Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 06-12-2009, 17:43   #1
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,695
OBB 84 Vi tester Emirates businessklasse, B777 og A380 (OSL-CPT) - del 1 (NB! mange bilder)

Hele høstferien ble til for lenge siden når Emirates hadde tilbud på C-klasse-billetter til flere destinasjoner i Afrika og Asia i et 2-for-1-tilbud. Cape Town var mest flyging for pengene (ca £1200 t/r) så det ble bare booket et par billetter i full fart siden navnebror ikke var vanskelig å overtale. Tilslutning til/fra Oslo ble kjøpt separat med BA, og en liten London-stopp ble lagt inn.

Turen ble booket med et A380-leg, for når det først er mulig så er det jo kjekt å få med seg. Uten at det var planlagt så ble det flyging med alle de tre forskjellige kabin-typene EK har på 777-300ER.

Hvis denne rapporten skulle fulgt i Martins fotspor når det gjelder musikktitler, så ville det blitt "En himmel full av stjerner".

OSL-LHR BA763 A321 G-EUIX

Møtte jcnorway med følge i OSL-loungen, og learjet kom innom for å passe på at alle hadde det bra. Hadde valgt sete 8 EF, som er nødutgang på A321, og over en meter med benplass.



Ellers en ganske normal BA-flight på økonomiklasse. Gratis drikke og fuglefrø, trekantbrødet er borte fra BA shorthaul.




Pri-tagen virket meget bra! Den ene kofferten hadde tatt seg en runde på båndet når vi kom for å plukke den opp, og da hadde vi vært forholdsvis raske av flyet og gjennom passkontrollen. Oystercard hadde jeg fra før så det var bare å fylle på noen pund på automat før turen innover til London og første del av ferien.

Overnatting på Holiday Inn Blommsbury til £88, helt greit og sentralt nok ifht. en del ting.

Hmmm...har flyvertinnene eget rom her?




I London ble det tid til litt sightseeing, vi fikk kikket på Tower:



Og Tower Bridge:



Og uten mat og drikke.....



Så var vi klar for den virkelige reisen og ferien.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)

Last edited by Discus; 06-12-2009 at 17:50.
Discus is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2009, 18:11   #2
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,695
Default Re: Vi tester Emirates businessklasse på B777 og A380 (OSL-CPT)

LHR-DXB EK004 B777-300ER A6-ECJ


Emirates har sjåførservice til/fra flyplass inkludert i C og F-billetter. Booking av dette legger man inn etter at billetter er bestilt, og man velger selv hvor lang tid før flyavgang man ønsker å bli plukket opp. Det er lagt inn en minimumstid avhengig av flyplass/by.

Sjåføren dukket opp en halvtime før avtalt tidspunkt, men vi var stort sett klare og ble fraktet til LHR av en Mercedes. På LHR ble det innsjekk uten kø, og fast-track security var også raskt unnagjort uten problemer eller ekstra sjekk, ble bare minnet på at PC og antiterrortannkremposen måtte ut av sekken.

10 minutter senere - Discus finner en flaske doven cola i sekken Valgte å ikke lage noe oppstyr av det



Satt kursen mot Emirates-loungen som ligger ved gate 7. Resepsjonen ligger i samme etasje som gateområdet, mens loungen ligger en etasje opp. Man kan benytte beina opp trappa en etasje eller en av de to(!) heisene.



Loungen dekker hele området mellom to gater og er meget behagelig innredet. Det er to dusjer i herre-avdelingen. Det ligger håndklær og diverse krims-krams klart, men det er ingen resepsjonstjeneste slik en del andre har Så når noen er ferdig med å dusje må man vente på at cleaningen oppdager det/gi beskjed og får klargjort på nytt, ikke noe stort problem.



TV-hjørne med flymodell:



Det er fin utsikt til bane 27L, dog noe reflekser i vinduene og redusert lys ute da vi skulle ha nattflyging til DXB.



Utvalget mat og drikke i loungen er helt supert.











Konklusjon: Det gjør ikke noe å bruke litt tid i denne loungen.

Boarding skjer direkte fra loungen og ut i gangbrua når en av de tilliggende gatene benyttes.

Flyet var litt sent inn fra Dubai, og det ble jobbet iherdig for å snu det så raskt som mulig. Når boadring fra loungen startet var alle økonomiklassepassasjerene på plass. Dør 1 ble brukt til F-klasse, dør 2 til C-klasse.

