![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Da er det klart for årets tur til CES messe i Las Vegas og bookingen falt på BA0763 til LHR og videre derfra med BA0275 direkte til LAS. Økonomi hele veien (grøss og gru), og to separate bookinger, da reisefølget skal møtes på LHR.
Alt så fint ut inntil igår kveld. Jeg fikk som vanlig tilbud om å oppgradere OSL-LHR til Club for 1270,-. Jeg tenkte til slutt at det ville være fint med litt luksus før en skikkelig kjip 10,5 timers tur til LAS. Så jeg oppgraderte. Etter oppgraderingen så jeg problemene i London. SNØ. Så sjekket jeg statusen på flighten jeg nettopp hadde oppgradert: CANCELLED. Jeg ble relativt deppa for jeg tenkte at dette går til h....., og pengene til oppgradering er bortkastet. Jeg er som flere andre her konsulent. WT+ går som økonomi. Club gjør definitivt ikke, så det var mitt tap. RIIIIIIIING!. Da ringte telefonen. BA hadde akkurat begynt å kontakte Club kunder og jeg hadde jo nettopp blitt en av dem (ET/økonomi fikk først beskjed idag). De så at jeg skulle videre og booket meg uten dikkedarer om til C-klasse på SAS SK805. Så nå har jeg fått sjekket inn. Den snille damen i gullskranken sjekket (til sin egen store overraskelse) bagasjen hele veien til LAS med BA. Vel inne i terminalen var det lett å se hvem som kunne fly i snøvær. Se eget bilde ett eller annet sted i posten... Dernest bar det til SAS loungen der Maria Mena nettopp har satt seg ned ved siden av Fnate. Fnate har imidlertid ikke tid til sånt. Fnate skal blogge om turen (eget bilde ett eller annet sted) Status nå er: - Fnate ser ut til å skulle med SAS til London. - Fnate er spent på om han skal videre til Vegas |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det var da spenstig gjort av BA! Den oppgraderingen reddet vel resten av turen din også siden du er på separate billetter?
Gleder meg til å lese fortsettelsen! God tur! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
BA er flinke til det. De gangene de har kanselleringer fra LHR til feks OSL raser det inn C-klasse pax på SK. Det er servicen sin det!!!!!
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Godt å høre at du er på vei og at BA har tatt vare på sine kunder på en utmerket måte. Ser fram til å høre om fortsettelsen videre fra LHR
![]() God tur!
![]() |
#5 |
ScanFlyer Virgin
|
![]()
Det må også frem at vi digger Fnate. Han er verdens kuleste fnat. Helt riktig av ham å prioritere blogging fremfor diverse halvkjendiser.
God tur videre begge to ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ser frem til å høre hvordan dette går. LAS-flighten er visst kansellert
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() Livet handler om prioriteringer - støtter deg fullt ut i denne. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Ununoctium
|
![]()
Vel... Da er vi i London.
Turen over gikk greit. Først så det ut til at vi måtte sitte 1 time og 25 min å vente på OSL. Men piloten sendte "klar" melding og vips så var vi avgårde mye tidligere. Mens vi ventet så jeg at BA275 var kansellert, som Martin også sier. KJEMPEFLOTT! Jeg fikk ringt reisefølget som allerede var på LHR om saken. Der var det ikke offisielt enda, men de booket oss om til LAX. De kunne LAS også, men først på lørdag. Vi skal jobbe så det var ikke et tema. Serveringen ombord i SK805 var laks... Vet ikke hva det er med meg, men dette er 4 gangen på rad. Jeg takket nei, men fikk tryglet til meg litt god mat fra BOB-vogna. Fnate fikk en brus og var fornøyd med det. Fremme i LHR møtte jeg resten på T5. Der var det ragnarok!!! Jeg tuslet bort til Club check-in som var helt uten kø. Spurte om jeg kunne bruke BA sølvkortet hos han imorgen tidlig for å sjekke oss inn uten all køen og det var ok. I tillegg ventet en fin suprise fra BA. Vi fikk Op-Up begge to til WT+. Så lang FANTASTISK service fra British Airways. Det lønner seg virkelig å være lojal. Nå sitter Fnate på noe vi tror må være Englands aller dølleste hotell - Comfort Inn på Heathrow. Det lukter mugg, er skitten og Fnate klager over null minibar. Men han har fått en brus og en sjokolade fra WHSmith. Herremin for en tur. Nå skal jeg forsøke å finne en grei flight fra LAX-LAS imorgen. Den som var ansvarlig for å booke dette hotellet skal ikke få bestille flytur. Det første bildet er fra Comfort Inn sin PC benk på rommet. Det andre fra senga. Dette kvalifiserer til det værste hotellet jeg har vært på Noen som vet et selskap det vil være pratisk å reise med når man lander med BA i LAX? Sånn transfer enkelhet... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Flott rapport!!
