• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Bergen Airtransport

ACA

Newcomer
Kan noen hjelpe meg med et bilde av Bergen Airtransports frakter som opererte ca 1972.
Det var muligens en DC et eller annet og fargen var gul.
Det var nemlig den første fraktemaskinen jeg handlet og det hadde vært moro med et bilde,
På forhånd takk for hjelpa.

Bergen Air Transport opererte 2 Douglas DC-4, eller C-54 Skymaster som den var mest kjent som.

Det var LN-MOB som her vises mens den var utleid fra BAT til Nordic Air mellom 1970 og 73. Enda et bilde viser den i svart/hvitt antakelig før utleien begynte, og den hadde nanvet Moby Dick.

Den andre var LN-MOJ, men tror jeg ikke den var gul. Den hadde først fargene etter Greenlandair, og så fikk den egne BAT-farger, og den finnes det dessverre ikke mange bilder av.

Originally posted by ACA
Kan noen hjelpe meg med et bilde av Bergen Airtransports frakter som opererte ca 1972.
Det var muligens en DC et eller annet og fargen var gul.
Det var nemlig den første fraktemaskinen jeg handlet og det hadde vært moro med et bilde,
På forhånd takk for hjelpa.

Skicka mig din e-mail adress så ska du få bild på både LN-MOB och LN-MOJ hos BAT.

Føyer til her nå, at jeg hadde misforstått info om LN-MOB, den var eid av Nordic Air fra desember 1970 til april 1973.

Hei Fellowship!
Ble nyskjerrig på siste avsnitt i post#2:Fikk LN-MOJ virklig andre farger enn Grønlandsfly hos BAT? Den var fremdeles rød på ryggen våren 76.
Jeg vet at LN-MOB fikk blå stripe og BAT-logo på hale.

Hei Fellowship!
Ble nyskjerrig på siste avsnitt i post#2:Fikk LN-MOJ virklig andre farger enn Grønlandsfly hos BAT? Den var fremdeles rød på ryggen våren 76.
Jeg vet at LN-MOB fikk blå stripe og BAT-logo på hale.

Hei LN-BFT

Du har helt rett! Svaret er nei, det var nok kun LN-MOB som fikk egne BAT farger. Det jeg mente var nok at LN-MOJ aldri var hos Nordic Air.

Back