Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 16-05-2010, 21:30   #1
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
Default Rygge–Wroclaw–Torp

Rygge–Wroclaw–Torp

Reiserute:
13. mai 2010: Ryanair FR8511 Moss-Rygge (RYG)–Wroclaw (WRO), Boeing 737-800
16. mai 2010: Wizz Air W6579 Wroclaw (WRO)–Sandefjord-Torp (TRF), Airbus A320-200

Vanligvis flyr jeg Lufthansa/SAS/LOT i kombinasjon via Frankfurt eller München til Wroclaw, men denne Kristi Himmelfart-helgen skulle de ha nærmere 4000 kr. for rundreisen og jeg så meg om etter andre alternativer. Etter at Norwegian la ned ruten mellom Oslo-Gardermoen og Wroclaw, har Wizz Air og Ryanair startet opp på hver sin side av fjorden og tilbyr til sammen fem ukentlige avganger i hver retning. Det ble også løsningen denne helgen, og jeg betalte 75 kr. alt inkludert hos Ryanair og 57 kr. alt inkludert hos Wizz Air.

13. mai 2010, kl. 17.05:
Ryanair FR8511 Moss-Rygge (RYG)–Wroclaw (WRO)
Boeing 737-800

Ryggeekspressen er vel den enkleste reisemåten fra Oslo sentrum til Moss Lufthavn Rygge, men da ankommer man også mer enn halvannen time før avgangstid, noe jeg synes er overkant på en flyplass som Rygge. Jeg valgte derfor å ta toget - som er billigere og har busskorrespondanse fra Rygge togstasjon til Rygge flyplass inkludert i billettprisen. For meg begrenset den dessuten tiden på Rygge til under en time. Med avgangstid kl. 17.05 satset jeg på 15.00-toget fra Oslo S, noe som i utgangspunktet føltes litt risikabelt med tanke på at statsbanene ikke akkurat har den beste regulariteten.

Denne torsdag ettermiddagen gikk imidlertid toget på rute og fungerte utmerket som transport de 50 minuttene det tar ned til Rygge. Like ved togsporet stod shuttlebussen til flyplassen klar, og den tok med seg åtte passasjerer fra Oslo-toget og tre passasjerer fra Göteborg-toget. Bussen fungerer i tillegg som en slags crewbuss for Ryanair, som huser sine underbetalte Rygge-ansatte i et hybelhus like ved stasjonen. Ryanair spanderer ikke ytterjakker på de ansatte, og jeg synes flyvertinnene som skulle med shuttlebussen fremstod litt shabby med sine egne kåper og jakker utenpå de lyseblå uniformene.



Jeg hadde sjekket inn på nettet hos Ryanair samme dag og kunne gå rett opp til sikkerhetskontrollen, som var så å si køfri. Tre Ryanair-fly stod parkert sammen med en av Norwegian Boeing 737-300-maskiner til Bergen.



I utenlandsdelen var det bare en måneds tid siden puben O’Learys åpnet – til ære for Ryanair-sjef Michael O’Leary, kanskje? Den fremstod ganske bra, men jeg nøyde meg likevel med å kjøpe en kaffe til 20 kr. i Point-kiosken, nesten halv pris av det den samme automatkaffen på Picnic-kafeen noen meter unna koster.



Ryanair flyr til Wroclaw på tirsdager, torsdager og lørdager, og så vidt jeg har skjønt på andre som har fløyet ruten, så har det vært veldig tynt med passasjerer, gjerne 20-40 stykker om bord. Denne dagen ble avgangen likevel opp mot fullsatt, og jeg regner med ca. 180 passasjerer om bord, blant dem mange nordmenn på helgetur, inkludert en utrolig masete østfolding som jeg havnet ved siden av i køen. Da ombordstigningskort og pass skulle kontrolleres, fikk jeg beskjed om å legge avisen i kofferten da det bare var tillatt med ett kolli håndbagasje per passasjer. Hos Ryanair teller altså aviser som ett kolli!



