Vi vet jo hvordan det gikk:headbang
Men gøy (og ofte billig) var Braathens Best, husker ennå verdens største reke- OG karbonadesmørbrød på den korte turen fra Oslo til Kristiansand, beste servering innenlands everVi vet jo hvordan det gikk:headbang
Ja det vet vi. Nordmenn vil heller at alle fraktes som kveg en at noen kan sitte litt bedre fordi de har betalt det dobbelte eller mer.![]()
Jeg har aldri blitt så dårlig behandlet på noen flytur som jeg ble de få gangene jeg fløy Braathens Back. Ryanair-turer inkludert.
Nei, det synes jeg var en ganske dårlig oppsummering av hvorfor best/back var en fiasko. Braathens fraktet på tidspunktet dette ble innført ingen som kveg, og skulle da heller ikke gjøre det. Her må man huske både historikk og kultur. At Braathens trodde man kunne snu opp ned på dise faktorene over natten må ha vært en av de verste beslutningene i norsk luftfart.
Jeg har aldri blitt så dårlig behandlet på noen flytur som jeg ble de få gangene jeg fløy Braathens Back. Ryanair-turer inkludert.
Kan formulere meg annerledes. Braathens innførte 2 klasser ombord og de som betalte minst følte seg mindreverdig fordi de ikke fikk sitte sammen med de som betalte mest.
For å være helt ærlig så har jeg aldri forstått problemet folk hadde med Best/Back, annet en at navnene var litt teite.
Men i alle dager da... Dårlig behandlet? Det var vel å ta litt i? Kan du gi noen eksempler på slik "dårlig behandling"?
To klasser på innenriks i Norge ble oppfattet av kundene som tøvete og håpløst snobbete, enkelt og greit (?).
Joa, enkelt og greit. Men jeg forstår det fremdeles ikke. Eneste forklaring jeg har på det er Janteloven.
Vel, jeg kjenner flere som reiste mye på Best, og de reagerte faktisk like negativt på dette som de som fløy Back.
Eneste forklaring jeg har er et det norske folk er fornuftige..
(Mht servering så var vel den ganske god for ALLE før konseptet ble innført, bl.a. med burgere på fredagen?)
Ja det vet vi. Nordmenn vil heller at alle fraktes som kveg en at noen kan sitte litt bedre fordi de har betalt det dobbelte eller mer.![]()
Kan formulere meg annerledes. Braathens innførte 2 klasser ombord og de som betalte minst følte seg mindreverdig fordi de ikke fikk sitte sammen med de som betalte mest.
Braathens Best og Back konsept fikk definitivt ufortjent pepper, kanskje det var litt forut for sin tid, mener problemet satt i folks hoder primært.
Good pointSå hvorfor har da ikke noen innført dette igjen, ettersom "problemet" kanskje er ute av folks hoder?
Good pointDen som lever får se
![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.