Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Closed Thread

Thread Tools Display Modes
Old 03-02-2010, 19:58   #1
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Default 100% bonus ved kjøp av Dividend miles (del 1)

US air kjører en ny runde med 100% bonus ved kjøp av poeng. Det betyr at det er mulig å fly på Star Allinace First class til Nord-Asia (f.eks Tokyo og HKG) for 1465 dollar pluss avgifter.

Benyttet meg av samme tilbud før jul og har booket tur til HKG og PEK for den prisen. Det funker mao.
Chriscross is offline  
Old 04-02-2010, 09:19   #2
Molinari
ScanFlyer Silver

Molinari's Avatar

Default Re: 100% bonus ved kjøp av Dividend miles

Dette er svært interessant!
Stusser litt over at det bare er 100K dividend miles som skal til for F Europa - HKG.

Ser av denne linken http://www.flysas.com/upload/Eurobon...chart_0909.gif at det kreves 180K Eurobonus points.... Hvorfor denne forskjellen?

Og hvordan booket du reisene til HGK og PEK? Online, kundesenter??
Molinari is offline  
Old 04-02-2010, 09:36   #3
Crille
Newcomer

Det är som sagt ett mycket bra erbjudande!

Vad som är lite synd är att dom höjt antalet poäng som krävs för Star Alliance partners på dom flesta rutter. Innan jul krävdes det 80k poäng för en award i C mellan Europa och Nordamerika. Nu krävs det 100k.

Jag fick i alla fall CPH-ZRH-JFK, EWR-SDQ-EWR-ORD-CPH i C och F för 8000SEK, det var jag nöjd med!
Crille is offline  
Old 04-02-2010, 10:00   #4
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by Molinari View Post
Dette er svært interessant!
Stusser litt over at det bare er 100K dividend miles som skal til for F Europa - HKG.

Ser av denne linken http://www.flysas.com/upload/Eurobon...chart_0909.gif at det kreves 180K Eurobonus points.... Hvorfor denne forskjellen?

Og hvordan booket du reisene til HGK og PEK? Online, kundesenter??
Alle programmene har sine "huller" på godt og vondt, det gjelder bare å studere inntjening og uttaktabellene.

Det kostet meg to særdeles slitsomme timer en lørdagskveld å få booket turen på to ulike kontoer. Lesson learned er å gjøre det klart i starten av samtalen at du vet hvilke flyvninger du skal ta. Regel nummer en for alle star selskaper er å bli medlem av ANA Skyclub, for på deres sider kan du se hva som er tilgjengelig av bonus billetter, det gir iallfall en pekepinn.
Chriscross is offline  
Old 04-02-2010, 18:25   #5
Gemo
ScanFlyer Blue

Takk for tipset !
Gemo is offline  
Old 06-02-2010, 12:53   #6
LN-FHU
Superflyer

LN-FHU's Avatar

Mao kan man pt. melde seg inn i FF-programmet,kaste noen lapper deres vei og sitte med 100K miles på din nystartede konto. Dette blir stående hvorlenge ...? Og man kan f.eks. booke LX i F-klasse til Nordamerika....eller andre *A selskaper ( LH ) i F til f.eks PEK...?

Kan dette være mulig ? Jeg er ikke akkurat bevandret i andre *A-selskapers FF-program men hvor kan man booke slike billetter ev. ?

Meget takknemlig for svar

Frode H.
LN-FHU is offline  
Old 06-02-2010, 16:16   #7
ex_trd
*A Gold/OW Emerald

Quote:
Originally Posted by LN-FHU View Post
Mao kan man pt. melde seg inn i FF-programmet,kaste noen lapper deres vei og sitte med 100K miles på din nystartede konto. Dette blir stående hvorlenge ...? Og man kan f.eks. booke LX i F-klasse til Nordamerika....eller andre *A selskaper ( LH ) i F til f.eks PEK...?

Kan dette være mulig ? Jeg er ikke akkurat bevandret i andre *A-selskapers FF-program men hvor kan man booke slike billetter ev. ?

Meget takknemlig for svar
Ja, du kan lage deg en ny konto og deponere 100.000 miles i den. Du må så ha bevegelse på kontoen igjen innen en viss tid for å holde den aktiv. Iflg. US' oversikt er ikke 100.000 nok til første klasse til Nord-Amerika, men det skulle holde til PEK.

Å booke en slik reise krever for det første at det er ledige bonusseter på de avganger du ønsker, samt at du ringer til US Airways. Husk dog at det er en grunn til at de gjør dette, de trenger nemlig penger. Går flyselskapet konkurs taper du poengene du har kjøpt, og evt. reiser frem i tid vil bli kansellert/tapt. US er nok sammen med United det amerikanske flyselskapet som er nærmest en konkurs.

Last edited by ex_trd; 06-02-2010 at 16:21.
ex_trd is offline  
Old 06-02-2010, 21:32   #8
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

merk ogsaa at dersom du planlegger en tur i LH F paa dette tilbudet, charger US ikke fueltillegget til LH paa award med LH ;-)
Tommy777 is offline  
Old 06-02-2010, 23:58   #9
LN-FHU
Superflyer

LN-FHU's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
merk ogsaa at dersom du planlegger en tur i LH F paa dette tilbudet, charger US ikke fueltillegget til LH paa award med LH ;-)
Det høres jo bra ut, men hvordan er sjansen for å få tatt en award-reise med LH i F-klasse til f.eks NRT , PEK eller HKG ? Tenker også ev. å prøve ANA fra London.... Kan jeg ev. også booke f.eks: TRD-OSL-LHR-NRT-LHR-OSL-TRD ????