Virgin America (VX) kan anbefales på det varmeste! De bruker terminal 3 på LAX og det er bare 50-100 til venstre når går ut av TBIT! Ulempen er at de ikke har interlining. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Vedr overnatting. Med det kaoset som er skal man kanskje være glad for at det ikke blir telt og feltseng i nærmeste park? Vedr. LAX-LAS så er kanskje AA praktisk ifht. allianse? Der har du jo status og loungetilgang med gjest også. Og prioritet på venteliste in case det blir mer surr.
![]() |
![]() |
#11 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Southwest er jo også et greit alternativ for turen LAX-LAS. Turen tar vel under en time.
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Hyggelig å se at BA tar vare på sine loyale passasjerer. Det er også min erfaring (selv om jeg hittill bare har flydd med dem som blåyal - skal prøve sølvyal om to uker), og håper igjen på å bli fornøyd BA-kunde når ting evt. går skeis om to uker - for etter både nesten-streik og kuldegrader i UK, tror jeg selvsagt at noe kommer til å gå skeis - en kansellering eller noe sånt. Mest sannsynlig ikke.. Sørger BA for å få dere kun til LAX, eller betaler de billetten videre til LAS også? Ser frem til fortsettelsen. Det er når ting går litt skeis, at det blir spennende trip-rapporter ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Personlig ville jeg valgt VX (Virgin America) til LAS, kort vei til Terminal 3 - som B777ER paapeker....og interlining har begrenset verdi da en uansett maa ta ut bagasjen ved ankommst LAX. Jeg ville spasere - da enhver shuttle tar vesentlig lengre tid....Southwest ligger ganske mye lengre unna....og er veldig palget med koeer (den lange typen) paa ettermiddagen - baade for bag drop og security....
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Spennende rapport ... kanskje litt mer spennende enn du kunne ønske deg! Det var jo samme styr i England for 11 måneder siden. Trodde først du fikk laks til frokost hos SAS, men SK805 er jo formiddagsavgangen. Ikke særlig lekkert hotell - men med tanke på situasjonen i London, har du nok vært heldig både her og i forhold til ombookinger.
Last edited by FlightDeck; 07-01-2010 at 19:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Helt enig, men nå var det jo en fra de uvaskede masser som skulle fly, og ikke jeg!
![]() BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Selvfølgelig har nettverksselskapene flere fordeler enn LCCs på bakken, men på så korte turer er WN er reellt alternativ spør du meg. US deler terminal med WN på LAX, og de gangene jeg har vært der, har det vært lange køer i sikkerhetskontrollen, men det samme gjelder naturligvis også for UA på andre siden av veien. Fordelen er at UA har fast track. Last edited by B777ER; 08-01-2010 at 00:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Spennende rapport å følge. Artige bilder fra Comfort Inn. Senga så ganske god ut da...
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Ununoctium
|
![]()
Vivaaaaaaaaaaaaaa Las Vegas
Da har man kommet til Vegas og fått sovet litt. Vi ble totalt 30 timer forsinket. Starten i Comfort Inn var bra. Jeg hadde booket en staselig Mercedes som kom og hentet oss på hotellet. Det var jo kaldt ute, så jeg stusset litt over at sjåføren kjørte med vinduet fullt oppe og varmeanlegget på max. Det var sinnsykt kaldt i baksetet. Men da han lukket det et sekund skjønte vi raskt hvorfor. Sjåføren luktet selvdød grevling og det var bare å røske opp vinduene igjen. Anyway - fremme på Heathrow sjekket vi inn i Club skranken. Av alle ting fant hun kofferten min på bookingen og mente hun fikk sendt den videre, men hørtes ikke helt overbevist ut. Fabelaktig hyggelig betjening i skranken. Vi fant veien til south loungen, der jeg slepte inn min økonomiklasse-fantast kollega for å spise det som i mine øyne er signaturretten der. Minibaguetter med engelsk bacon. Sunt fro kroppen - godt for hjertet. (Bilde nederst) Etterhvert dro vi til B-Concourse for avgang (der fikk Fnate en brus). En liten tur inom loungen der også på kaffe. Den var ikke værst den heller synes jeg. Avgang med 747-400 fra gate 34 til LAX. Der var det BEFØLING, intervju og fullt søk av alle deler av håndbagasje på samtlige pax. Det tok uendelig mye tid, og vi var ca 3 timer sene ut fra LHR. Men vi satt i det minste på WT+, som her var plassert som en minikabin mellom First