Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 08-11-2009, 11:41   #1
krs-per
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2009
Location: Kristiansand
Posts: 89
Default San Francisco + Beijing

I en hektisk 2 ukersperiode tidligere i høst var jeg innom både San Francisco og Beijing, her kommer en liten stemingsrapport fra begge turene.

** San Francisco **

Denne turen var jobbrelatert da vi skulle på konferanse i Bay Area området. Jeg er blandt de mest fly og reise interreserte på jobben så tok jeg på meg oppgaven med å booke hotell + fly for vår lille gruppe som skulle over.

Etter litt frem og tilbake falt valget på KLM da de hadde ok pris (ca 5000,- pr hode) og det ga mulighet til å fly 747 fra Amsterdam. Bakdelen med KLM var at vi måtte ta 0630 flyet ut av Oslo for å rekke avgangen videre i Amsterdam, i mitt stille sinn argumenterte jeg meg at det ville være værdt det, er endel år siden jeg har fløyet 747


Klar til avgang i Amsterdam.

Var morsomt å fly jumbojet igjen, men må si at jeg ble litt skuffet da jeg oppdaget at KLM ikke har installert personlig underholdingsystem i økonomi. I tillegg var maten vi fikk servert (kylling) av det forglemmelige slaget. Heldigvis hadde jeg skaffet vindussete og fikk knipset noen bilder i det fine flyværet.


Akkurat krysset atlanteren, over Kanada.


Vakker natur


Flere var på flytur denne dagen


Nærmer oss en av mine favorittbyer


San Francisco


Hjemturen

Oppholdet i San Francisco/San Jose var veldig bra. I tillegg til faglig påfyll fikk vi sett og opplevd masse. Et av høydepunktene for meg var å kikke rundt på campus hos Google i Mountain View i tillegg til besøket på Standford.
Vi fikk forresten også sett Google flyet klar til avgang på Moffet field, fikk ikke tatt bildet, men her er en link http://www.airliners.net/photo/Boein...23A/1554750/L/

Uansett, for å oppsummere så var det en bra tur, men KLM skuffet litt.


** Beijing **

En snau uke etter å ha kommet tilbake fra Kalifornia bar det videre til Beijing. Dagen før vi reiste skjønte av det var litt kjapt å dra på tur igjen, følte fortsatt litt jetlag etter forrige tur - er vel egentlig et luksussproblem

Denne turen skulle gå med ID billetter hos SAS i Business, så veldig frem til dette etter trange seter hos KLM i økonomi. Flyruta var fra Oslo til København og Beijing. Pga id bill. kunne vi ikke sjekkes inn helt til Beijing fra Oslo, men vi fikk beskjed om at det var ok med plass i Biz og det ville bli ordnet på gate i København.

Skuffelsen var stor i CPH da det viste seg at dette ikke var tilfellet. Et lass med poengoppgaderinger og and ID folk med høyere annsenitet gjorde at vi ble sendt bak i kabinen.

Men det gikk ikke altfor lang tid før stemningen steg ombord på SAS sin A340-300. Vi skulle jo tross alt til Beijing og det var ingen grunn til å sutre for lenge. Jeg hadde igjen fått kapret et vindussete og vi koste oss med god mat og filmer i høstmørket over Russland. Etterhvert begynte det å lysne, men flyværet var ikke allverden så det var ikke så mye å se.



Over Mongolia


Etter landing på PEK, fantastisk flyplass!


Forbudte by


Muren


En liten del av OL annlegget


A340-300 klargjøres for hjemturen

Beijing var veldig bra, får sett og gjort mye på en uke her.

Noen av høydepunktene
- Hotellet (Hotel G)
- Shopping på Perlemarkedet
- Muren
- Forbudte by
- OL annlegget
- Drinker i 63 etasje på Park Hyatt, super utsikt
- Lunsj på Element fresh (er en Peppes Pizza i samme bygget..go figure)
- Massasje på Dragonfly

Selv om om det ble Eco på hjemturen også så syntes jeg SAS gjør en bra figur, håper de får flere IC ruter etterhvert.
krs-per is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2009, 11:47   #2
Desk pilot
ScanFlyer Crusty
 
Desk pilot's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,010
Default Re: San Francisco + Beijing

Fin rapport! Det er første gang jeg har sett en KLM Asia-maskin i bruk på flygning Europa-USA!
Desk pilot is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2009, 11:56   #3
Eirik
Livsnyter
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 2,974
Default Re: San Francisco + Beijing

Flott lesning, flotte bilder, og gøy med K- i Kalifornia/ Kanada
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2009, 13:09   #4
LCH
ScanFlyer Crusty
 
LCH's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,775
Default Re: San Francisco + Beijing

Quote:
Originally Posted by Desk pilot View Post
Fin rapport! Det er første gang jeg har sett en KLM Asia-maskin i bruk på flygning Europa-USA!
Det er vel slutt på KLM asia nå? Vil tro det bare er en maskin som ikke har blitt malt om ennå.

