![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Det kommer en ny operativ løsning for ruten til London City Airport
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,373
|
![]()
Legge ned LCY er min spådom - desverre!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2006
Location: Oslo
Posts: 1,175
|
![]()
Bruker ikke SAS denne flytypen på ruten til ZRH også?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Joda, SAS Norge bruker Avro RJ70 nesten fast på Zürich - i tillegg til London City Airport. Den har også vært inne på Oslo-Düsseldorf og Oslo-Amsterdam. SAS Sverige begynte med Avro RJ70 på ARN-LCY, men byttet flytypen ut med den større RJ85. De har også brukt RJ70/RJ85 på Tallinn, Riga, Hamburg, Berlin og Düsseldorf. SAS Danmark har nylig begynt å bruke RJ70 på København-Nice.
Beslutningen om å ikke bruke flytypen mer er i utgangspunktet ikke et svar på kritikken knyttet til nervegass, men en plan om å gjøre endringer i LCY-satsningen. Det er mulig at SAS har kontrakt med Transwede et år til og velger å kjøre ruten med dagens opplegg frem til kontrakten er over. Jeg håper uansett ikke at EB får rett og at ruten legges ned. Samtidig er det vanskelig å vite hva slags erstatning SAS skal sette inn - de nye CRJ900-maskinene kan som kjent ikke lande på LCY. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,373
|
![]()
Ryktene om at ruten ikke er noen stor suksess har gått en stund. Ola Strand har ovenfor store kunder snakket om at ruten nok blir nedlagt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Det har jo leeeenge vaert prat om at SAS skulle kjoepe 2X A318 og bruke dem til LCY. I kjent SAS stil bruker man jo en god gammel Sovjetisk fremdriftsplan... LCY blir ikke lagt ned, man finner alternativer.
Igjen reagerer jeg paa at SAS staar frem som at de "vet best". Lufthansa og partnere flyr Avro og fortsetter med det. Det samme med Q400. Maskinen er for daarlig for oss sier SAS mens CO setter inn 50+ Q400 i trafikk. Hjelpe meg for et gjeng forstaasegpaaere.. Tenk aa drive flaatedrift paa bakgrunn av avisoppslag. Hjelpe meg... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 238
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
BA Concorde Sep 1998
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
Dette er bare en spekulasjon, men kan det bli til at Sas DK bruker A318 på CPH-LCY mens Sas NO "flagger" det ut til WF med deres Q400 på OSL-LCY?
Vet at det er limitasjons på bruk av Q400 på LCY, men hvor reelt hadde en slik mulighet vært?
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,170
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
Da har den vel også flydd "nesten" tom til CPH når Sas DK brukte den der. Det er jo bare 23mil lengre til OSL (ifølge Great Circle Mapper) og bruker vel ikke SÅ mye mer fuel på 23 mil?
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Q400 klarer Oslo uten problem
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,170
|
![]() Quote:
Ikke uten problemer (les vektbegrensninger) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2006
Location: 20 min fra TRF
Posts: 646
|
![]()
Jeg fikk prøvd turen i mai. Veldig greit og små forhold.
__________________
AeroGal 727, Galapagos 01.08.08, WGL-GYE: Ut på tur: TRF-STN-TRF, TRF-AMS-SOU-AMS-TRF, TRF-AMS-BCN // DXB-AMS-TRF, OSL-AMS-PAC-SJO // FRS-GUA-ATL-AMS-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Men hvis ikke markedet er der, spiller det jo ingen rolle om det er Widerøe som kaster bort pengene med sine Dash 8-maskiner eller om det er SAS gjennom innleide Avro-fly. Målet var egentlig å øke kapasiteten fra RJ70 til RJ85, det klarte man fra Arlanda, men det har man ennå ikke klart fra Oslo. Uansett synes jeg det er litt rart at ruten ikke går bra. Det er greit at forretningsreisende er hovedmålgruppe, det er det for så vidt alle, men vil ikke den menige foretrekke City fremfor Heathrow?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 628
|
![]()
Reiste selv til og fra LCY i forrige uke, og det synes jeg var veldig enkelt og greit. Vestover (på en søndag) var flyet nesten tomt, mens østover (onsdags ettermiddag) var flyet tilnærmet fullt.
SK har forresten benyttet Avro'en også på BRU i vår. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
Q400 klarer hélt fint å fly OSL-LCY med full load. Ulempen er at det tar lang tid, og man må blokke ca 20 seter på returen. Pga høye kraner eller hva det er som er i veien på vei ut av LCY. Q400 stiger ikke raskt nok til å komme over. A318 kan være en god løsning fra alle byene til LCY ( med den lovede satsningen på forretningsreisende ville det være synd om OSL-LCY forsvant). Wet-lease er ingen god løsning på lang sikt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,478
|
![]()
Synd! Dels är det ett bra utbud för våra affärskunder men sen är även Transwedebesättningarna riktigt riktigt bra att arbeta med.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,640
|
![]()
Utifra det jeg vet om climb performance til Q400, selv med maksvekt, høres dette noe merkelig ut. Tror ikke det er mange som flyr på LCY som klatrer bedre enn en Q400, og ihvertfall ikke F50 o.l. som også flyr der.
Ang. blokking av seter ser jeg ikke helt problemet. For min del kan de gjerne blokkere 20 seter både fram og tilbake. Det er jo en rute for hovedsaklig forretningsfolk og de burde være villig til å betale mere. Austrian har også begrensninger på F70 ved visse forhold når de flyr LCY. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,373
|
![]()
A318 komer IKKE til SAS Norge. Hva har skjedd med Tommy777 og hans forhold til SAS????
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Bilder av 2 stk. Avro RJ70 i Tromsø fra lørdag 21/6-08, og et bilde fra 21/6-1998... | LN-MEH | Bilder & foto | 12 | 26-06-2008 18:14 |
ARN-LCY med SAS Sveriges/Transwede Avro RJ70 | LN-KGL | TripReports | 1 | 21-05-2007 10:01 |
SAS RJ70 på Kjevik i dag? | Arnt Helge | Flyforum | 14 | 09-05-2006 20:56 |
Første RJ70 i SAS-farger | Blubird | Flyforum | 13 | 27-02-2006 20:11 |
Nå slutter jeg å bruke SAS! | Concorde | Flyforum | 23 | 15-02-2006 16:47 |