Jeg valgte bakre dør i EI-EFF (levert i fjor) og etter å ha vist ombordstigningskortet enda en gang, slo jeg meg ned på 25A med hele raden for meg selv. Ikke overraskende ble setene ved siden av raskt okkupert - og selvsagt var det den nevnte østfoldingen som slo seg ned med et brak rett ved siden av meg. Og det var ikke bare han, men hele gruppen på 13 omringet meg!



Jeg fikk konstant sidemannens albue slått i meg og minst like irriterende var det at han snakket uten stopp. Først gikk det i å latterligere polakker generelt og Ryanair spesielt, men det ble verre da han etter en seanse om bil og motor gikk gjennom hele livshistorien sin. Jeg mistenker at han også la litt på ... hvis ikke har han Norges finanselite på kundelisten, har leiligheter over hele Europa, har vært gift siden han var 16 (riktignok understreket han at han hadde vært "utpå" noen ganger) og dessuten er han en av landets fremste vinkjennere. Ironisk nok kjøpte han tre flasker med Ryanair-vin!



Vi var i luften noen minutter før rutetid med en beregnet flytid på 1 time og 35 minutter for denne 998 kilometer lange distansen.



Benplassen var som ventet dårlig, og det var ikke mulighet til å bevege seg på noen som helst måte. Ipod er et must hos Ryanair, og for meg var det bare å skru musikken så høyt at jeg verken hørte livsvisdommen til sidemannen eller Ryanairs jingles.



Situasjonen gjorde at jeg var mer enn klar nok for en øl, men som vanlig var serveringen hos Ryanair så surrete og tidkrevende at jeg stod over. Ryanair har verken bankterminaler eller vekslepenger om bord – i stedet må personellet skrive ned kortnumrene og gi skyldig beløp tilbake etter at hele salgsseansen er ferdig. Kaotisk! Etter salg av mat og drikke fulgte salg av "Smokeless Cigarettes", deretter skapelodd og til slutt tax free.



Som vanlig på flyvninger med mange nordmenn om bord ble det mye salg for personellet som kom fra Portugal, Italia, Estland og Storbritannia. Portugiseren var ikke den blideste og dyttet til en passasjerer fra gruppen på 13 da han ikke umiddelbart responderte på beskjeden om å sette seg.



Vi landet lenge før rutetid og passerte området der den nye terminalen skal stå ferdig neste år. Flyet var for øvrig tilbake på Rygge hele 59 minutter før oppsatt ankomsttid.

Last edited by FlightDeck; 16-05-2010 at 22:06.
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2010, 21:31   #2
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
Default Re: Rygge–Wroclaw–Torp

16. mai 2010, kl. 12.00:
Wizz Air W6579 Wroclaw (WRO)–Sandefjord-Torp (TRF)
Airbus A320-200

På returen hadde jeg billett med Wizz Air, et selskap jeg har fløyet med to ganger tidligere, mellom Poznan og Torp og mellom Doncaster/Sheffield og Wroclaw. Selskapet flyr to ganger ukentlig mellom Wroclaw og Sandefjord, onsdager og søndager. Det finnes egentlig ingen fornuftige alternativer til taxi mellom sentrum og flyplassen, og jeg ankom med taxi en times tid før avgang.



På flyplassen gikk jeg rett til den køfrie sikkerhetskontrollen og ut i den utrivelige avgangshallen.



Kjøpte meg en kaffe til 7 kr. og registrerte at de fleste i avgangshallen var nordmenn, overraskende mange med stavangerdialekt. De to tax free-butikkene var da også overfylt med nordmenn som skulle kjøpe billig sprit – og jada, jeg fikk med meg kvoten min jeg også!



Eurolots ATR 42-500 til Warszawa var lenge det eneste flyet som stod parkert, men etter hvert parkerte en av Wizz Airs 30 Airbus A320-200-maskiner også – 26 av disse er ungarsk registrere, mens to er registrert i Bulgaria og to i Ukraina. Selskapet åpnet base i Wroclaw i høst med ruter til Bologna, Burgas, Milano, Doncaster/Sheffield, Paris, London, Dortmund, Eindhoven, Cork og Sandefjord-Torp.



