• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Boeing Boeing 747-8 - statustråd

SudCaravelle

ScanFlyer Rusty
Medlem
Boeing 747-8 - statustråd

Hvorfor ser det ut som "listeprisen" på freighter versjonen er dyrere intercontinental versjonen? Ville tro den var rimeligere å produsere?
 
Last edited by a moderator:
Re: 747-8

Originally posted by SudCaravelle

Hvorfor ser det ut som "listeprisen" på freighter versjonen er dyrere intercontinental versjonen? Ville tro den var rimeligere å produsere?
Dersom du tenker at den skulle være billigere fordi den ikke har galleys, seter og AVOD, så koster ikke slikt så mye i den store sammenheng. En freighter er utstyrt med utstyr for å flytte på cargoen, den har et forsterket gulv for å takle den tyngre lasten, andre deler av strukturen er forsterket, og så har den som nevnt noen cargo doors. Dette er ting som koster, og listeprisen er dermed deretter.
 
Re: 747-8

Originally posted by brendas
Dersom du tenker at den skulle være billigere fordi den ikke har galleys, seter og AVOD, så koster ikke slikt så mye i den store sammenheng.

Boeings prislister er vel også priser uten slikt utstyr (eller?).... dvs. innkjøp og montering av kabin-innredning kommer i tillegg til listeprisen.
 
Re: 747-8

Var på loftet på Everett i helga, siste 747-400 sto parkert på rampen utenfor, kun 747-8 på linja nå
 
Re: 747-8

Korean Air har ihvertfall et stort ønske om å bruke den til OSL. Så den kan være at den kommer hit ganske tidlig.
 
Re: 747-8

Med den første "nesten" ferdig, og levering først i Q3 neste år, må det vel være mulig å få et glimt av denne på et julebord i området utpå nyåret?
 
Re: 747-8

Med litt flaks, så kan det vel bli first flight rundt den tiden kanskje?
 
Back
Top