Vel fremme i London, etter å ha flakset nedover med denne:
Ble boarding omtrent på tid, og jeg smatt ombord forholdsvis fort.
Ble møtt av CSD Martin Thomas-Jeffrey, med et "Hello Mr. Foss, seat 3A today?", omtrent som om vi hadde for vane å møtes på denne måten.. Ellers var det fire i kabinen, 50/50 kjønnsmessig, og Martin Thomas tok seg stort sett av CE alene, mens resten jobbet bak i bussen. Kabinen så akkurat ut som den gjorde sist jeg sjekket på nettet: 3 helt fulle, 2 halvfulle, og en tom to-seter, og en mann plasseert på høyre side.. Var kun en "ekstra" passasjer, som forøvrig satt på 1F, og het Diana Ross.. Hun ble forøvrig fulgt ombord aller først, og oppførte seg pent (Var det hun som lagde kvalm på en Concorde en gang?). Et par pax var borte og hilste på henne, og hun virket høflig mot "fansen". Tror hun skrev en autograf og.. Ble også møtt av noen som fulgte henne retning Flight Connections Center etter ankomst LHR..
Nok om henne. Martin (jada, kapteinen het Martin han og) var på PA opptil flere ganger, og virket som en ganske morsom fyr.. Skrøt bl.a av at vi fikk en "brand new runway", da banen ble brøytet rett før det var vår tur..
Vi var klare for pushback, da en dame lenger bak ønsket oppmerksomheten til crewet.. Hun kom etterhvert fram, med passet i hånden, og ble stående i fremre Galley og prate med crewet.. Så ble broen kjørt på igjen, og Martin (kapteinen) opplyste om at en pax ville av, angivelig pga. noe dokument-greier (aka, hun hadde ikke lov til å reise dit hun skulle, eller noe sånt). Fint å finne ut det nå.. Ble også offload av bag, og en 40 minutters delay.
Departure etterhvert, på 19L, og vi klatret avgårde.. Etterhvert kom Martin (CSD) med en sånn til meg:
..og etterhvert med dette:
Laks og pasta. Smakte absolutt greit, og valgte cola til maten.. Alternativet var and..
Fløy inn mesteparten, men så hadde nok kaptein Martin bommet på noen blinker, for det ble to strafferunder, før vi kom oss ned på 9L, og taxet bort til T5.. Diana var selvsagt først av, og resten dilta etter
Diana Ross til høgre..
Slapp inn i UK.. Så var det tollen: Er alltid i tvil om jeg skal gå på EU, eller vanlig grønn.. Endte opp md vanlig grønn, siden "alle" andre gikk der.. Selvsagt stod det en tollerdame med en bikkje der, og jeg var mest nervøs for at bikkja skulle finne ut at det lukta bikkje av meg.. Slapp forbi bikkja, og gikk ut og møtte en kar ved navn Davis, som gav meg en lift til hotellet..
Wembley Arena sett fra rommet
Absolutt nok en bra opplevelse med BA. Hyggelig crew som gjorde jobben, og det de kom med smakte godt..