C-klasse er delt i to kabiner på hver sin side av dør 2 så boaring gikk veldig raskt. Pre-deaprture drinks rakk de å gjennomføre raskt. Crewet jobbet meget raskt med annen klargjøring, og det ble pushing 15 minutter etter de startet boarding fra loungen og 20 min etter oppsatt avgangstid.

Dette flyet hadde det nyeste interiøret av de tre variantene EK har. Mye "gull og plastikktre", samt 17" widescreen med rundt 1000 valg på AVOD-systemet.





Avgang på 27L så det var kort vei å takse, og vi skjøt fart opp mot nattehimmelen i friskt tempo, det var helt tydelig at denne maskinen ikke hadde full last for en så kort tur. Vi hadde sete på rad 6, dvs. første rad i C-klasse hvor vi også kunne se at det var suiter (som på A380) i førsteklassekabinen.

Etter avgang ble det utdeling av varme kluter, toalettvesker.



...menyer og pre-dinner-snack med canapeer fulgte.



Siden det var nattflight, og flighten skulle komme tidlig til Dubai var den bare satt opp med en servering etter avgang, og ikke noe frokost (litt snodig, men maksimalt for nattesøvnen).

Hvit duk kom på bordet, og forrett ble delt ut - her representert ved røkelaks



Samtidig ble man ble spurt om hvilken hovedrett man ville ha, det ble grillet tunfisk. De kom rundt med brødkurven til forretten og et par ganger til hovedrett. Kunne velge mellom varmt hvitløksbrød, arabisk brød og diverse rundstykker.



Til desserten (mango og kokosnøtt-kake samt frisk frukt) serverte de også portvin, noe det må gå lite av for den var gammel (2003).

__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2009, 18:16   #3
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,695
Default Re: Vi tester Emirates businessklasse på B777 og A380 (OSL-CPT)

Det var så mye fint å se på ombord, både interiørmessig og blant betjeningen så vi fikk ikke helt med oss hvor redningsvestene var plassert. Servicen så lang tatt i betraktning ble vi enige om at de nok kommer og deler den ut og kledde på hver enkelt in case of emergency

Som nevnt - et veldig bra AVOD-system, ved navn ICE (Information, Communication, Entertainment)



Og med trådløs fjernkontroll både til systemet og til stol og lys. Man kan også lagre favorittinstillingen på stolen. Selvfølgelig med fargeskjerm og live bilder, så hvis man kunne eks. se film på storskjermen og utvendig kamera på fjernkontrollen. Skjermen på fjernkontrollen var vel omtrent samme størrelse som SK og de fleste andre har i økonomiklasse.



Planetariet i taket ble startet opp, og man sovnet søtt under stjernene.



I følge reisefølget fløy vi omtrent over Bagdad i løpet av natten. Hele sovetiden ble ikke utnyttet fullt ut da man jo måtte tukle litt med AVODen og nyte servicen innimellom. Vekking ble foretatt ca 35 min før landing i Dubai siden de ikke hadde frokostservering. Man kunne selvfølgelig bestille drikke til frokost, men valgte sen vekking. Det var med andre ord mulig å få seg en ganske brukbar dose søvn.

Solen var på vei opp over midt-østen og vi landet inn fra sjøen i Dubai, en skikkelig silkemyk landing.



Her på kort finale med en blanding av nytt og gammelt, stort og smått på bakken:



En litt uklar EK 747 cargo:



Så gjør man så når man vasker sitt tak:



Og med tanke på flåten til EK så var det mye store fly å se. Det minste flyet EK har er A330-200. I tillegg har de A340-500/600, samtlige 777-modeller (inkl. cargo), 747-400F og A380. EK er verdens største 777-operatør.





Parkerte ved siden av A380:



Når flyet hadde parkert trakk crewet for forhengene mellom kabinene slik at man forlot flyet i prioritert rekkefølge. First, business så turist. De slapp ingen inn i en "høyere kabin" før denne var helt tom. Skikkelig proft og veldig ryddig. Vi landet på rutetid, og hadde god tid til neste leg (DXB-CPT). Vi siktet på sikkerhetskontrollen for transfer, som var unnagjort relativt raskt.

