Originally posted by Farmer
24 timers angrefrist på flybillettkjøp er etter hva jeg vet lovbestemt av norske forbrukermyndigheter.
Originally posted by SpotOn
24 timers angrefrist på flybillettkjøp er etter hva jeg vet lovbestemt av norske forbrukermyndigheter.
Men hvorfor skriver da wideroe.no følgende: "Ved bestilling av flybilletter på www.wideroe.no er det 24 timers angrefrist. Dette gjelder ikke billetter med flyselskapene Norwegian og Sterling."?
...og fra forbrukerportalen.no...:
"Ved kjøp av en flyreise har du ingen lovbestemt avbestillingsrett. "
Edit...
Fikset URL
HM, hvor på wideroe.no finner du dette? 24 timers angrefrist praktiseres på ALLE flyselskap som bestilles der nå.
Men du har nok rett i at dette faktisk ikke er lovbestemt.
Originally posted by FlightDeck
Jeg tror ikke du kan kansellere lavprisbilletter hos Norwegian slik dere beskriver - godt mulig jeg tar feil, men har ikke hørt at noen har gjort det når jeg har vært på jobb. Du kan uansett - mot et gebyr på kr. 150/162 - endre billetten til en annen avgang eller en annen strekning. Bruker du ikke billetten får du selvfølgelig tilbake avgiftene og skattene.
Originally posted by SQ 777
Tror LH vil gjøre det samme.
Når det gjelder skattene og avgiftene, så tilfaller disse den norske stat og IKKE Norwegian - uansett om billettene blir brukt eller ei. Så det er ikke sånn at Norwegian gjerne vil beholde skattene.
Originally posted by TOS
Når det gjelder skattene og avgiftene, så tilfaller disse den norske stat og IKKE Norwegian - uansett om billettene blir brukt eller ei. Så det er ikke sånn at Norwegian gjerne vil beholde skattene.
Norwegian må muligens ikke betale skatter for personer som ikke reiser, så det kan være at det i så fall går rett i lomma på Norwegian. Dette vet jeg ikke, men jeg kan tenke meg at skatt ikke betales (fra flyselskapet til staten) ved kansellert reise.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.