Jeg havnet også denne gangen sånn cirka midt i køen, og etter vel 20 minutter med køståing, kunne kaoset fullbyrdes og folket løpe inn i flyet.



Jeg gikk inn bakdøren og måtte som vanlig vise ombordstigningskort før jeg slo meg ned på sete 22F. Et søk på avgangen kvelden i forveien avslørte at den var utsolgt, men setet ved siden av meg forble ledig og jeg vil anslå en kabinfaktor på 90 prosent, igjen primært nordmenn på tur.

Dagens maskin, HA-LPQ, ble levert ny til Wizz Air i 2008. Wizz Air har ganske gjennomført innredning i flyene sine, med lilla og rosa vegger bak og foran i flyet, samt på dørene til toalettet. Videre har flyet mørkelilla skinnseter - men nakketrekk hadde nok vært en god investering for å holde setene pene.



Wizz Air har 180 seter i sine fly og benplassen må være den dårligste i luften, enda trangere enn hos Ryanair. Det er døden om personen foran deg lener setet bakover. Besetningen er kanskje noe vennligere enn hos Ryanair, selv om det polske lynnet og deres heavily accented engelsk ikke akkurat gjør Wizz Air-ansatte til de mest sjarmerende i luften.



Vi var uansett på vingene ti minutter etter rutetid, med 1 time og 35 minutter flytid for en distanse på 993 kilometer. Det var grått vær med lett regn i Polen, en værtype som bare tiltok etter hvert som vi nærmet oss Torp.



På veien fikk vi mulighet til å handle fra Wizz Café, som ikke har et like godt utvalg som Ryanair, men er like fullt en del billigere. Jeg kjøpte verdens verste kaffe og en croissant. Serveringen tok vanvittig lang tid, og besetningen på fire klarte bare å servere halve flyet før vi startet nedstigningen mot Torp. De norske rutene må likevel være en drøm for inflight sales både for Ryanair og Wizz Air.



Vi landet tolv minutter før tiden og parkerte ved siden av en fin Fokker 70 fra KLM. Passasjerene som skulle fly tilbake til Wroclaw stod klemt inni en boks av et preboarding-område.



Jeg hadde i utgangspunktet lyst til å ta toget tilbake til Oslo, men det hadde ikke avgang før om 40 minutter, så jeg satte meg på den overprisede Torp-ekspressen og hadde en grei busstur inn til Oslo, med Radioresepsjonen på ørene.

Konklusjon:
Det var selvsagt verdt å betale 132 kr. fordelt på to lavprisselskaper fremfor flere tusenlapper på Lufthansa/SAS/LOT. Men den lave prisen reflekteres også i et dårligere og definitivt mer masete produkt, som jeg ikke orker å utsette meg selv for så altfor ofte. Selv om det er noen kroner å spare på å velge disse selskapene, så er det for meg faktisk nesten ikke noe tid å spare på å reise via Rygge/Torp sammenliknet med via Frankfurt. Men om man ikke reiser så ofte og ikke finner en god pris hos ordinære selskaper, er lavprisselskapene et godt alternativ. I valget mellom Ryanair og Wizz Air velger jeg sistnevnte, men fordi Rygge er nærmere Oslo enn det Torp er, blir ikke valget så enkelt likevel.

Tidligere rapporter:

Last edited by FlightDeck; 16-05-2010 at 22:12.
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2010, 21:38   #3
Glenn
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 2,508
Default Re: Rygge–Wroclaw–Torp

Tusen takk for en utmerket rapport!

Denne rapporten beviser også at man får det man betaler for.
Glenn is offline   Reply With Quote
Old 17-05-2010, 14:41   #4
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
Default Re: Rygge–Wroclaw–Torp

Takk for nok en utmerket rapport ! Synes det er herlig å lese slike personskildringer, som man kan kjenne seg igjen i. For meg er det største marerittet når jeg reiser alene å havne midt i et reiseselskap av den typen du beskriver. "Tøvprat" fra medpassasjerer er faktisk høyest på listen over ting som kan irritere meg om bord i fly, faren for dette øker naturligvis på denne type reiser og charterreiser. Ellers vil jeg tro at man er mer kritisk når man skal på forretningsreise enn om det dreier seg om en ferietur.