Denne flighten går nok inn i historien på topp tre nattflyginger når det gjelder konfort, service og totalinntrykk. Tror belegget var nærmere 100% både foran, bak og i midten. Eneste minuset er at de ikke deler ut ørepropper, men heldigvis er man forberedt og har gjort hjemmeleksen så det var medbragt. Klistremerker med "jeg vil sove" og "vekkes til maten" deler de ut, også praktisk.



Menyen LHR-DXB


Husker ikke hvilken vinliste som var på hvilke flyginger, men de hadde to varianter:

Vin 1

Vin 2
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2009, 18:31   #4
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,695
Default Re: Vi tester Emirates businessklasse på B777 og A380 (OSL-CPT)

Man var ankommet Dubai i forrige post og gjennom transfer-kontrollen. Først sjekke ut hvilken gate vi skulle ha senere:



Deretter bar det opp i businessloungen som er enorm.



Hvis man ser på First og Businessloungen sammen så er de nok på størrelse med innenriksdelen på OSL. Loungen er fint innredet, med mange steder man kan plukke opp mat og drikke. Ulempen, som andre har påpekt, er at det er mye støy der da det stadig er opprop på arabisk og engelsk og loungen er heller ikke "lukket" med vegger ifht. resten av terminalen så man hører også gate-opprop på tilliggende gater.

Loungen var egentlig en stor skuffelse ifht. det vi hadde opplevd så langt. Det var morgenrush i Dubai så det var ikke sitteplasser å oppdrive i loungen. Blir litt patetisk nå folk sitter på gulvet langs veggene. Dusjing kunne man bare glemme, og skulle man på toalettet så måtte man regne med 10-15 minutter venting. Det hjalp ikke på toalettkøen at det var en toalletbetjent som skulle vaske mellom hver gjest.

Etter hvert fikk man tak i en stol og deretter en lett frokost og vi regnet med at servicenivået ville ta seg opp på neste flight.



Avgang nærmet seg og det var på tide å teste 9 timer i en B777-300ER, og interiørkonfigurasjon nummer to.

DXB-CPT EK770 B777-300ER A6-EBE

Turens lengste dagflight (ca 7600 km) stod for døren og det ble boardet ihht. rutetiden. Her var det ikke så hektisk som når vi dro fra London. Kabinpersonalet var tilstede, forsøkte å uttale etternavnene og viste oss til setene våre. Denne gangen var det rad 7 som var booket, og som pga. den lille kabinen ble en veldig koselig privat "hybel-krok".



Emirates B777 med tre klasser har de C-klasse i rad 6-7 og 8-11, mellom 7 og 8 er det galley/toaletter/dør 2 som brukes til turist og C-klasseboarding.

Vi var klare for push rundt rutetid, og det hørtes ut som den ene motoren ble forsøkt startet før gangbrua var borte, og det ble med det ble med forsøket. Så vrimlet det av folk på bakken og foran ved cockpit med telefoner og gule vester. Deretter forsvant det en kar ned i gulvet rett bak cockpit, og noen minutter senere kom det beskjed om at de hadde hatt noen tekniske issues, men at alt nå var i orden. Mens teknikaliteter og papirer ble ryddet ferdig gjennomførte crewet pre-flight drinks, varme kluter, utdeling av toalettsaker, menyer osv. Noe av dette tar de normalt i luften, men ved å gjøre det på bakken "mistet" vi inntrykket av at vi var forsinket.

Antar at mannen i gulvet kom seg ut, motorene gikk stødig og vi pushet og tok av på 12R. Her et av de små flyene til EK som venter på avgang sammen med oss:



Flyet var nok en del tyngre enn når vi dro fra London, og temperaturen var også høyere, men det gikk bra oppover allikevel.



Routing var først litt østlig så vi unngikk Saudi-Arabia, og deretter direkte mot Cape Town. Frokost ble inntatt og det var bare å nyte flyturen.

