LN-FHU goes FIRST....

LN-FHU

Superflyer
Som noen kanskje husker hadde US Airways et tilbud om å kjøpe miles på sitt FF-program Dividend Miles. Omtalt her : http://forum.scanair.no/showthread.php?t=58949

Syntes dette hørtes fristene og hoppet på. Det endte i en "First time experience" for meg, og tenkte jeg skulle dele litt fra turen, etter div. trusler om utestengelse,moderator-infraction etc... :p

Tenk på at det er min andre TR, og at jeg ikke er noen fotograf. Ellers....enjoy... :

TRD-OSL :SK 343-10.mai kl. 0755 – LN-BRJ/737-500 - 21F
Begivenhetsløs flyving fra TRD,helt fullt.Grei frokost og kaffe på morgenen.Avgang og landing på rute.Faktisk ganske behagelig å sitte på bakerste rad i -500’en.Ganske god plass både til skulder og føtter.Ingen bilder herfra dessverre... :)

OSL-FRA:LH3131-13.mai kl.1020 –D-AIQD/A320-200 – 3A

Etter deilig frokost på Radisson Blu,beveget jeg meg mot OSL og innsjekk.Ingen kø på business,agent så at flighten til FRA var overbooket,men valgte med et smil å ikke spørre meg om å stå over da hun så reiseruten.Fikk sjekket inn til PEK og bekreftet at jeg var velkommen i Scandinavian Lounge.Sinnsykt med folk i Tax-Free-tydelig at mange har valgt å ta ei langhelg.Rakk en øl og litt potetgull +noen telefoner.

ScandinavianLoungeOSL.jpg

Satt slik at jeg så gaten,og beveget meg ned til den da jeg så et personalet gjorde klart for boarding. Boarding startet ca 0945 fra gate 34-100 % belegg.
Knyttneven såvidt bestått:
Seat3A-OSL-FRA.jpg

Avgang før rutetid,pushback 1015,rotate 1023 fra 01L.Kort klatring,setebeltet av etter ca 10 min,umiddelbar servering av lunsj-salat m/fetaost og balsamicodressing+varme rundstykker.Drikketralle med alt.Valgte hvitvin og vann+kaffe.
LunchOSL-FRA.jpg

Smakte godt.Tok ei øl etter maten(Warsteiner fra flaske)…..hører liksom med,men tar det med ro da jeg har MYE i vente.Fint flyvær,rolige forhold,lite info fra flightdeck,oppmerksomt og flott kabincrew.Landet på FRA kl. 1220,kort taxevei og bussgate,bortsett fra til meg…… En nystriglet Porsche Panamera sto klar, og sjåføren med skilt…..”Mr.Husan”…
ThesignactuallyreadsMrHusan.jpg

Transporttilterminalen.jpg

Thomas-thePanameradrivingman.jpg

Så bar det av gårde til dit jeg ville.Bestemte meg for å prøve både FCL og FCT så til B-terminalen bar det.
Yep---Imfollowingthemiddleroad.jpg

Almostthere.jpg

Andthereitishidingintheshadows.jpg

Boardingcardholdertoproveit.jpg

Kom meg etter hvert opp i loungen,fikk meg et par glass Bollinger og litt nøttesnacks.

Så følger fortsettelsen :

Etter ca halvannen time dro jeg til FCT
Lufthansasfirstclassterminal.jpg

LowerentrancetotheFCTatFRA.jpg

hvor Hilda møtte meg og ga meg en guidet tour av terminalen.
Her kan du få deg noe å spise :
PleasesitdownMrHusanIllbewithyouina.jpg

og noe å drikke :
CareforsomethingtodrinkFRAFCT.jpg

Og du kan jobbe i en av de private arbeidsrommene:
BusinesscentreatFRAFCT.jpg

Jeg valgte imidlertid den enkle linja :
SnacksatthetableinFCT.jpg

og et nytt glass champagne(Bollinger) :
BollingerchampagnewithsomesnacksatF.jpg

Det var nokså varmt der nede, og jeg tenkte at en dusj hadde gjort godt, så jeg spurte om det var ledig, og det var det.
Alllaidoutforyou.jpg