Har du ellers noen tips fra Wroclaw? Ankommer med tog fra Dresden neste tirsdag og reiser tilbake torsdag ettermiddag.

Hotell (under 700 kr natta) ?
Restauranter?
Transport til flyplass? (Koster det mye med drosje?)
Og butikker - må i alle fall sikre meg noe and...
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 17-05-2010, 15:11   #5
pgaa
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2007
Location: Oslo
Posts: 2,540
Default Re: Rygge–Wroclaw–Torp

Takker for flott rapport...
Ja, inflight sales er nok god butikk for W!ZZ, opplevde det samma da jeg var til Krakow igjor høst. Så vidt de rakk over alle før nedstigningen startet . Både til/fra Krakow..
__________________
Hjemme bra - borte best / You'll Never Walk Alone
pgaa is offline   Reply With Quote
Old 17-05-2010, 16:22   #6
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,862
Default Re: Rygge–Wroclaw–Torp

Flott rapport og greit å få bekreftet fordommene mine mot Ryanair iblant. Ellers er det utrolig at de ikke klarer å rekke gjennom med tralla på en såpass lang flytur....det vitner ikke akurat om proffesjonalitet
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 17-05-2010, 17:21   #7
Flybird
ScanFlyer Blue
 
Flybird's Avatar
 
Join Date: Aug 2009
Location: Oslo
Posts: 118
Default Re: Rygge–Wroclaw–Torp

Flott lesing! Må si an Ryanairs retningslinjer for klassifisering av kolli er meget kreative!
__________________
Flybird is offline   Reply With Quote
Old 17-05-2010, 18:42   #8
737-405
ScanFlyer Gold
 
737-405's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Location: Bergen.
Posts: 1,288
Default Re: Rygge–Wroclaw–Torp

Takk for en flott og velskrevet rapport !

Helt utrolig at man kan kalle en avis for et kolli, den var ny for mitt vedkommende..
Til prisen du betalte må dette kunne sies å være en helt ok opplevelse.
Jeg forstår at du heller velger LH/SK når dette er mulig Håper du fortsetter å reise mye framover - personlig ser jeg fram til flere rapporter fra deg !
__________________
Smil til livet, så vil livet også smile til deg
737-405 is offline   Reply With Quote
Old 17-05-2010, 20:55   #9
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
Default Re: Rygge–Wroclaw–Torp

Takk for hyggelige tilbakemeldinger! Trond - tips til Wroclaw kommer!

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Flott rapport og greit å få bekreftet fordommene mine mot Ryanair iblant. Ellers er det utrolig at de ikke klarer å rekke gjennom med tralla på en såpass lang flytur....det vitner ikke akurat om proffesjonalitet
Enig - det handler kanskje om at de er dårlig trent fordi de ikke er vant til å selge så mye om bord. Norwegian og SAS er vant til stort salgsvolum om bord og er dermed langt bedre trent. En annen utfordring er at Wizz Air og Ryanair i stor grad legger opp til at folk skal betale med kontakter, samtidig som nordmenn helst betaler med kort. Hos Norwegian og SAS kan personellet bare dra kortet og til nød få en underskrift, mens hos Ryanair må personellet skrive ned kortnummer, utløpsdato og få underskrift. Betales det med kontanter opereres det med tre-fire ulike valutaer og personellet må dele ut vekslepenger etter at salgsrunden er over.

Quote:
Originally Posted by Flybird View Post
Flott lesing! Må si an Ryanairs retningslinjer for klassifisering av kolli er meget kreative!
Ja, det var faktisk et bilde ved gaten som fortalte at aviser teller som kolli og må legges i en veske, sekk eller koffert.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 17-05-2010, 22:15   #10
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
Default Re: Rygge–Wroclaw–Torp

Quote:
Originally Posted by AirbusTrond View Post
Har du ellers noen tips fra Wroclaw? Ankommer med tog fra Dresden neste tirsdag og reiser tilbake torsdag ettermiddag.