Frokost-forrett var frukt og Aloe Vera yoghurt! Denne ble servert med appelsinjuice (med appelsinskive) og en kopp english-style-tea



Deretter ble det en omelett (det var også mulig å få Egg akuri, Granny Smith fritters eller Ost og kjøttpålegg)



Til slutt ble det en (litt deprimert) croissant og kaffe



Rett over midtgangen for oss satt det en kar som ikke var lydløs. Hver gang crewet kom spurte han om "the alcohol menu", så jeg tenkte at dette kunne bli en litt masete tur, "time to destination 8 hours". Viste seg at karen var fra Australia (så han fikk tilnavnet Crock Dundee), og hadde sikkert fått seg en morgen-drink eller to før boarding. Etter å ikke ville ha frokost, fått i seg en drink eller to, sølt nøtter utover hele stolen og naboen, bedt om frokost som han ikke ville ha m.m. sovnet han heldig vis og våknet ikke før det var en time igjen av turen. Da satt han musestille med solbrillene på til vi landet.

Apropos nøtter - her deles det ikke ut pose med nøtter. De har ferdige skåler med en helt nydelig nøtteblanding man får utdelt når man ønsker det.



Flyet var av typen med de eldste setene EK har på B777. De er ikke lay-flat, men bare "deep recline" som det så fint heter. Ulempen er at man får setet foran ned mot beina når setet legges ned. Selv om setene ser "gamle" ut, reguleres de elektrisk, har innebygget massasjefunksjon og er veldig behagelige. Siden jeg fremdeles var noen timer i minussøvn etter første etappe ble det en studie av innsiden av øyelokkene over Soamlia, og setene funket veldig bra til det.



Stjernehimmel også om dagen:

__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2009, 18:37   #5
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,695
Default Re: Vi tester Emirates businessklasse på B777 og A380 (OSL-CPT)

Vi så Kilimanjaro i det fjerne, og her passerer vi litt øst for Zanzibar, flyplassen og Stone Town kan sees



Dar es Salaam



TV-skjermene var store og IFE-systemet var av den eldste av de to modellene EK har ("bare" 600 kanaler underholdning). Alle B777ene har nese og buk-kamera så man kan følge med på utsiden også.



Begge type IFE-systemer lar deg sende og motta SMS og e-mail in-flight for USD 1 pr. stk. Dette ble testet og funnet i orden i FL350 over Malawi-sjøen. SMS hjem til Norge og svar dukket opp på skjermen foran. Hotel California - lyder kjent

Vingene og motorene på B777 er bare majestetiske, her en plass mellom Tanzania og Sør-Afrika



Når vi kom inn i Sør-Afrika var det tid for lunsj/middag, der dessertserveringen ble avbrutt av slalåmlsvinging og humper pga. Cb-aktivitet ved Johannesburg. Nå ble det ny taktikk i matveien, forskjellige retter på meg og reisefølget for å kunne dokumentere hva de hadde

Forrett - Arabisk mezze



Forrett - Seafood Platter



Hovedrett - Moroccan style lamb



Hovedrett - Thai Green Chicken Curry



Dessert - Banoffee pie



I tillegg ble det litt nøtter og godt i glasset på vei mot CPT:



Vindistriktene nord-øst for CPT



Kort finale 35



Landing i CPT på bane 35 før rutetid og buss inn til passkontrollen. Terminalen er under ombygging så alle gangbroene er ikke operative.






First og Business fikk egen buss raskt og effektivt, og når vi kjørte til passkontrollen kom det en bagasjebil bak oss med en container (pri-taget bagasje?). Ingen kø i passkontrollen og når jeg kom til bagasjebåndet var (selvfølgelig) koffertene allerede på båndet.

Antatt 95% belegg i C-klasse, nesten 100% bak

Emirates sjåførservice stod klar og vi var på gjestehuset i Cape Town etter 20 minutter.

Meny DXB-CPT
, for vinliste - se LHR-DXB
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2009, 18:51   #6
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,695
Default Re: Vi tester Emirates businessklasse på B777 og A380 (OSL-CPT)

Cape Town (del 1)

Da var vi kommet til Cape Town, eller Kaapstad som det står på skiltene. Transfer fra flyplassen gikk smertefritt med Mercedes og sjåfør fra Avis, alt på Emirates regning. Vi hadde booket oss inn på et guesthouse vi fikk anbefalt. Orange Guesthouse ligger mellom sentrum og Table Mountain, i bydelen Oranjezicht.

Huset med Lions Head (fjellet) i bakgrunnen



Huset har seks gjesterom og er drevet av Aina fra Rogaland. Vi ble tatt vel i mot og fikk hvert vårt rom.