Quitenicebathroomactually-FRAFCT.jpg

TheshoweratFRAFCTnoNormanBateshere.jpg

Allcleanthere.jpg

Etter en deilig dusj var det tid for en "liten" pre-departure drink.Valgte meg en Whisky - Johnnie Walker Blue Label :
MrWalkerIpresumeYepBlue.jpg

Så var det tid for boarding, og nevnte Hilda kom og hentet meg og ledsaget meg ned til bakkenivå, hvor Mannfred sto klar med sin Mercedes S300,tok kofferten min og kjørte meg ut til mitt ventende fly…..
God plass til beina i Mercedesen :
Quitethelegroominthecar-transportfr.jpg

TransporttomyplaneMercedesS300somet.jpg

Noen bilder under kjøreturen :
United777onitswaysomewhere.jpg

TarmacshotsatFRA.jpg

AirCanadatoCanada.jpg

Så nærmet vi oss parkeringen for min 744 til Peking :
MyplanetoPEKD-ABVE.jpg

Parkingclose.jpg

Og jeg skal i andre i etasje !!!!!! :
Yeptothe2ndleveligo.jpg

Og senere skal vi gå ombord....så stay tuned....

Last edited:
jeg gleder meg som en unge:spin, alltid lurt på hvordan man kom opp fra disse lekre bilene til upper deck på B-747, jeg mener, med alt det stæsjet til
F-CLASS, antar jeg at de/dere blir båret opp fra tarmac.

Et F-CLASS medlem som må GÅ I TRAPPER:lol:

Flott start! Hold oss nå ikke for lenge på pinebenken!!
Når kan vi forvente oss resten??

BF:cool2

Du hører hva de sier Frode... Kom med resten du ;)

Men et lite tips: mellomrom etter punktum/komma :)

Gleder seg til fortsettelsen :)

Ja....skal vi gå ombord da... ;)

Vel oppe i andre etasje var det å finne setet sitt-83A :

MyseatFRA-PEK-83A.jpg

-jakken ble tatt vare på og champagne delt ut.

WouldyoulikesomeChampagneMrHusan.jpg

og det var meeeget god benplass :
TalkaboutyourlegroomLHs744FRA-PEK.jpg

MoreChampagneandevenmorelegroom.jpg

Trodde det var bare 4 stk som var booket av en eller annen grunn,men det ble helt fullt.

Et lite glimt forover i andre etasje :
LHFirstClass-Aforwardview.jpg

Min kroatiske sidemann hilste når han satte seg, og etter det sa han ingenting lengre,verken til meg eller crewet.
Noen bilder fra andre etasje :

Aviewfromthetop2.jpg

Aviewfromthetop.jpg

Så endel flottinger under taxi :
AlotofheaviesatFRA.jpg

Kunne tenkt meg å prøve fronten på denne også :

Wouldbenicetotryaswell.jpg

….Anyways…vi rullet ut fra gate 15 min sene pga en passasjer som ikke møtte…..med tre innsjekkede bagasjer som naturligvis måtte offloades.Kaptein Dieter kom på lufta og fortalte om vær og flyveforhold. Etter rotate og litt klatring:
Agiantclimbing.jpg

Agiantclimbing2.jpg

-begynte det som for meg er det beste jeg noen gang har fått om bord i et fly.Bildene taler vel for seg,maten var….tja kort fortalt fantastisk og drikke var perfekt på alle mulige måter:
Snack-
Pre-dinnersnackFRA-PEK.jpg

Apetizer(kaviar og champagne)-
ApetizerCaviarandyouguessedchampagn.jpg

Mellomrett( Chilled melon-and buttermilk soup )
ChilledmelonandbuttermilksoupFRA-PE.jpg

Hovedrett-(Saddle of veal with cocoa,rhubarb shallots compote and potato gnocchi)-
Maincourse-Saddleofvealwithcocoarhu.jpg

Dessert-(strawberry and coco tartlet with passionfruit coulis,coffe and cognac Lheraud cuvee 30)-
DessertFRA-PWK-strawberryandcocotar.jpg

Detaljer teller i dette segmentet,trykt i smøret som ble servert :

Littledetailscount.jpg

Blei stappa, og etter en konjakk og kaffe var det bare å snorke ivei.

