![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Southwest måtte i går gjøre en ikke planlagt landing etter at et større hull åpnet seg i skroget. http://www.wsmv.com/index.html
Her er pressemeldingen fra WN. Quote:
__________________
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Videre nevner Southwest at det blir en full inspeksjon av alle deres 737-300 fly, med andre ord kan en gå ut fra at det er en 300 som har sprekki
Bilde fra Twitter finner dere her: http://twitpic.com/a9vk8
__________________
Kurt Vi flyr LOT Last edited by LN-KGL; 14-07-2009 at 15:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ÜberScanFlyer
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,981
|
![]()
Dagens flyplass-trivia: Charleston/Yeager er kjent for sin spenstige beliggenhet i det veldig kuperte West Virginia. Det måtte gjøres store endringer i topografien for å bygge den, typisk måtte en skave toppen av en samling koller og bruke massene til å fylle ut terrenget mellom dem slik at man fikk store nok flater til å bygge områder for flybevegelser, terminalområder, etc. Det blir nesten noe hangarskip-aktig over det hele. Jeg husker plassen ble nevnt ifm. Hurum-utbyggingen. Om det var en motstander eller tilhenger som kom opp med sammenligningen husker jeg imidlertid ikke. :-)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Med fare for å gli ut litt mer, det er da sannelig noen flyplasser nærmere der topper er benyttet til å fylle hull - f.eks. BGO, men der gikk de tom for fyllmasse når de var omtrent 2/3 mot nord
![]() Slike opp-på-toppen-flyplasser finnes en del av også, f.eks. Leeds-Bradford kan sammenlignes med et hangarskip.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,769
|
![]()
klarer ikke å pne twitter bilde, her er et annet, dårlig, men
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ÜberScanFlyer
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,981
|
![]()
Forsøker å linke direkte til Twitpic-bildet:
![]() Ikke akkurat cabriolet á la Aloha, men sikkert en rimelig skummel opplevelse for dem som var ombord. Last edited by Falcon; 14-07-2009 at 17:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,267
|
![]() ![]() Twitpic'en. Fysj, så uggent.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,481
|
![]()
Fra bildet til Krølle syntes jeg det så ut som ei luke som hadde åpnet seg. Twitpic-bildet tyder vel på at det ikke var det...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,403
|
![]()
Ingen luke der oppe, gitt .... litt for høyt til at noen har truffet med bagasjebånd eller cateringbil heller .... stygg sak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,267
|
![]() ![]() Ser jo helt merkelig ut...? Et random hull på en glatt overflate? ![]() enda et twitbilde Quote:
Last edited by Polaris; 15-07-2009 at 00:47. Reason: Polaris tar av med bildelinkingen, gitt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,403
|
![]()
Ikke nødvendigvis relatert, men det skal bli interessant å se utfallet av dette ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,873
|
![]()
I foelge innlegg paa flightblogger saa er det vel en ADF Antenne der hvor skaden har skjedd....
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
Det tror jeg ikke Finn-Erik, en ADF er en automatisk retningsfinner som viser retning til valgt radiofyr (el.l), på bakken, på et instrument i cockpit (husker ikke hvilket her og nå). Så en ADF-antenne må sitte under kroppen.
Men mener å huske at ELT-antennen er i det området.
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,873
|
![]()
Jeg skal vaere forsiktig med aa antyde hva slags antenne, stoler paa BSSW. Paa bildene ser det rimelig "rent" ut, som om en luke har aapnet seg, det ser ikke ut som en rift, og et veldig begrenset omraade( I motsetning til Aloha). Det ser ogsaa ut som strukturen rundt har klart seg utmerket og flyet var vel fullt kontrolerbart.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
Nå spekulerer jeg, bare så det er sagt...
Det som skjedde her er vel det som skulle skjedd med Aloha. Det er små firkanter i skinnet (innvendig) og hvis det skulle sprekke så holder det seg da til den firkanten, slik at hele strukturen ikke ryker. Det ser ut på bildene som om det er det som kan ha skjedd her. Når det kommer til Aloha så ble vel den savnede flyvertinnen sugd ut til den fikanten og tettet hullet, og mere av strukturen på 732en revnet og dermed fjernet taket. Det ble ihvertfall spekulert i det på NGC eller Discovery. Men vi får vente og se hva NTSB finner utav
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,403
|
![]()
Resten av flåten er sjekket uten å finne noe unormalt.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,255
|
![]()
Klarer man virkelig å gjøre en ordentlig sjekk av skrogstrukturen på 200 B737 på så kort tid? Regner med at det skal mer til enn en visuell sjekk for å konstatere eventuelle strukturelle utfordringer...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
N/A
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,403
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Southwest 737 med hull i taket | Someone | Flyforum | 37 | 03-01-2013 19:47 |
A340 med hull i vingen | MD11 | Flyforum | 49 | 05-10-2009 22:12 |
Antonov og B727 med vondt i skroget... Bilder | LN-AFG | Flyforum | 11 | 28-01-2008 19:48 |
Med fire hull bak.. | putzmeister | Flyforum | 17 | 13-03-2007 16:32 |
DC-10 med ... hull .. ??? | LN-MOW | Flyforum | 3 | 13-05-2005 08:45 |