![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
I serien med både positive og negative endringer i SAS EuroBonus, kommer det denne uken noen nyheter:
Det meste av dette kan i utgangspunktet være til det bedre - men det avgjørende er selvsagt hvordan det vil fungere i praksis. Vil f.eks. flytende priser gi bedre tilgjengelighet av bonusreiser? Vil flytende priser bety at man som oftest må punge ut med mer poeng enn i dag? Hvordan vil sammenhengen mellom billettpris i kroner og poeng være? Uansett, skal bli spennende! Last edited by FlightDeck; 01-06-2010 at 15:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Likte alt det der bortsett fra de flytende prisene. Så dette nevnt også på Flyertalk for et par dager siden. Men det er visst ikke lagt ut på nettsidene til SAS enda. Iallefall ikke da jeg sjekket det i går.
Vet at Lufthansa har et opplegg for at man kan betale flyavgifter også med poeng. Det hadde jo vært noe for SAS også å ta opp vel? BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ser ut som SAS EuroBonus arbeider med dette nå - og at det kommer noe mer offisielt snart:
http://twitter.com/SASEuroBonus |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Og hvordan slår de nye reglene ut? Står at de vil følge reglene i booket klasse. Slutt på endringer før avreise o.l. ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Som udgangspunkt spændende ændringer, men som du skriver, så afhænger det helt af hvordan de flydende "priser" vil være i praksis.
Man kan fristes til at tro det kan give bedre tilgængelighed når nu reglerne følger de øvrige bookingklasser. Ergo skulle man tro at der så bliver tilgængelighed i mere eller mindre alle klasser, men at det kan koste rigtig mange point hvis der kun er dyre klasser ledige. Mulighed for enkeltrejser synes jeg er meget positivt og en god mulighed for at bestille f.eks. Business one-way kombineret med en billig-billet den anden vej. At kunne betale for evt. point man mangler er også fint - men hvis prissætningen bliver som i Eurobonus-shoppen, så bliver værdien af de point man har optjent meget lille. Bliver spændende at se hvordan det bliver i praksis, men som udgangspunkt vælger jeg at være positiv indtil det modsatte er bevist ![]() Alt i alt afhænger det vil af "prissætningen" på rejserne....
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det forste som slo meg, var at dette saa bra ut!
Likte godt det med kombi av poeng og cash, og mulighet for enveis ![]() Naar kommer det?
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Fløy SAS i ettermiddag og i juniutgaven av Scanorama-magasinet står det at bonusuttak vil være tilgjengelig på alle avganger med SAS, Blue1 og Widerøe. Det blir da en kombinasjon av ordinære bonusbilletter til fast takst, samt enveisbilletter til "flytende" pris.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg synes dette ser lovende ut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det virker spennende, men jeg er særdeles skeptisk til at EuroBonus tilsynelatende skal fastsette "markedspris" på de flytende prisene (betalt med poeng). Vi vet jo fra før hvordan de underpriser poengene i webshop-en der 1 poeng = ca 0,03 kroner (går vel knapt an å finne en mindre hensiktsmessig bruk av sine poeng), så jeg frykter at de vil varte opp med lignende misforhold mellom billettpris som tilbys i kroner og billettpris som tilbys i poeng.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ser ut som at det ikke er mulig å bestille bonusreiser what so ever akkurat nå.
Finner ikke noe i hele Juni eller Juli fra KSU... Kan det være på grunn av omleggingen?
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
...og nu er det ikke engang muligt at komme ind på www.sas.dk eller flysas.com (sas.no og sas.se har jeg ingen problemer med at komme på) - så et eller andet større foregår der.
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Endelig en måte å tømme de siste poeng på kontoen...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
![]() -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Da har satsene kommet og prisen på en-veis vil bli 60% av prisen på tur-retur, hvilket om ikke perfekt, etter min mening er bra nok. Finnair har også 60%, så de legger seg på samme nivå som dem
http://www.flysas.com/en/EuroBonus/S...hart/?vst=true Last edited by Someone; 03-06-2010 at 12:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Og det blev da lige til en "enhancement" af pointsatserne for domestic... Nu 12.000 point for CPH-AAL - mod tidligere 10.000....
Ikke imponeret..... 10.000 point er i forvejen rigtig meget når man kan købe retur-billetter på f.eks. denne rute til 5-600 kroner... Nu skal man altså kun flyve 160 one-way rejser for at tjene point nok til en "gratis" tur...
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
I forvejen er 10.000 point for disse ruter i overkanten af det rimelige - ihvertfald ift. hvad man kan købe billetterne til.
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det nye Eurobonus booking systemet kommer etter planene ut i kveld!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Der er da ihvertfald sket en del på sas.dk - men jeg håber de ikke er færdige endnu
Hvis de er så har SAS's IT-afdeling ikke testet det nye site ordentligt. Er fuldstændig ubrugelig i Safari, mens det ser rimeligt ud i FF. Desværre er det set mange gange før at denne IT-afd. ikke tester nye ting på Mac, hvilket vel ikke er for meget forlangt for så stort et site. Tilføjelse: Det er ikke muligt at søge bonusrejser endnu. Får blot en fejlmeddelelse om at mit telefonnummer må indeholde 2-30 tegn, hvilket det gør. Så jeg lader tvivlen komme dem tilgode og tror/håber at de blot ikke er færdige med implementeringen - selvom skiltet med ustabilitet ikke længere vises.
Founder /Editor: FinalCall travel Last edited by FlyHi; 03-06-2010 at 20:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Buuuuuhhhhh!
Du er ikke lenger barn mellom 11 og 17..Nå er du voksen over 11! Den var kjip altså! *ser også ut som at du må betale avgifter ved siden av..
-S. Holberg Last edited by S. Holberg; 03-06-2010 at 22:59. Reason: pluss! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
AAdvantage - opptjening, bonusuttak, regler m.v. | Peppep | Reiseforum | 58 | 31-07-2017 23:30 |
To nye hotellpartnere i SAS EuroBonus | FlightDeck | Reiseforum | 0 | 29-10-2010 08:06 |
Nye SAS EuroBonus tilbud! | pilot94 | Reiseforum | 4 | 15-03-2010 13:00 |
SAS EuroBonus presenterer nye hotellpartnere | FlightDeck | Reiseforum | 8 | 30-12-2009 23:12 |
I forbindelse med SAS Eurobonus nye fueltillegg på bonusbilletter.. | Tommy777 | Flyforum | 30 | 13-08-2009 10:52 |