Rommene lå i andre etasje med utgang til svalgangen rundt huset, det var minibar på rommet og morgenkåpe på badet. Vi var de eneste gjestene der de dagene vi var der, så vi hadde også uteplassen og felles stue for oss selv





Og i stua var det også selvbetjen minibar



Rett etter ankomst tok vi turen opp på Table Mountian, det var litt skyer som kom og gikk, men en kjempeflott utsikt over byen. Toppen er på 1000 moh og transporten går med taubane. Det skal også være mulig å gå opp, men da må man få tak i et kart og litt instrukser så man ikke "går seg fast". Etter at vi kom ned med taubanen gikk vi tilbake til huset. Fikk beskjed om at det var greit gå rundt så lenge det var lyst, men kjekt med taxi etter mørkets frembrudd.

Dagen etterpå ble det servert frokost her



Frokosten bestod av nydelig fersk fruktsalat og yoghurt



Brød, kaffe/te, juice, pålegg og egg av varierende slag (omelett, eggerøre, kokt...)



Denne dagen var det meldt relativt dårlig vær, så det ble en bytur før lunsj for å se hvordan sentrum var, og en halv dags vintur etter lunsj. For noen priser....



Middagene ble inntatt på restauranter i byen, og jeg er mektig imponert over både mat, service og priser i Sør-Afrika.

To overnattinger var booket i første omgang, vi var klare for safari og "Dyrene i Afrika" og en kjapp test av South African med Emraer 135 og Jetstream 41

Andre tråder i Afrika-serien er:
--- slutt på del 1 ---

Del 2: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=57077
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)

Last edited by Discus; 03-01-2010 at 13:01.
Discus is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2009, 19:39   #7
737-405
ScanFlyer Gold
 
737-405's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Location: Bergen.
Posts: 1,288
Default Re: Vi tester Emirates businessklasse, B777 og A380 (OSL-CPT) (NB! mange bilder)

En fantastisk rapport du har skrevet Takker for at du har tatt deg tid til dette og gleder meg til del to !
737-405 is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2009, 19:58   #8
Blubird
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,254
Default Re: Vi tester Emirates businessklasse, B777 og A380 (OSL-CPT) (NB! mange bilder)

Veldig fin lesning så langt!
Blubird is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2009, 20:27   #9
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,299
Default Re: Vi tester Emirates businessklasse, B777 og A380 (OSL-CPT) (NB! mange bilder)

Dette var helt supert!
Fine bilder og veldig informativt!
Gleder meg allerede til rapporten fra returen!
Ser ut som mange flyselskaper har endel å lære av Emirates!!

BF
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2009, 20:29   #10
pgaa
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2007
Location: Oslo
Posts: 2,540
Default Re: Vi tester Emirates businessklasse, B777 og A380 (OSL-CPT) (NB! mange bilder)

Fantastisk bra rapport. Mye bilder..
Liten sjans for man sulter ihjel i en EK-lounge å ser det ut som
__________________
Hjemme bra - borte best / You'll Never Walk Alone
pgaa is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2009, 22:17   #11
grindstein
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2006
Location: Nannestad
Posts: 984
Default Re: Vi tester Emirates businessklasse, B777 og A380 (OSL-CPT) (NB! mange bilder)

Ja dette falt absolutt i smak. Er bare 2mnd til jeg selv skal fly Emirates til BKK via London og Dubai. Har lagt ned en del arbeid i forkant av bookingen, og da de i tilleg til topp service og comfort kom meget bra ut prismessig falt valget på de. Dog bak gardinen.

Quote:
Man var ankommet Dubai i forrige post og gjennom transfer-kontrollen. Først sjekke ut hvilken gate vi skulle ha senere:
Si meg, Er du/dere go i arbaisk, siden du har bilde av skjermer med all informasjon på arabisk....

Gleder meg veldig til del2 her ja.
__________________

Last edited by grindstein; 06-12-2009 at 22:25.
grindstein is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2009, 00:38   #12
Henshaw
ScanFlyer Dusty
 
Henshaw's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 4,219
Default Re: Vi tester Emirates businessklasse, B777 og A380 (OSL-CPT) (NB! mange bilder)

Flott rapport, ser gjerne flere bilder fra Cape Town!

