![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
CNN melder at Ryanair ønsker å kjøpe de gjennværende 70% av Aer Lingus.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
MOL har brukt de siste 20 årene på å fortelle enhver ire hvor elendig Aer Lingus er - hvorforvil ha da pådöd og liv KJÖPE!!??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hvis han vil prøve seg på intercont kan det jo være et greit utgangspunkt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Slots?
(filler) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Han vil helt sikkert gi billigere billetter etter at han har skaffet seg monopol - for MOL er kjempesnill!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Husk for 10-15 år siden, så var det vanlig å betale flere tusen kroner tur/retur London. Tenk, nå om et par uker, kan jeg reise dit for 699 for hele familien, INKLUDERT alle skatter og gebyrer. THANK YOU MOL!
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Å kalle det snill er vel å dra det vel langt, men han skal ha for å ha bidratt til en prisrevolusjon i bransjen. Ikke uten konsekvenser, men likevel, flyreiser har blitt tilgjengelig for langt flere.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Slår disse to selskapene seg sammen får de 80 prosent av trafikken ut fra Dublin...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ja - for å være ekstra snill mot folk i Dublin må han være ekstra stor. Han kommer aldri til å benytte seg av den maktposisjonen han får...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
.. kanskje du skal sende takkekort til alle de underbetalte slavene som sjauer rundt for å oppfylle den norske konsitusjonelle rettigheten til å fly gratis.
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2006
|
![]() Quote:
................ benytte seg av maktposisjon mener jeg.
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Nei! Ryanair kritiserer alle andre store aktører og vil aldri finne på å utnytte en slik situasjon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Ryanair er ikke dumme. De vil selvfølgelig utnytte en monopolsituasjon. Men ikke på samme måte som andre selskaper har gjort, eller gjør.
De må fortsatt stå frem som et lavprisselskap. Det er deres image, og å skru prisene i været ville være fatalt for deres image. De er et lavprisselskap, og det vil de fortsatt være. La meg si det slik, at jeg er ihvertfall veldig glad for hva Ryanair har gjort i bransjen. Familien min kan ta flere turer til Europa for samme pris som EN person bruker på en liten rundtur her i Norge. Husk at da Ryanair startet å fly til Torp, var deres billigste billetter nesten 1000 kroner. Det er mye i dag, men det var veldig billig den gang. Vi har mye å takke Ryanair for. Lønnsnivået i kabinen er ikke imponerende sett med norske øyne. Jeg traff forleden en polsk flyvertinne som nettop hadde kjøpt en splitter ny Audi TT. Hun var veldig fornøyd med Ryanair, og har jobbet i noen år for de. Jeg traff en pilot i forrige uke, med 11 år bak spakene i Ryanair. Han hadde tidligere jobbet for et annet selskap, men var nå veldig glad for å komme hjem til kone og barn hver eneste dag. Ryanair crew har aldri overnatting, hvis det ikke skulle være tekniske problemer da. Det betyr litt det også, ihvertfall for noen. Noen vil si det er å drive rovdrift å sende folk land og strand rundt, med mye tid borte fra familien... Det er mange måter å se ting på. Men for noen er det svært vanskelig å se noe positivt i noe som helst av det Ryanair gjør. IMM
![]() |
#15 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
For å komme litt tilbake til utgangpunktet for tråden, så har styret i Aer Lingus avvist Ryanair sitt bud.
Her er en link fra Hegnar.no om den saken: http://www.hegnar.no/okonomi/article346815.ece
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
I den forbindelse har EU også noget at skulle have sagt, og jeg tror nok at de vender tomlen nedad....Hvis FR mod forventning for lov til at overtage EI og de får 80 % af trafikken, så er det jo et monopol og det går EU aldrig med på
Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
MOL gjør noe han sjelden gjør - gir seg!
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Air Canada prøver seg på Toronto-København igjen | Someone | Flyforum | 109 | 25-04-2025 11:25 |
Aer Lingus forsøker seg på CPH igjen - Legges ned | Someone | Flyforum | 8 | 13-11-2015 13:48 |
Ryanair tvinges til å selge Aer Lingus aksjer | Turtle | Flyforum | 0 | 28-08-2013 18:11 |
Ryanair vil kjøpe Aer Lingus for 880 millioner $ | haavig | Småprat | 23 | 24-07-2013 02:47 |
Aer Lingus | FlyboyKarsten | Reiseforum | 0 | 09-05-2012 20:45 |