Hotell (under 700 kr natta) ?
Restauranter?
Transport til flyplass? (Koster det mye med drosje?)
Og butikker - må i alle fall sikre meg noe and...
Moro at du skal reise til Wroclaw (uttales Vråtsvaf), som er en veldig hyggelig liten by!

Anbefaler at du bor nær Rynek, og det definitivt beste valget er Sofitel Wroclaw Old Town, som du kan få ned i 7-800 kr. natten. Mercure Wroclaw Panorama har ikke den samme standarden, men det er et helt greit hotell som ligger et par minutter unna Rynek, som en del av kjøpesenteret Dominikanska. Radisson og Scandic (et tidligere Holiday Inn) har litt bedre standard og ligger om lag ti minutter unna. Best Western- og Qubus-hotellene ligger også nær Rynek, men jeg har ikke bodd her selv. Disse hotellene er de beste, styr i utgangspunktet unna alt annet!

Transport mellom togstasjon/flyplassen og sentrum er taxi, ikke prøv deg på noe annet! Det koster 40-60 złoty (uttales svåti) fra flyplassen (80-120 kr.), langt mindre fra togstasjonen. Man får litt rabatt om man ringer etter taxi i stedet for å sette seg rett i taxien Det er mange ulike selskaper og jeg hopper som regel bare om bord i første og beste - men Taxi Plus er litt dyrere enn de andre. Sjåførene kjører alltid ulike veier inn til sentrum, men prisen blir som regel den samme og reisetiden ender som regel opp på 20 minutter fra flyplassen og 10 minutter fra togstasjonen. Taxi er generelt trygt og rimelig - og for en turist er det langt enklere enn trikk.

Når det kommer til restauranter så er det mye å velge blant - og det meste er ganske rimelig. Jeg synes mye av den polske maten er veldig god, og jeg anbefaler særlig Pod Gryfami på Rynek - prøv å få et bord i kjelleren. Det andre stedet jeg vil anbefale er Spiz, som ligger i et av husene på midten av Rynek. Spiz er både en restaurant og en ølhall, og det er særlig mikrobryggeriet jeg vil anbefale. Godt øl i et uformelt og hyggelig kjellermiljø - det er bare å sitte ved kranene og smake. Ellers finnes det et utall av internasjonale restauranter, anbefaler La Scala for italiensk (Rynek), Rodeo Drive for amerikansk (Rynek) og Vapiano (på andre siden av gaten for Dominikanska-senteret) for fersk spagetti, pizza og mye annet godt. Det er ganske mange restauranter med texmexmat, men Wroclaw er ikke stedet for å spise texmex Styr også unna de asiatiske restaurantene, med unntak av Wok på toppen av Grunwaldzki-senteret.

Når det kommer til , så er det lokale ølet Piast Wroctawski, som du vil kjenne igjen med sine gule og sorte skilt. Zywiec, Lech, Tyskie, Warka og Okocim er også polske øl som du vil finne igjen på menyene, men om du har vært en del i Tsjekkia og Tyskland, vil du nok ikke bli så veldig imponert. Polsk øl er helt ålreit og smaker stort sett veldig likt. Unge folk drikker øl, eldre folk drikker vodka - men sistnevnte er utenfor mitt kompetanseområde

Jeg vet ikke hva slags butikker du er interessert i, men det meste er sentrert i kjøpesentre. Renoma er det fineste kjøpesenteret (ligger like ved Scandic-hotellet) og har de beste high fasion-merkevarene. Magnolia Park ligger mellom flyplassen og sentrum og har alt av internasjonale kjedebutikker, stort sett en del rimeligere enn i Norge. Galeria Dominikanska ligger ved Rynek og er tilknyttet Mercure-hotellet og er helt greit. Selv er jeg oftest på Pasaz Grunwaldzki, som er en kort trikketur unna Rynek. Stoppet heter også Grunwaldzki og ligger midt på det som under andre verdenskrig fungerte som rullebane for kampfly. Kjøpesenteret har en bra matvarebutikk, mange internasjonale kjedebutikker og en flott Saturn-butikk med elektronikk. Wroclaws eneste Starbucks ligger på andre siden av rullebanen ved siden av et av universitene. Ellers er Coffeeheaven Polens svar på Starbucks, og du finner slike over alt. Polakker er ellers veldig glad i iskrem, kliss og klass - og det er en del gode iskrembarer i byen.