@grindstein: Om du ikke har gjettet det så bytter skjermene mellom å vise på arabisk og engelsk
__________________

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2009, 01:19   #13
Flybird
ScanFlyer Blue
 
Flybird's Avatar
 
Join Date: Aug 2009
Location: Oslo
Posts: 118
Default Re: Vi tester Emirates businessklasse, B777 og A380 (OSL-CPT) (NB! mange bilder)

Super rapport! Satt stor pris på alle bildene
__________________
Flybird is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2009, 08:24   #14
LN-AØR
ScanFlyer Crusty
 
LN-AØR's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
Default Re: Vi tester Emirates businessklasse, B777 og A380 (OSL-CPT) (NB! mange bilder)

Takk for flott rapport. Gleder meg til å prøve EKs 773 i morgen og EKs A380 neste onsdag, dog i økonomiklasse.
LN-AØR is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2009, 09:54   #15
A346
ScanFlyer Silver
 
A346's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 646
Default Re: Vi tester Emirates businessklasse, B777 og A380 (OSL-CPT) (NB! mange bilder)

Quote:
Originally Posted by LN-AØR View Post
Takk for flott rapport. Gleder meg til å prøve EKs 773 i morgen og EKs A380 neste onsdag, dog i økonomiklasse.
Håper på rapport EK SYD-CHC. Flyr samme strekning neste fredag.

Flott rapport fra Sør Afrika forresten!

Last edited by A346; 07-12-2009 at 10:37.
A346 is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2009, 10:04   #16
Polaris
Free Luigi
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,264
Default Re: Vi tester Emirates businessklasse på B777 og A380 (OSL-CPT)

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Rett etter ankomst tok vi turen opp på Table Mountian, det var litt skyer som kom og gikk, men en kjempeflott utsikt over byen. Toppen er på 1000 moh og transporten går med taubane. Det skal også være mulig å gå opp, men da må man få tak i et kart og litt instrukser så man ikke "går seg fast". Etter at vi kom ned med taubanen gikk vi tilbake til huset. Fikk beskjed om at det var greit gå rundt så lenge det var lyst, men kjekt med taxi etter mørkets frembrudd.

Du, atte, hva du spiste til frokost lunsj middag og kvelds er ikke like interessant som det ville vært med bilder fra denne toppen.....

Ellers hadde du noen fantastisk fine bilder fra flyet, hvor stor vidvinkel har du? Er det "bare" 18mm?
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2009, 14:39   #17
OSL-MRU
ScanFlyer Silver
 
OSL-MRU's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo
Posts: 669
Default Re: Vi tester Emirates businessklasse, B777 og A380 (OSL-CPT) (NB! mange bilder)

Tusen takk for herlig rapport! Har utrolig lyst til å prøve Emirates!!
OSL-MRU is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2009, 19:20   #18
SNSK
ScanFlyer Blue
 
SNSK's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Lierskogen
Posts: 327
Default Re: Vi tester Emirates businessklasse, B777 og A380 (OSL-CPT) (NB! mange bilder)

Veldig bra dette her .... Ser ut som du og brodern hadde en flott tur...
__________________
Upcoming:
SNSK is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2009, 19:38   #19
Airbus 330
ScanFlyer Dusty
 
Airbus 330's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Lillestrøm
Posts: 4,392
Default Re: Vi tester Emirates businessklasse, B777 og A380 (OSL-CPT) (NB! mange bilder)

Meget bra tripreport Discus, som mange av oss kan bare drømme om.
Så derfor flott med bilder så vi kan drømme oss bort.
Airbus 330 is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2009, 19:48   #20
VC-10
ScanFlyer Crusty
 
VC-10's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,549
Default Re: Vi tester Emirates businessklasse, B777 og A380 (OSL-CPT) (NB! mange bilder)

Flott rapport Discus - god blanding av tekst og bilder. Må ha vært en flott tur!
VC-10 is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Emirates A380 på OSL Airbus 330 Bilder & foto 0 25-04-2016 22:31
SJELDNE FUGLER PÅ OSL - DEL 1 (MANGE BILDER) SK917 Bilder & foto 19 30-05-2010 12:46
Vi tester Emirates businessklasse, B777 og A380 (CPT-OSL) - del 2 (NB! mange bilder) Discus TripReports 30 20-01-2010 23:50
Sommerferie på Samos (mange bilder) del 2 zico77 TripReports 17 27-09-2008 01:27
Bilder fra Tromsø "Mange bilder" Del 1 LN-KRF Bilder & foto 6 10-07-2008 01:25


All times are GMT +2. The time now is 01:33.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.