Jeg kan anbefale å bo på Kowloon siden. Hyggelig atmosfære, god shopping og spennende restauranter, samt muligheter for å gå litt unna det hele og oppleve andre ting.
Når du skal over til Hong Kong øya er det bare å kaste seg på Star Ferry som går så og si hele tiden. Fin tur over fjorden med utsikt begge veier.
Det er også artig å stå på Kowloon siden v/ Star Ferry og se over på Hong Kong og det daglige lysshowet:
Da jeg var der i desember 2009 bodde vi på Butterfly On Prat; et lite og rimelig businesshotell, med svært hyggelig betjening og god service. Hotellelet ligger svært sentralt (omtrent midt i store shopping områder) og det er ca. 10 min å gå ned til havnen og Star Ferry.
På vei ned kan du gå innom Peninsula eller Shangri-la og spise frokost, førstnevnte er hvertfal et must når man er i Hong Kong! For et hotel!
Victoria Peak er jo et must for mange og gir en super utsikt over hele byen.
En tur ut på Dragon I blir garantert en fuktig kveld...
Ellers er du jo i verdens Dim Sum hovedstad, og Luk Yu og City Hall er begge supre steder for å spise dette fantastiske måltidet (som jeg gjerne skulle sett flere steder serverte i Norge..).
Og hvis du skulle være så heldig å være på utkikk etter et nytt ur er prisene nokså hyggelige i HK... en Tag Heuer Aquaracer er omtrent 5 laken billigere enn i Norge, en Breitling Navitimer kan nærme seg 10 laken i besparelse..