Jeg anbefaler et besøk i mathallen Hala Targowa, som ligger mellom Dominikanska og Ostrow Tumski, som er en øy på elven Odra fylt med flotte katedraler. Både mathallen og kirkeøya er et must - og omtrent de eneste attraksjonene det er vits å besøke ved siden av alt av gater og stash rundt Rynek. Museene er dårlige, kanskje med unntak av Panorama som huser et over 100 meter stort maleri.
__________________

Last edited by FlightDeck; 17-05-2010 at 22:28.
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 17-05-2010, 22:43   #11
Blubird
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,252
Default Re: Rygge–Wroclaw–Torp

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Ellers er det utrolig at de ikke klarer å rekke gjennom med tralla på en såpass lang flytur....det vitner ikke akurat om proffesjonalitet
Hvis man ser på alderen til flere av de kabinansatte så finner man muligens noe av svaret, basert på egne observasjoner.
Blubird is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2010, 12:59   #12
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
Default Re: Rygge–Wroclaw–Torp

Takk for mange og gode Wroclaw-tips, FlightDeck! Skal prøve å huske uttalen..

Mathall skal definitivt besøkes siste dagen! Ellers er jeg ikke så mye for shopping, men kan være greit å titte litt rundt hvis været ikke er bra. Gode restauranttips også, høres det ut som. Men det er nok litt væravhengig hva jeg velger - er det varmt og sol så er det ikke sikkert jeg besøker kjellere, selv om de er utmerkede. Har tro på at en del av den polske maten kan være spennende. Har sjekket litt menyer etc på nettet.

Øl skal jeg uansett klare å trylle i meg. Vodka fikk jeg nok av under mitt siste besøk i Polen, nærmere bestemt Gdansk. Havnet i lag med et par tyskere (på svipptur med Ryanair fra Hahn) og det ble nærmest drikkekonkurranse. Artig der og da, men ingen fornuftig seanse.

Skal følge med om hotellene går litt ned i pris. Ser at det er gode priser i helgene, men ikke så billig på hverdager. Dette er en form for "ekstraferie" jeg bevilger meg fordi det er billige flyreiser å få (og fordi jeg har tatt på meg en ekstra jobbehelg, og således avspaserer), og da ønsker jeg ikke å bruke mer penger på overnatting enn nødvendig.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2010, 20:16   #13
RYKogREIS
ScanFlyer Blue
 
RYKogREIS's Avatar
 
Join Date: Apr 2009
Location: Oslo
Posts: 268
Default Re: Rygge–Wroclaw–Torp

Ærlig rapport og håper du hadde en fin tur. Fly lavpris har nå sin egen sjarm, som charter og harryturer til Sverige også har det...
For 132,- kr en kort tur t/r Wroclaw tåler man jo litt lidelse underveis. Liker også Wizz bedre enn Ryanair, men turen fra Torp til Oslo sentrum er drøy... Torp og Gardermoen tar også betalt pr. påbegynte døgn på bilparkering, mens på Rygge tar de betalt for hvor lenge du faktisk har stått der så der ender alltid parkering opp rimeligst med bil.

Kom hjem fra RIX i dag med Wizz, og flyr selv Ryanair RYG-SXF 28-30/5 fre-søn med gunstige flytider kr 50,- t/r og gleder meg som en unge til Berlin igjen

Vurderer også Gdansk siste helg i juni. Ser de FR har gode priser
RYKogREIS is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2010, 20:38   #14
Egenes
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Mar 2009
Location: I nærheten av Stavanger
Posts: 1,755
Default Re: Rygge–Wroclaw–Torp

De resturantene du nevnte, er aldeles utsøkte. Jeg og pappa spiste middag og lønsj på Rodeo Drive flere ganger når vi var der.