og Club. Rett foran trappa. Fnate hilser relativt fornøyd fra setelommen i bildet nedenfor. Legg merke til at han stirrer bak på Club, som han pleier å kjøre, og som er mye triveligere. Benplassen i WT+ er det ingenting å si på. Jeg lurer på om ikke SAS sine seter må være ørlite bredere, og jeg fikk fremdeles tidvis sidemannens albu i siden. Sovemessig hjelper ikke disse setene meg det minste i fht vanlig økonomi. Er det ikke rett, så er det ikke søvn. Ferdig med det. Maten er jeg ikke sånn som tar bilde av, men vi fikk kjempegod middag. valg mellom biffgryte og Indisk kylling. Begge deler var utmerket. Det var ingen brems på alkoholserveringen. Jeg fikk både Gin Tonic og tre flasker vin. Sitnevnte servert i glass. Før landing var det et par blingser, kaffe og muffins. Vil også legge til at crew på flighten bare var sånn passe mot oss. Det virket som de synes WT+ kabinen ikke hørte hjemme mellom First og Club (noe de jo har rett i) og servicerte bare aller nødigst. Et lite pluss er at du kan snike deg tilgang til Club kitchen i galley bak deg. Neste - og siste oppdatering kommer forhåpentligvis i kveld. Den innheholder en review av ille hotellrom, reisefølge som var listet som illeagal immigrant og missed flight ut av LAX. Altså en strålende dag på jobben. Alt i alt var det god mat, fler poeng og litt mer privacy på WT+. Med tanke på at det ikke er så mye dyrere enn WT synes jeg det var verd pengene. Men noen "Club-light" er det definitivt ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Huff - trodde de var ferdige med det ekstrasjekkeopplegget på flyplassene nå, men sånn er'e vel i en gal verden.
Takk for kjapt innblikk i WT+, og som navnet sier er det vel en oppgradert økonomi og ikke nedgradert CW. Har du erfaring/sammenligning med SAS-IC Eco+? Have fun in Vegas! Regner med at Fnates versjon kommer på bloggen etterhvert ![]()
![]() |
#20 |
ScanFlyer Ununoctium
|
![]()
Ble litt for lang TR dette her, men nå er man hjemme igjen og Fnate har fått oppdatert bloggen sin med turen sett fra en liten elefants øyne - www.fnate.blogg.no
Kort oppsummert var det 7 flighter og 5 selskaper (SAS, BA, AA DL og Southwest) DL skal ha for at de var ekstremt hjelpsomme og flyttet oss gratis til neste flight når vi misset den vi egentlig skulle hatt. Selv om det var en separat booking. Thumbs up! Southwest skal ha for at de klarer å få en 40 minutters flytur til å føles som en hel uke på Kypros. Veldig turistklasse - sabla morro. BA - alle flightene var forsinket. Til dels veldig forsinket. Satt timesvis på asfalten og ventet i flyene. Det kunne vært håpløst, men de skal ha for sin britiske galgenhumor som øker stemningen. De skal også ha for at de tar affære med en gang. De serverer drikke straks. De fyrer IFE systemene straks. De yter service hele tiden og informerer bra. BA - vurdering av klasser (jeg har reist i alle innenfor siste 12 mnd) CLUB EUROPE - Bedre enn SAS business. Først og fremst bedre mat og bedre seter. EURO TRAVELLER - Bedre enn SAS økonomi. Ingen BOB, men fri bar og gode seter FIRST - Fantastisk mat (!!!) hyggelig service, men urgammelt og ikke helt verd prisen CLUB WORLD - God mat som ser rar ut. Beste biz klasse jeg har prøvd. Veldig privat. definitivt verd pengene. Helt flate seter. Minus for litt varierende servicenivå, men man får følelsen av å ha egen kupé noe som er utrolig fett. WORLD TRAVELLER PLUSS - Noe bredere seter. Ellers helt lik World Traveller. Kan være verd pengene pga poeng og Tier points + mulighet for upgrade til Club. En t/r i WT+ gir nok poeng til en singel upgrade til Club. WORLD TRAVELLER - AVOD på alle seter, trangt og forferdelig, men bedre enn LH og KLM Jumboene. Men ville lett valgt SAS Airbusser foran dette. Enda kortere oppsummert: På 10-11 timers flygninger er økonomiklasse helt ubrukelig. Kjørte vanlig World Traveller tilbake og er helt ødelagti kropp og sjel. Vips så ble ikke dette et kort innlegg allikevel... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tur til "Østens Las Vegas" | jb1 | TripReports | 2 | 01-04-2013 22:34 |
"Star Alliance" LN-RRL med og uten "winglets" | LN-DAG | Bilder & foto | 22 | 14-01-2010 14:20 |
"Operasjon V for Vanvidd" - noen som kjenner til denne norske "flyfilmen"? | Falcon | Flyhistorisk forum | 6 | 27-12-2009 20:28 |
DAT med "pakketur" til DAT arrangerer tur til "Paris Air Show | sail4fun | Flyforum | 5 | 04-05-2005 21:39 |