Takk, takk, har selv en LH F-ticket liggende på lageret, dette ser bra ut så langt. :up:

Fortsatt på vei til PEK :

Jeg sov godt i Lufthansa pysjamas og fikk vel en 4 timer.Da var det tid for frokost ca 1.30 før landing.Nydelig med div.ost og kjøttpålegg,fersk frukt og egg og bacon.Nytrukket fersk kaffe og friskpresset appelsinjuice:

TableissetforbreakfastLHs744FRA-PEK.jpg

Settingthebreakfast-tableFRA-PEK.jpg

DeliciousbreakfastFRA-PEK.jpg

Får ikke bedre start på dagen en dette, og crewet var hele tiden frampå og spurte om det var noe mer jeg ønsket. Etter hvert begynte vi på innflygningen mot PEK og vi satte hjulene på bakken ca 0830 lokal tid.Taxet forbi Finnair,Austrian,Thai,Singapore,BA og Air China som allerede var på plass. Fikk kofferten min og tuslet så ned trappa( deilig å kunne si det for en gangs skyld  ), hvor crewet holdt igjen passasjerer slik at first class fikk slippe ut først.
Like etter parkering :
ShortlyafterarrivalPEK-0840localtim.jpg

ShortlyafterarrivalPEK-0840local-1.jpg

Liten spasertur gjennom terminalen og fant transferinnsjekk for internasjonale avganger.Fikk sjekket inn kun til Seoul, og ikke videre til Tokyo som jeg skulle.Dette måtte foregå i Seoul fikk jeg vite.Skyldes vel mer udyktighet enn teknikk tror jeg. Fikk meg en voucher til Air China sin businesslounge,siden Asiana ikke har egen lounge på PEK. Fikk meg en dusj og litt å drikke+brukt trådløst nett og sjekke noe mail og nyheter-

Whatyouknowyougottahaveit.jpg

Ruslet meg en tur rundt på terminalen og tok noen bilder,før det etter hvert ble tid for neste leg.Her er noen bilder fra PEK :

DirtylookingAirChina747-PEKtowerand.jpg

Beijingterminal6.jpg

Beijingterminal2.jpg

Beijingterminal.jpg

Beijingterminal4.jpg

Beijingterminal5.jpg

Beijingterminal3.jpg

Kommer plutselig tilbake med mere...Häng med... ;)

Hahahaha, herregud så sjukt! TRE kniver og gafler, på et fly! Så utrolig overdrevent, men stilig samtidig. Alt man ikke aner finnes liksom :lol:

Fascinerende å lese, og ikke minst å se, takk for tiden du tar deg til å skrive ;)

Hahahaha, herregud så sjukt! TRE kniver og gafler, på et fly! Så utrolig overdrevent, men stilig samtidig. Alt man ikke aner finnes liksom :lol:

Fascinerende å lese, og ikke minst å se, takk for tiden du tar deg til å skrive ;)

Takk for det - nå er det vel normalt ikke tre kniver og gafler , men heller crewet som ryddet unna alt, så jeg fikk et helt nytt sett utlevert til hovedrett ( inneholder 2 kniver & gafler ) + det ene jeg hadde igjen....:)
Jeg danderte litt ekstra for dere da.... ;) ;)

Du har ingen ide om hvor vanskelig og problemfyllt det er å reise i F/biz. Man må ha mye bestikk, du har ingen ide om hvor uholdbart det er å feks spise salaten uten nedkjølt gaffel, måtte spise fiskeretter uten rett gaffel, slite med å dra både plast og folie av flere retter, velge seg frem mellom Krug og Dom.

Vær glad at vi har hardhauser som i denne rapporten, som kan gjøre disse oppgavene med rak rygg og godt pågangsmot! ;)

-A

PS: Man vet ikke hvor godt man har det i Y-klasse, der man slipper alle valgene og kan ha et problemfritt liv.

Back