Grei flyplass de har. Men blir lett kaotisk i terminalen når ett DY fly (ett år siden jeg var der), 2 charter, og 2 prop fly skal gå (hvorav den ene propen var forsinket med 4-5 timer).


Veldig flott rapport. Greit å se noe fra de mørkere selskapene!

Quote:
Smakte den? Jeg syns de er ganske gode.


Kan også nevnes at Coffeeheaven har en helt fantastisk Mojito "slush"!

Last edited by Egenes; 18-05-2010 at 20:40.
Egenes is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2010, 21:17   #15
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
Default Re: Rygge–Wroclaw–Torp

Flott, da blir det Rodeo Drive, i hvert fall en av dagene! T-bone, garantert!
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 26-05-2010, 19:30   #16
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
Default Re: Rygge–Wroclaw–Torp

Da var man ferdig med badekaret og aperitifen på sofitel. Så nå bærer det straks av gårde til Rodeo Drive!
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 26-05-2010, 19:44   #17
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
Default Re: Rygge–Wroclaw–Torp

Quote:
Originally Posted by AirbusTrond View Post
Da var man ferdig med badekaret og aperitifen på sofitel. Så nå bærer det straks av gårde til Rodeo Drive!
Så bra, Rodeo Drive har stort sett ålreit mat! Sørg for å få et bord i 3. etasje. Og når det kommer til kjellere, som du nevnte, så har både mikrobryggeriet og den polske restauranten også uteservering om det frister mer. Kos deg!
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 27-05-2010, 13:12   #18
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
Default Re: Rygge–Wroclaw–Torp

Rodeo var bra. Men måtte tett og slett sende ut den første t bonen. Medium rare var dønn gjennomstekt, men servitør tilbydde seg å bytte. Så bra! Fantastisk lime tette til dessert. Deretter spiz der jeg kom i prat ned studenter i køen,og da jeg lette etter bord kom en av dem bort og inviterte meg til deres bord. Dessverre ble det stoppet av regnet. Deretter bar til langt på natt. En meget hyggelig kveld. Nå skal jeg finne matmarkedet.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 27-05-2010, 22:48   #19
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,908
Default Re: Rygge–Wroclaw–Torp

Utmerket rapport!
Betalingsterminaler burde de skaffe seg for å øke farten på salgsrunden.
Reiste med Easyjet i Januar men kan ikke helt huske om de brukte terminaler.
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2010, 19:12   #20
Solguden
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2009
Location: Sun City
Posts: 274
Default Re: Rygge–Wroclaw–Torp

Hadde vært morsomt om noen andre kunne sammenlignet serveringstiden hos SAS kontra Ryanair eller Wizz. 737-800 og bakerst i flyet. Det er jo sånn syting fra mr. flightdeck om at det tar latterlig lang tid, men det syntes jeg det tar med SAS også noen ganger. Er morsomt å lese det du skriver, for det er jo helt latterlig lite objektivt. Men du får jo som sagt det du betaler for når du ikke har råd til å fly med Lufthansa og SAS...
Solguden is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Ny rute Torp - Wroclaw med Wizz Air Bll spotter Flyforum 27 09-10-2009 07:02
Wizzair: Ny rute Torp - Wroclaw fra 17.12.2009 flytoget Flyforum 1 08-10-2009 22:51
Oslo-Stockholm-Düsseldorf-Wroclaw-Barcelona/Girona-Wroclaw-Frankfurt-Stockholm-Oslo FlightDeck TripReports 28 11-05-2009 22:16
Torp VS Rygge Concorde Flyforum 0 24-03-2007 00:11
Rygge/Torp imm Flyforum 20 29-03-2006 20:27


All times are GMT +2. The time now is 22:02.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.