Bra trip report, er rart hvordan man stiller større krav etterhvert som utviklingen går fremover. Etter å ha prøvd PTV kunne jeg aldri tenkt meg å fly en maskin uten, men etter å ha prøvd PTV med AVOD frister det ikke mye å fly med en maskin uten VAOD, selv om den har PTV:
__________________
Upcoming: TRD-OSL

Last edited by LCH; 08-11-2009 at 13:58.
LCH is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2009, 13:44   #5
Flybird
ScanFlyer Blue
 
Flybird's Avatar
 
Join Date: Aug 2009
Location: Oslo
Posts: 118
Default Re: San Francisco + Beijing

Interessant lesing og flotte bilder
__________________
Flybird is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2009, 14:44   #6
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,203
Default Re: San Francisco + Beijing

Takk for rapport!
Hadde dog vært hyggelig med noen bilder fra ombord også!
Men slettes ikke noen dårlig første-rapport fra deg!

BF
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2009, 19:41   #7
svgspotter
ScanFlyer Gold
 
svgspotter's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Location: Stavanger
Posts: 1,539
Default Re: San Francisco + Beijing

Fantastisk rapport! Har selv fløyet: Amsterdam- San Fransico med KLM 747-400 de har god service! SAS sine a340 fly er helt nydelige!
svgspotter is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2009, 19:46   #8
123asd
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 179
Default Re: San Francisco + Beijing

Kjempebra rapport Ser frem til flere !
123asd is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2009, 20:11   #9
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,282
Default Re: San Francisco + Beijing

Tusen takk for flott rapport..

Har KL 74M den 11. januar LAX-AMS, spent om de har AVOD som har blitt lovet blir installert fortløpende.

For meg ( oss ) spiller det null rolle siden vi kommer fra SYD og har delvis livløse etter noen timer mellom flightene i LA og vil vel knapt slå det på. . Men dere skal få rapport...

Har sete 21 HJ med et par meter til galley foran, så god søvn blir det.

Last edited by SQ 777; 08-11-2009 at 20:13.
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2009, 22:29   #10
krs-per
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2009
Location: Kristiansand
Posts: 89
Default Re: San Francisco + Beijing

Heisann, takk for fine tilbakemeldinger.

Quote:
Fin rapport! Det er første gang jeg har sett en KLM Asia-maskin i bruk på flygning Europa-USA!
Sant nok, jeg stusset litt selv når jeg så denne på gaten.

Quote:
Flott lesning, flotte bilder, og gøy med K- i Kalifornia/ Kanada
Hehe, ser nå at det ser litt rart ut ja

Quote:
Bra trip report, er rart hvordan man stiller større krav etterhvert som utviklingen går fremover. Etter å ha prøvd PTV kunne jeg aldri tenkt meg å fly en maskin uten, men etter å ha prøvd PTV med AVOD frister det ikke mye å fly med en maskin uten VAOD, selv om den har PTV:
Neste gang vil nok dette telle mer når jeg velger selskap. Som sagt så glemte jeg meg helt bort og trodde KLM hadde PTV/AVOD på 747 også. Forhåpentligvis noe som kommer snart ?

Quote:
Takk for rapport!
Hadde dog vært hyggelig med noen bilder fra ombord også!
Men slettes ikke noen dårlig første-rapport fra deg!
Kunne nok tatt litt bilder ombord ja, kanskje neste gang.

Quote:
Fantastisk rapport! Har selv fløyet: Amsterdam- San Fransico med KLM 747-400 de har
god service! SAS sine a340 fly er helt nydelige!
Syntes service var ok, men veldig variable mat på vei ut. Mat SFO-AMS var bra!

Fløy faktisk samme rute for nesten nøyaktig 10 år siden også. Da med opptjente bonuspoeng(Braathens/KLM samarbeid) fra tiden i militæret/Nord-Norge, men det er en annen historie Uansett, syntes ikke det hadde skjedd de store oppgraderingene på 10 år på KLM sine 747.

Quote:
Har KL 74M den 11. januar LAX-AMS, spent om de har AVOD som har blitt lovet blir installert fortløpende.

For meg ( oss ) spiller det null rolle siden vi kommer fra SYD og har delvis livløse etter noen timer mellom flightene i LA og vil vel knapt slå det på. . Men dere skal få rapport...
Det er en drøy tur fra Australia og hjem ja, bodde i Perth noen år selv og husker godt turene mellom Norge og Kengurulandet

Håper det blir en fin tur nordover og at KLM har tatt til vettet og installert AVOD
krs-per is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2009, 23:04   #11
Eirik
Livsnyter
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 2,974
Default Re: San Francisco + Beijing

Quote:
Flott lesning, flotte bilder, og gøy med K- i Kalifornia/ Kanada
Quote:
Originally Posted by krs-per View Post
Hehe, ser nå at det ser litt rart ut ja
Nei, likte det !

Last edited by Eirik; 08-11-2009 at 23:16.
Eirik is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
"Must see" på vei fra San Francisco til San Diego i bil BårdK Reiseforum 16 17-11-2011 16:12
Leiebil San Francisco til San Diego jcnorway Reiseforum 22 23-02-2011 23:06
San Francisco SNSK Reiseforum 13 23-04-2010 20:51
San Francisco OMW Bilder & foto 8 16-02-2008 22:06
Only in San Francisco EB Flyforum 4 27-02-2007 05:47


All times are GMT +2. The time now is 00:52.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.