MD-11'n som kom til OSL i dag =) (+ noe annet)

Even92LN

ScanFlyer Gold
Som planlagt stod jeg opp kl 5 i dag tidlig, tok bussen til lilleplassen hvor jeg gikk bort til flymuseet hvor jeg stod til klokka 2 i dag (ja, sprøtt -gikk ikke buss hjem tidligere og den som skulle gå ett kom ikke så da ble jeg henta kl 2).

Bildeforholdene i dag var elendige, noe man kan se på bildene, men hadde da en fin tur :)

Da jeg kom frem til flymuseet i dag var klokka kvart på 7 og det var beikmørkt.
Her brøytes det :)
_MG_2232.jpg

En NAX med wl på de-ice
_MG_2241.jpg

Så spooooler vi forover en time...(ca kl 8) MD-11'n var presis, men naturlighvis landet den ikke på 01L :( Her taxer den til cargo
_MG_0242-1.jpg

_MG_0248.jpg

Så litt annet...
_MG_0444.jpg

Thomson's G-OBYF, B767-300
_MG_2411.jpg

_MG_2417.jpg

Noen gamle SAS farger..
_MG_2452.jpg

Last edited:
_MG_2457.jpg

_MG_2517.jpg

Continental 757
_MG_2547.jpg

_MG_2556.jpg

Så kom det en Mytravel a330 frem :)
_MG_2590.jpg

_MG_2609.jpg

_MG_2614.jpg

_MG_2619.jpg

_MG_2758.jpg

_MG_2710.jpg

Og en a330 til fra Mytravel som gikk av 20-30 min senere enn den første =)
_MG_2718.jpg

_MG_2726.jpg

_MG_2758.jpg

_MG_2766.jpg

_MG_2775.jpg

Den er ikke så altfor liten den MD-11'n :D
_MG_2809.jpg

_MG_2825.jpg

_MG_2846.jpg

Takk! At noen står ni timer ute i slikt vær er ikke annet enn imponerende... (Kan det være bra for kameraet??).

Takk! At noen står ni timer ute i slikt vær er ikke annet enn imponerende... (Kan det være bra for kameraet??).
Det tenkte jeg også på =/ Ble nok en del fuktighet, men prøvde å blåse av så mye snø som mulig hele tiden og pakket det ned mellom hver avgang/ankomst... Men ser ut som om det gikk bra :)

Jøss, stod du virkelig der fra 05.00 til 14.00? Jeg tar av meg hatten... Masse flotte bilder ble det uansett!

Godt at noen OSL folk tok seg av denne. Selv hadde jeg ikke anledning til å ta turen i dag... Flotte bilder, Even! :)

Det tenkte jeg også på =/ Ble nok en del fuktighet, men prøvde å blåse av så mye snø som mulig hele tiden og pakket det ned mellom hver avgang/ankomst... Men ser ut som om det gikk bra :)

Tips: Ta en vanlig plastpose (frysepose), lag et hull i den lukkede enden og teip den fast på solblenderen. deretter bare vrenger du posen over resten av linsa og kameraet. Det er lurt å klippe posen opp på undersiden slik at det blir lettere å komme til objektivet når du skal zoome inn og ut ;)

Flotte bilder, imponerende. Får virkelig håpe du ikke fikk deg en forkjølelse eller enda verre lungebetennelse som takk for initiativet!
:devot::devot:

Fine bilder, og det er ikke ofte vi ser bilder med slikt vær.

Nå skal det sies at det er en grunn til det. Jeg er litt usikker på om det er mest imponerende eller mest skremmende at noen står ute 6 timer for å fotografere...

Ja dette var en flott og real vinterserie, utrolig med slikt pågangsmot -
og håper du kom fra det uten varige forfrysninger.

Takker så mye for herlige vinterbilder av favoritten min på OSL. Flott dokumentert MD11 besøk under vinterforhold:D

Back