurat som FR kæmper deres når de forhandler priserne. Så må tiden jo vise hvad der sker, men der er ingen tvivl om at der nok skal blive kæmpet hårdt forcsagen.
 
Re: Ryanair har søgt slots på CPH Swift

Om alle varslede ruter blir åpnet fra Oktober, vil 8 av dem være i direkte konkurranse med Norwegian ut fra Kastrup;

Pisa
Roma
Haugesund
Rygge
Alicante
Malaga
Dublin
Edinburgh

Lavpris mot lavpris. Klarer DY å kutte ned til Ryanair nivå?
 
Re: Ryanair har søgt slots på CPH Swift

Om alle varslede ruter blir åpnet fra Oktober, vil 8 av dem være i direkte konkurranse med Norwegian ut fra Kastrup;

Pisa
Roma
Haugesund
Rygge
Alicante
Malaga
Dublin
Edinburgh

Hvorfor Haugesund? DY flyr da ikke HAU-CPH.

Rygge? FR nevner ikke RYG-CPH i det hele tatt.

Når det gjelder Roma så flyr de til hver sin flyplass, FR til CIA og DY til FCO, og for en gangs skyld for FR er det kortere til sentrum fra CIA enn fra FCO.
 
Re: Ryanair har søgt slots på CPH Swift

Fagforeningerne er rett og slett ikke i posisjon a kreve her noe inn. Det har de bare ikke forstatt. Dette er en kontraks-sag mellom CPH som flyplass og FR som kunde.

CPH SWIFT har en takstregulativ som er kjent og jeg forventer at FR kommer med dette takstregulativ inn til CPH. Rett og slett fordi de som vet hva FR betaler ved SXF og BCN ser at det er ingen stor hindring.

Men vi har jo sett för at danske fagforeninger nesten ödela en hel selskap. Man kan bare undre seg. Hva gar de egentlig etter???

Det er jo korrekt at det er en sag melle CPH SWIFT og FR...MEN der skal altså nogen til at laste og losse samt evt lave pushback på FR fly, og det er her problemerne kan opstå
Hilsen
Ole
 
Re: Ryanair har søgt slots på CPH Swift

Jeg tror ikke det vil oppstar den store problem.

Enten vil de navaerende handling-selskaper handle FR eller en ny selskap vil dykke opp og starte handling av FR og andre kunder. Da er det ingen av de navaerende aktörer tjent med, fordi konkurranse og prispress vil stige...
 
Re: Ryanair har søgt slots på CPH Swift

Om alle varslede ruter blir åpnet fra Oktober, vil 8 av dem være i direkte konkurranse med Norwegian ut fra Kastrup;

.....
Rygge
.....

Lavpris mot lavpris. Klarer DY å kutte ned til Ryanair nivå?


Norwegian flyr ikke mellom RYG og CPH

Rygge skulle gjerne hatt en rute til København, men med rutetider som tjener både forretningsfolk og de som skal videre fra Kastrup. Det hadde dessverre ikke den ruten Widerøe prøvde for et par år siden.
 
Re: Ryanair har søgt slots på CPH Swift

Det er jo korrekt at det er en sag melle CPH SWIFT og FR...MEN der skal altså nogen til at laste og losse samt evt lave pushback på FR fly, og det er her problemerne kan opstå
Hilsen
Ole

Hvorfor skal det oppstaa problemer med det? Nesten alle som laster, losser og boarder paa Torp er fagorganiserte. De er ikke ansatt i Ryanair. Saann er det over hele Europa. Og jeg tror ogsaa at danskene boer forstaa at dette gir mange mennesker arbeide, baade direkte og inndirekte.

IMM
For tiden i London
 
Re: Ryanair har søgt slots på CPH Swift

Det var vel en greie Imm, hvor FR diverted til CPH, og fagforeningene sørget for at ingen av deres medlemmer handlet maskinen - hvorpå den måtte vente...

I tillegg snakker jeg av erfaring når jeg sier at handlingindustrien på CPH virkelig er gjennom-fagorganisert. Jeg ble nesten skremt på et tidspunkt der - det var visst tre ansatte utenfor fagorganisasjonen i trafikkavdelingen til et av selskapene - hvorav jeg tror kontraktene med stuerne krevde medlemskap i fagforening... Slik håper jeg ikke det er på TRF/ i Norge.
 
Re: Ryanair har søgt slots på CPH Swift

Nei slik er det ikke paa Torp. Og slik boer det heller ikke vaere.
 
Back
Top