Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 28-05-2010, 22:48   #1
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Default Privatsjåfør (ikke limo) fra EWR

Skal til NYC med LH First til uken, og de tilbyr vel dessverre ikke privatsjåfør til eller fra flyplassen. (Eller har jeg gått glipp av noe?). Noen som har forlsag tilselskap å benytte, har lest litt forskjellig på Flyertalk, men noen som har førstehåndskjennskap? Skal inn til Manhatten, ikke så langt fra UN.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2010, 23:01   #2
OSL-MRU
ScanFlyer Silver

OSL-MRU's Avatar

Default Re: Privatsjåfør (ikke limo) fra EWR

Var i New York for noen måneder siden, og da benyttet vi oss av http://www.nylimocoach.com/ for første gang. Fornøyd med de!

Last edited by OSL-MRU; 28-05-2010 at 23:04. Reason: Rettet litt på teksten ++
OSL-MRU is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2010, 23:05   #3
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Jeg har kun erfaring met ett enest eselskap, men den er til gjengjeld god: www.nyclimousine.com/

Skal ikke påstå at de er billigst, men de fungerte veldig bra.

Du legger inn en bestilling online, med dato og flightnummer, og så står de der når flyet lander. Er flyet fem timer forsinket, så vet de det, og møter ikke opp før flyet faktisk lander. Her kan du også evt. legge inn en delayed pickup, for å få tid til immigration og toll.

Mitt inntrykk, da jeg drev og lette etter et slikt selskap, var at langt fra alle faktisk tilbød online booking, de fleste ba deg ringe etter de når du var klar, etc. etc. Her trenger du kun legge inn booking, og så trenger du ikke tenke på det, før du kommer ut av tollen, og skal finne igjen en kar med en lapp med navnet ditt på (at han står der med navnet ditt, er inkludert i prisen, noe det ikke nødvendigvis er hos andre slike firmaer). Veldig enkelt, og greit.

Akkurat nå, ser jeg de tilbyr fire seters Luxury Sedan fra EWR til Manhattan for 99,37 dollar, inkludert taxes, tolls, etc. Merk at denne prisen kun er veilendende. Vi endte opp med å betale ca. 20 dollar mer enn hva som stod i bestillingsmailen, men da var det ekstremt med trafikk.

Igjen, skal ikke påstå at de er billigst, eller "best", men jeg synes de fungerte veldig bra.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2010, 00:11   #4
meliiis
ScanFlyer Silver

Sjekk hotellet sin hjemmeside om de har egen service, eller avtale med noen, ofte billigere. Betalte feks. 85$ fixed price via http://newyorkerhotel.com/index.html fra EWR .
meliiis is offline   Reply With Quote
Old 30-05-2010, 20:26   #5
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Du betaler 44 dollar for car service som du booker online og ringer etter du har plukket opp evt bagasje og er klar for pick up. De kommer da forbi terminalen og har navnet ditt i frontruta. I tillegg kommer ca. 6 dollar i bompenger og 15% tips. Begge de store selskapene fungerer meget bra. Carmel gir til og med miles. Begge kan selvsagt bookes online.

http://www.dial7.com/
Eller
http://www.carmellimo.com/

Saa kan du jo gaa Martins vei og betale mer en dobbelt saa mye for en kar som staar inne og venter med skilt paa deg. Dem finnes det maaaaange av.

Litt kulere aa velge ett selskap som har S klasse Mercedes til rundt 100 dollar enn aa kaste bort 100 dollar paa en raatten Lincoln.

Det som ihvertfall er sikkert er at taxi er dyrere enn de billigste towncar saa det holder man seg unna
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 01-06-2010, 13:45   #6
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post

Litt kulere aa velge ett selskap som har S klasse Mercedes til rundt 100 dollar enn aa kaste bort 100 dollar paa en raatten Lincoln.

Det som ihvertfall er sikkert er at taxi er dyrere enn de billigste towncar saa det holder man seg unna
Finner ikke Mercedes hos noen av de to selskapene du linker til over. Kan man etterspørre det spesielt?

Bestilte uansett deluxe car til 55 dollar fra Carmel, det ender vel på ca 100 dollar når alle har fått sitt.

Last edited by Chriscross; 01-06-2010 at 14:15.
Old 02-06-2010, 05:02   #7
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Finner ikke Mercedes hos noen av de to selskapene du linker til over. Kan man etterspørre det spesielt?

Bestilte uansett deluxe car til 55 dollar fra Carmel, det ender vel på ca 100 dollar når alle har fått sitt.
De to store har ikke Mercedes, men ett kjapt google soek vil hjelpe deg raskt.

55 + 5.45 for bompenger + 15-20% tips skal gi 70 smackers det. (man trenger ikke aa runde opp til naermeste 100 som mora til Martin )
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 02-06-2010, 08:13   #8
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Ok, ender mao på ca samme pris som flytog og trikketur for for to pers i Oslo. Happy med det:-)
Old 02-06-2010, 10:46   #9
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
55 + 5.45 for bompenger + 15-20% tips skal gi 70 smackers det. (man trenger ikke aa runde opp til naermeste 100 som mora til Martin )
Jeg prøvde å forklare henne at nesten 40 dollar kanskje var litt i overkant, men hun syntes visst ikke det .

40 dollar er f.eks. nesten et dagspass i Presidents Club, men det var plutselig dyrt, da jeg nevnte prisen på EWR noen timer etterpå. Selv mener jeg det er mer fornuftig å bruke 40-45 dollar på å f.eks. slippe inn i en lounge, enn å "kaste de bort".
Old 02-06-2010, 10:51   #10
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Saa kan du jo gaa Martins vei og betale mer en dobbelt saa mye for en kar som staar inne og venter med skilt paa deg. Dem finnes det maaaaange av.
Jeg påstod vel aldri at de jeg brukte var billigst, men når man ser på hva man betaler i NOK, syntes jeg fortsatt ikke det var avskrekkende dyrt, i hvertfall for den 6-seters limoen vi hadde. Og det at fyren står der og venter, framfor at man må styre med ringing, og så måtte vente, er en convenience jeg gjerne betaler litt ekstra for.

Men det er nå meg..
Old 05-06-2010, 13:43   #11
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Endte opp med en Lincoln fra Carmel. Forstod aldri hvordan jeg skulle ringe dem fra telefonboksen, brukte 2 dollar og kom bare fram til en eller annen spanjol et sted i verden. Hvilke nummer skal en starte med egentlig. Kom uansett gjennom med en gang fra norsk mobil. 7 min å vente.

Kostet 55 + 10 dollar og 15 i tips, så totalt 80 dollar.
Old 26-03-2014, 11:45   #12
Orbiter
ScanFlyer Blue

Orbiter's Avatar

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Du legger inn en bestilling online, med dato og flightnummer, og så står de der når flyet lander. Er flyet fem timer forsinket, så vet de det, og møter ikke opp før flyet faktisk lander. Her kan du også evt. legge inn en delayed pickup, for å få tid til immigration og toll.
Hva bør en legge inn av delayed pickup tid? Har ankomst EWR en lørdag 16:15, og har i utgangspunktet satt inn "45 min delayed pickup", men når jeg tenker mer på det er kanskje 45min mye i og med at lørdager kanskje er rolig og at C-pax kommer først av flyet.
Orbiter is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules