![]() |
|
![]() |
#1 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Quote:
Må vel ha vært en rutineglipp en plass at passasjeren får tak i en bag som de skal sjekke manuelt?
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fornuftig tiltak, dette kunne jo ha endt med katastrofe.
Last edited by PAFB; 11-06-2009 at 09:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Here we go again:
Quote:
Relativt sjelden å evakuere hver 6. mnd pga. glipp i sikkerhetsprosedyrene? Jeg vil si jeg synes det er relativt ofte. Ideelt sett burde det være null.
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Hva er det med Flesland og evakuering av terminalen ? Synes dette skjer tildels veldig ofte der nede.
![]() |
#5 |
Ute på tur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Og så er vi igang igjen - begynner vel å bli en vane på BGO:
Quote:
http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Fles...t-1091172.html
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hysteri at evakuere...ja bare min mening.
Der må bestemt være metoder som er bedre end det at bare evakuere alt og alle Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
Tøvet oh tullballeriet vil ingen ende ta.
La oss få høyhastighetsbaner nå! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Samme sikkerhetskontroll på høyhastighetstog OJB, men heldigvis er det ikke noen vannhysteri der. En halvliterflaske cola kunne tas gjennom sikkerhetskontroll lovlig på Ashford International når vi startet kl. 06 morgenprosisjonen 17. mai for boarde Eurostar til Brussels Midi.
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har en mistanke om at de tolker regelverket strengere i Bergen, enn hva som er vanlig praksis på andre steder som i Trondheim og Oslo.
Det er kun i Bergen jeg har opplevd å måtte plukke tannpastaen ut av kofferten, og putte den i en plastpose. Det var det eneste jeg hadde, og langt under 100 ml.. Jeg sa at jeg syntes dette var litt rart, da jeg ikke måtte gjøre det i Oslo. Svaret jeg fikk var at i Oslo var det andre regler......Akkurat det siste er vel tvilsomt! Så det er kanskje ikke så rart at det skjer ett og annet i sikkerhetskontrollen i Bergen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
For å si det sånn, ingenting av det som skjer på BGO bør overraske. Jeg har flydd mye over den flyplassen nå, og det skjer stadig noe nytt, og hver gang oppfører folk seg som om dette har vært standard prosedyre i hele verden i lengre tid, selv om det ikke var standard prosedyre på BGO et par dager tidligere en gang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Vært innom BGO noen ganger i det siste, ser innimellom snodige episoder i sikkerhetskontrollen.
Vedkommende som gikk etter meg gjennom security plukket opp sekken sin fra båndet etter røntgen, dyttet PC og væske tilbake, tok på seg jakka og sekken på ryggen. Da kom Securitas på at det var noe de måtte sjekke, så sekken måtte av igjen og ting ut. (Godt de kom på det så "raskt" at vedkommende ikke rakk å "stikke av" ![]()
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg reiste fra Flesland i går. Og makan til paranoia...Sekken min ble endevendt. Hadde en del stæsj i sekken..Og det var et rom på siden de ikke fant på sekken. Her lå det en helt vanlig GPS. At de ikke klare å se det på røntken maskinen er utrolig. Er ikke disse tyttebærpolitene trent i å tolke slike bilder for å finne skarpe og farlige gjenstander??
Så ikke på klokken.Men jeg opptok nok minst 7 minutter i kontrollen Nei. Hadde det gått oftere tog til Oslo hadde jeg jammen valgt NSB. Selv eldre folks bagasje undersøkes meget grundig...Full kroppsvisitasjon av bestefar var det også!Synes det har gått vel langt nå når selv bestefar blir mistenkt.... erlingjo |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
at your service!
|
![]()
erlingjo: Kven meiner du då skal fritakast for sjekk?
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Ute på tur
|
![]()
Jeg har flere ganger i det siste gått igjennom med en aluminiums-kasse som ikke kan gjennomlyses, ca 30x30x20cm, og ikke noen gang har jeg bedt om å åpne den. Hverken her eller på Galemoen.
![]() -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg synes ikke noen skal fritas for sjekk. Men et sted går grenser for hvor grundig sjekken skal være.
erlingjo |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Ute på tur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hva mener du ? Det er da allerede grupper som er fritatt.
Forøvrig så gjentar jeg meg selv: legg ned denne idiotskapen, og bruk pengene på etteretning isteden. Er det noen som har noen oversikt over hvor mange hendelser tytt.... ehh... security har stoppet ? Og hvor mange har etteretningstjenesten stoppet ? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Reveslagsmål førte til bråbrems for DY | jameson82 | Flyforum | 12 | 04-12-2010 02:29 |
JAL til BGO flere ganger i år?? | N-3PB | Flyforum | 4 | 08-08-2009 13:06 |
Forglemmelse førte til forsinkelse | sirpjalle | Flyforum | 3 | 22-02-2008 16:31 |
"Lufting" av fly førte til forsinkelser | TG923 | Flyforum | 11 | 08-06-2007 22:56 |
Krangel førte til innstilt fly | SK384 | Flyforum | 88 | 27-03-2007 05:36 |