• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Velkommen hjem LN-DYA

grindstein

ScanFlyer Silver
Her er et bilde jeg tok av Norwegian sin LN-DYA da den annkom OSL for aller første gang etter en 9timers deliveryflight ifra Seattle.

IMG_8110LN-DYA.jpg


Håper dere liker bildet..
 
hvorfor har de droppet ''øyenbrynnene'' på de nye flyene?

ellers veldig fin maskin
 
nå snakker jeg helt utifra uvitenhet, men jeg mener jeg har lest her inne at det også hadde noe med stjernenavigasjon å gjøre for noen tiår siden, og at dette i dag ikke er veldig nødvendig? arrester meg på alle punkter hvis jeg tar feil, jeg skal legge meg helt flat :-)
 
Gratulerer til Norwegian med sin første egeneide 737-800w :D

btw: Takk for flotte bilder.... :D
 
nå snakker jeg helt utifra uvitenhet, men jeg mener jeg har lest her inne at det også hadde noe med stjernenavigasjon å gjøre for noen tiår siden, og at dette i dag ikke er veldig nødvendig? arrester meg på alle punkter hvis jeg tar feil, jeg skal legge meg helt flat :-)

Det er riktig! Navigasjon etter stjernene.
 
... og de eksisterende 737'ene får som regel malt over øyenbrynene ved større maintenance... Siden stjernenavigering stort sett kan kalles overflødig i dag, blir det derfor til at øyebrynet kun er et vindu det kommer potensielt forstyrrende sollys inn :) Blir vel neppe mindre støy av at det blir malt over på de eldre maskinene, men "hullet" i skroget er kanskje fjernet helt og isolert bort på de nye 737'ene?
 
... og de eksisterende 737'ene får som regel malt over øyenbrynene ved større maintenance... Siden stjernenavigering stort sett kan kalles overflødig i dag, blir det derfor til at øyebrynet kun er et vindu det kommer potensielt forstyrrende sollys inn :) Blir vel neppe mindre støy av at det blir malt over på de eldre maskinene, men "hullet" i skroget er kanskje fjernet helt og isolert bort på de nye 737'ene?

Blir malt over kan du vel ikke mene? Etter det jeg vet blir de lappet igjen.
 
Glasset blir vel fjernet, og så blir de plugget igjen. Å male over de gjør jo overhode ingen nytte, annet enn at fargen utvendig endres.
 
De blir plugget igjen og dette er for å spare vedlikehold på en 'del' som ikke lenger har noen praktisk nytte.
 
Back
Top