![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
US air kjører en ny runde med 100% bonus ved kjøp av poeng. Det betyr at det er mulig å fly på Star Allinace First class til Nord-Asia (f.eks Tokyo og HKG) for 1465 dollar pluss avgifter.
Benyttet meg av samme tilbud før jul og har booket tur til HKG og PEK for den prisen. Det funker mao. ![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Dette er svært interessant!
Stusser litt over at det bare er 100K dividend miles som skal til for F Europa - HKG. Ser av denne linken http://www.flysas.com/upload/Eurobon...chart_0909.gif at det kreves 180K Eurobonus points.... Hvorfor denne forskjellen? Og hvordan booket du reisene til HGK og PEK? Online, kundesenter?? |
![]() |
![]() |
#3 |
Newcomer
|
![]()
Det är som sagt ett mycket bra erbjudande!
Vad som är lite synd är att dom höjt antalet poäng som krävs för Star Alliance partners på dom flesta rutter. Innan jul krävdes det 80k poäng för en award i C mellan Europa och Nordamerika. Nu krävs det 100k. Jag fick i alla fall CPH-ZRH-JFK, EWR-SDQ-EWR-ORD-CPH i C och F för 8000SEK, det var jag nöjd med! ![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() Det kostet meg to særdeles slitsomme timer en lørdagskveld å få booket turen på to ulike kontoer. Lesson learned er å gjøre det klart i starten av samtalen at du vet hvilke flyvninger du skal ta. Regel nummer en for alle star selskaper er å bli medlem av ANA Skyclub, for på deres sider kan du se hva som er tilgjengelig av bonus billetter, det gir iallfall en pekepinn. |
|
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takk for tipset !
|
![]() |
![]() |
#6 |
Superflyer
|
![]()
Mao kan man pt. melde seg inn i FF-programmet,kaste noen lapper deres vei og sitte med 100K miles på din nystartede konto. Dette blir stående hvorlenge ...? Og man kan f.eks. booke LX i F-klasse til Nordamerika....eller andre *A selskaper ( LH ) i F til f.eks PEK...?
Kan dette være mulig ? Jeg er ikke akkurat bevandret i andre *A-selskapers FF-program men hvor kan man booke slike billetter ev. ? Meget takknemlig for svar ![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
*A Gold/OW Emerald
|
![]() Quote:
Å booke en slik reise krever for det første at det er ledige bonusseter på de avganger du ønsker, samt at du ringer til US Airways. Husk dog at det er en grunn til at de gjør dette, de trenger nemlig penger. Går flyselskapet konkurs taper du poengene du har kjøpt, og evt. reiser frem i tid vil bli kansellert/tapt. US er nok sammen med United det amerikanske flyselskapet som er nærmest en konkurs. Last edited by ex_trd; 06-02-2010 at 16:21. |
|
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
merk ogsaa at dersom du planlegger en tur i LH F paa dette tilbudet, charger US ikke fueltillegget til LH paa award med LH ;-)
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Superflyer
|
![]() Quote:
Kan dette faktisk være mulig....? Og viss jeg ev. booker en billett,får plass og bekreftet billett.....Hva skjer f.eks om US går over ende i mellomtiden? Siste spm.....Kan jeg , etter jeg har kjøpt opp miles, stort sett umiddelbart booke en award-tkt...? Mange spm. her men..... *VELDIG FRISTET*... Edit; og der var man medlem..... Last edited by LN-FHU; 07-02-2010 at 00:26. |
|
![]() |
![]() |
#10 | |
*A Gold/OW Emerald
|
![]() Quote:
Hvis US går konkurs mister billetten din sin verdi, og du kan selvsagt booke rett etter at du har kjøpt miles (da US krediterer kjøpte miles umiddelbart). |
|
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Jeg kikket litt på oversikten over poenguttak, og selv om deler av Asia utpeker seg som billig fra Europa, så virket flere andre uttaksgrenser ut fra Europa også ganske rimelige i Business og First. Afrika til 75.000 i business, for eksempel, virker da rimelig kurant?
|
![]() |
![]() |
#13 |
Superflyer
|
![]()
Jeg meldte meg inn igår, når jeg prøver å kjøpe miles får jeg bare denne beskjeden :
"Please correct the following errors: We're sorry, but the account you're buying for isn't eligible to receive miles at this time." ![]() Må jeg kanskje regne med å vente litt til kontoen blir aktivert eller....? Får vel også 1000 miles for å melde meg inn, men disse er heller ikke registrert ennå...... |
![]() |
![]() |
#14 | |
Superflyer
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Superflyer
|
![]() He he...fant ut det ja. Så også på oversikten der, og fant ut at F-seter til LH er vanskelig å komme over. Men C-klasse finnes.... Må vel ringe til U.S for å booke uansett. Routing er uansett grei.... ![]() Last edited by LN-FHU; 08-02-2010 at 07:47. |
![]() |
![]() |
#18 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]()
Interessant !
Dette må da være beste måten å få flydd F østover, heller spare de 200K EBpoeng til andre ting. Med 10 000 poeng til på US kontoen har man og tilgang til resten av Sørøst-Asia. |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Er det mulig å fly SQ sine 380 eller 77W på F eller C?
|
![]() |
![]() |
#20 |
*A Gold/OW Emerald
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Eurobonus vs Dividend Miles etc | CCS87 | Reiseforum | 2 | 16-05-2014 10:09 |
Inntil 50% ekstra ved kjøp av FB-miles | Bergern | Reiseforum | 2 | 18-04-2012 22:52 |
75% bonus ved kjøp av Miles hos US Airways! | skullis85 | Reiseforum | 1 | 25-02-2011 02:31 |
100 % bonus ved kjøp av Avianca miles | ex_trd | Reiseforum | 0 | 13-12-2010 12:13 |
Tjen M&M-miles ved kjøp av BMW | jcnorway | Reiseforum | 1 | 07-12-2010 12:22 |