Kan dette faktisk være mulig....? Og viss jeg ev. booker en billett,får plass og bekreftet billett.....Hva skjer f.eks om US går over ende i mellomtiden? Siste spm.....Kan jeg , etter jeg har kjøpt opp miles, stort sett umiddelbart booke en award-tkt...?

Mange spm. her men..... *VELDIG FRISTET*...

Edit; og der var man medlem.....

Frode H.

Last edited by LN-FHU; 07-02-2010 at 00:26.
LN-FHU is offline  
Old 07-02-2010, 00:29   #10
ex_trd
*A Gold/OW Emerald

Quote:
Det høres jo bra ut, men hvordan er sjansen for å få tatt en award-reise med LH i F-klasse til f.eks NRT , PEK eller HKG ? Tenker også ev. å prøve ANA fra London.... Kan jeg ev. også booke f.eks: TRD-OSL-LHR-NRT-LHR-OSL-TRD ????

Kan dette faktisk være mulig....? Og viss jeg ev. booker en billett,får plass og bekreftet billett.....Hva skjer f.eks om US går over ende i mellomtiden? Siste spm.....Kan jeg , etter jeg har kjøpt opp miles, stort sett umiddelbart booke en award-tkt...?

Mange spm. her men..... *VELDIG FRISTET*...

Edit; og der var man medlem.....
Det er sporadisk plasser med LH F til alle de plassene du nevner, trolig flest til PEK, en del til NRT og få til HKG. ANA F skal du lete lenge etter, da dette er den hellige gral innen award seats og det er veldig mange som jakter på disse ytterst få setene. Da får du evt. nøye deg med C.

Hvis US går konkurs mister billetten din sin verdi, og du kan selvsagt booke rett etter at du har kjøpt miles (da US krediterer kjøpte miles umiddelbart).
ex_trd is offline  
Old 07-02-2010, 10:29   #11
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Det gjorde de på meg
Chriscross is offline  
Old 07-02-2010, 11:44   #12
gustavf
ScanFlyer Mile High Club

Galley Slave
Global Moderator

gustavf's Avatar

Jeg kikket litt på oversikten over poenguttak, og selv om deler av Asia utpeker seg som billig fra Europa, så virket flere andre uttaksgrenser ut fra Europa også ganske rimelige i Business og First. Afrika til 75.000 i business, for eksempel, virker da rimelig kurant?
Old 07-02-2010, 13:59   #13
LN-FHU
Superflyer

LN-FHU's Avatar

Jeg meldte meg inn igår, når jeg prøver å kjøpe miles får jeg bare denne beskjeden :
"Please correct the following errors:
We're sorry, but the account you're buying for isn't eligible to receive miles at this time."

Må jeg kanskje regne med å vente litt til kontoen blir aktivert eller....?
Får vel også 1000 miles for å melde meg inn, men disse er heller ikke registrert ennå......

Frode H.
LN-FHU is offline  
Old 07-02-2010, 14:05   #14
LN-FHU
Superflyer

LN-FHU's Avatar

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
........ Regel nummer en for alle star selskaper er å bli medlem av ANA Skyclub, for på deres sider kan du se hva som er tilgjengelig av bonus billetter, det gir iallfall en pekepinn.
Hvor kan man finne denne informasjonen på ANA Skyclub ? Må man være medlem for å se dette.....?

Frode H.
LN-FHU is offline  
Old 07-02-2010, 14:51   #15
Crille
Newcomer

Quote:
Jeg meldte meg inn igår, når jeg prøver å kjøpe miles får jeg bare denne beskjeden :
"Please correct the following errors:
We're sorry, but the account you're buying for isn't eligible to receive miles at this time."

Må jeg kanskje regne med å vente litt til kontoen blir aktivert eller....?
Får vel også 1000 miles for å melde meg inn, men disse er heller ikke registrert ennå......
Jag tror att precis som sist dom körde det här erbjudandet så måste man haft sitt konto i 10 dagar innan det går att köpa poäng. Står säkert i nåt finstilt.
Crille is offline  
Old 07-02-2010, 20:34   #16
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Quote:
Hvor kan man finne denne informasjonen på ANA Skyclub ? Må man være medlem for å se dette.....?
Jepp, det stemmer.
Chriscross is offline  
Old 08-02-2010, 07:25   #17
LN-FHU
Superflyer

LN-FHU's Avatar

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Jepp, det stemmer.

He he...fant ut det ja. Så også på oversikten der, og fant ut at F-seter til LH er vanskelig å komme over. Men C-klasse finnes....
Må vel ringe til U.S for å booke uansett. Routing er uansett grei.... OSL-LHR-NRT-FRA-OSL eller OSL-FRA-NRT-LHR-OSL tenker jeg....ANA og LH

Frode H.

Last edited by LN-FHU; 08-02-2010 at 07:47.
LN-FHU is offline  
Old 08-02-2010, 08:54   #18
Eirik
Livsnyter

Interessant !
Dette må da være beste måten å få flydd F østover, heller spare de 200K EBpoeng til andre ting. Med 10 000 poeng til på US kontoen har man og tilgang til resten av Sørøst-Asia.
Eirik is offline  
Old 08-02-2010, 14:53   #19
A-380
ScanFlyer Silver

Er det mulig å fly SQ sine 380 eller 77W på F eller C?
A-380 is offline  
Old 08-02-2010, 15:17   #20
ex_trd
*A Gold/OW Emerald

Quote:
Originally Posted by A-380 View Post
Er det mulig å fly SQ sine 380 eller 77W på F eller C?
Nei, det er ikke mulig.
ex_trd is offline  
Closed Thread

Posting Rules