Turkish med flybestillinger og vekst (samletråd)

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date

CK

ScanFlyer Mile High Club
Turkish med flybestillinger og vekst (samletråd)

Turkish Airlines to buy 5 Boeing aircraft

Turkish Airlines says it is purchasing five Boeing 777-300 aircraft. The company notified the Turkish stock exchange on Wednesday that it would purchase one jetliner each month between October 2010 and February 2011. The report to the stock exchange did not provide a price and company officials were not available for comment. The company currently has three leased Boeing 777-300 aircraft in its fleet for long-haul flights.

Full Story: http://www.iht.com/articles/ap/2009/03/25/business/EU-Turkey-Boeing.php

Re: Turkish mot strømmen - kjøper fem 777-300

godt å høre at noen har skjønt at en krise går over til slutt og at det gjelder å være klar for oppgangstider

Fint å høre både for Turkish og Boeing sin del!!

Tipper de var storfornøyde med driftskonstnadene på disse flotte maskinene som de har leaset fra Jet Airways (?) og muligens et bevis på at krisen holder på å snu?

Turkish har vist en hissig ekspansjon av flåten de siste par årene, og det siste jeg har lest er at de fortsatt planlegger å ekspandere vesentlig, så dette er vel en del av ekspansjonsplanene.

De har jo leid inn noen 773 maskiner fra Jet Airways. Er det noen av disse de overtar permanent nå?

BF:cool2

De har jo leid inn noen 773 maskiner fra Jet Airways. Er det noen av disse de overtar permanent nå?

BF:cool2

Slik jeg har forstått så skal det 12 helt nye maskiner inn, mens de leide fra Jet etterhvert skal ut av flåten når de nye flyene kommer.

TK bygger ihvertfall opp IST som en stor hub nå om dagen

Skal fly hjemover (Istanbul-London) neste uke på en av TK´s Jet 777, litt sur på meg selv for ikke å ha spandert business, den skal være særdeles bra på disse maskinene. Skal anstrenge meg litt (mye!) for å få oppgradert, if so vanker det trip report i etterkant.

Ja, de er innredet i Jet Airways' konfig, så de er snacksne.

Litt ot her nå. Men når jeg var på Schiphol 3.Juli landet det en Turkish A340. Hva skjer med det?

Litt ot her nå. Men når jeg var på Schiphol 3.Juli landet det en Turkish A340. Hva skjer med det?

Det som skjer er at de bruker den maskinen på den ruten. Som nevnt over her bruker de tungt materiell også på andre intra-europeiske ruter.

Skal fly hjemover (Istanbul-London) neste uke på en av TK´s Jet 777, litt sur på meg selv for ikke å ha spandert business, den skal være særdeles bra på disse maskinene. Skal anstrenge meg litt (mye!) for å få oppgradert, if so vanker det trip report i etterkant.

Skal også fly Istanbul-London med Turkish Airlines Boeing 777-300ER snart - 13. august. Gleder meg til det - og det blir trip report fra meg også. Hvordan kan man oppdragere?

Og da har Turkish bekreftet ordren på 7 330-300 fra Paris i juni

http://www.newsday.com/airbus-wins-turkish-airlines-order-for-7-jets-1.1376590

PARIS (AP) — Turkish Airlines has firmed up a preliminary order for seven Airbus 289-seat A330-300s, worth a total of €1.4 billion ($1.97 billion) at catalog prices.

Airbus said Tuesday that Turkish Airlines has signed a contract to expand its medium-haul network after announcing its intention to buy the planes at the Paris Air Show in June.

Ja de kjører på. Sjekker div billetter til Østen om dagen og TK dukker alltid først opp som alternativ kategorisert etter pris.

Ja de kjører på. Sjekker div billetter til Østen om dagen og TK dukker alltid først opp som alternativ kategorisert etter pris.

Jeg fikk sansen for TK etter min reise til DXB med de. De har meget gode tilbud til DXB med to daglige avganger hver vei og har i tillegg et godt nettverk til Sentral Asia for de som skal den veien. BKK og SIN ser også ut til og være prisgunstig med TK. De går med A343.

Og nok en ordre fra Turkish. Denne gangen 10 737-800 og 10 737-900ER, samt 15 opsjoner. Kun en måned etter de bestilte samme antallet fra Airbus

Pussig, satt senest i går og vurderte å lage en tråd på B739ER og fravær av ordrer og så dukker Turkish opp med denne.

Vil da tro sannsynligheten er overhengende for at vi kan se B739ER på GM forholdsvis ofte?

For øvrig interessant å se selskapets voldsomme ekspansjonstempo og at de splitter driften på short/medium mellom Boeing og Airbus.

Og da øker TK ordren hos Airbus og tar en liten top-up bestillingen på 1 A330-200

http://www.airbus.com/en/presscentre/pressreleases/press-release/?tx_ttnews[pS]=1276605317&tx_ttnews[tt_news]=4037&tx_ttnews[backPid]=1683&cHash=bb9b72079d
Turkish Airlines has placed a firm order for an additional A330-200 aircraft. The purchase joins existing orders for 10 A330-300s, two A330-200 freighters and 24 A320 family aircraft signed in 2009.‪

The newly ordered aircraft will be powered by Rolls Royce engines and will be delivered in 2011‪.

Back