• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS och Köpenhamn-Tel Aviv

RolfL

ScanFlyer Gold
SAS och Köpenhamn-Tel Aviv

Med anledning av en fråga på svenska G-kraft undrar jag vilka flygplanstyper SAS använt/haft tidtabellsplanerade på sträckan Köpenhamn-Tel Aviv? Senaste typen var väl DC-9-83. En uppgift var DC-9-87 men jag är tveksam till den, möjligen har väl den typen flugit sträckan i stället för en tidtabellslagd -83 men inte var väl -87 med i tidtabellen under någon period ?
 
Re: SAS och Köpenhamn-Tel Aviv

Originally posted by RolfL

Med anledning av en fråga på svenska G-kraft undrar jag vilka flygplanstyper SAS använt/haft tidtabellsplanerade på sträckan Köpenhamn-Tel Aviv? Senaste typen var väl DC-9-83. En uppgift var DC-9-87 men jag är tveksam till den, möjligen har väl den typen flugit sträckan i stället för en tidtabellslagd -83 men inte var väl -87 med i tidtabellen under någon period ?
Fra min tid i CPH kan jeg huske at SAS fløj med DC8 og A300....Du nævner MD83
men mon ikke også SAS har brugt MD81/82
kan ikke huske om DC9-41 blev brugt

Hilsen
Ole
 
Re: SAS och Köpenhamn-Tel Aviv

Originally posted by sk931

Originally posted by RolfL

Med anledning av en fråga på svenska G-kraft undrar jag vilka flygplanstyper SAS använt/haft tidtabellsplanerade på sträckan Köpenhamn-Tel Aviv? Senaste typen var väl DC-9-83. En uppgift var DC-9-87 men jag är tveksam till den, möjligen har väl den typen flugit sträckan i stället för en tidtabellslagd -83 men inte var väl -87 med i tidtabellen under någon period ?
Fra min tid i CPH kan jeg huske at SAS fløj med DC8 og A300....Du nævner MD83
men mon ikke også SAS har brugt MD81/82
kan ikke huske om DC9-41 blev brugt

Hilsen
Ole


Jeg er nesten sikker på at SK brukte M83 til TLV to the end. Når det var problemer i Israel mener jeg at de fløy ARN-TLV og tomme til LCA, night stop, tomme til TLV og med pax TLV-CPH men jeg kan huske feil.
 
Re: SAS och Köpenhamn-Tel Aviv

Da jeg fløy CPH-TLV i 1998 mener jeg bestemt at det var en MD-87. Det var en meget behagelig tur. Noe man ikke kan si om returen TLV-BRU med El Al. Det flyet så ut som en svinesti - sorry, no pun intended...
 
Re: SAS och Köpenhamn-Tel Aviv

Jeg jobbet i TLV i 2000, og da mener jeg at det ble fløyet MD83
 
Re: SAS och Köpenhamn-Tel Aviv

Originally posted by LN-KOG
Da jeg fløy CPH-TLV i 1998 mener jeg bestemt at det var en MD-87.

Var -87 tidtabellslagd på CPH-TLV ? Jag kanske var oklar i frågan men undrade vilka typer som fanns i tidtabellen. Fram till sent 2002/tidigt 2003 fanns ju de båda -83 kvar hos SAS men andra typer kan ju naturligtvis flugit sträckan när inte -83 fanns tillgänglig.
 
Re: SAS och Köpenhamn-Tel Aviv

Min far fløy CPH-TLV flere ganger med DC-10,men om den var i tidtabellen husker jeg ikke.Jeg har selv fløyet strekningen med MD-82 et par ganger før -83'ene ble levert.Etter det fløy jeg bare -83.
 
Re: SAS och Köpenhamn-Tel Aviv

OK, bra ! Det betyder ju i alla fall att -81/82 var tidtabellsflygningar innan -83 kom. Tveksamt om -87 varit tidtabellslagda, ska höra med Flemming (ex-SAS OP/CPH, nu Frontier) om han kommer ihåg.
 
Re: SAS och Köpenhamn-Tel Aviv

Hva som sto i tidtabellen, vet jeg ikke RolfL. Jeg husker bare det jeg fløy, beklager.
 
Re: SAS och Köpenhamn-Tel Aviv

Originally posted by RolfL

OK, bra ! Det betyder ju i alla fall att -81/82 var tidtabellsflygningar innan -83 kom. Tveksamt om -87 varit tidtabellslagda, ska höra med Flemming (ex-SAS OP/CPH, nu Frontier) om han kommer ihåg.
Ja jeg er ret sikker på at Flemming ved det...
Md87 kunne sagtens række til mellemøsten....20mar 1990 fløje meg med SEDIF
Cairo-CPH :aktuel flyvetid 4timer 21min

Hils Flemming,Rolf

Hilsen
Ole
 
Re: SAS och Köpenhamn-Tel Aviv

Mener ganske bestemt å huske at jeg fløy DC-10 på familiens første ferie med ID billetter. Og det var i 85 hvis jeg ikke husker helt feil.

S
 
Re: SAS och Köpenhamn-Tel Aviv

Originally posted by FBU 4EVER

Min far fløy CPH-TLV flere ganger med DC-10,


En av de gångerna var med LN-RKB 1981-08-05 med styrman P. Reithe SK771v/772v totaltid 9:10 varav 2:00 natt och 6:00 instrument enligt loggböckerna :old


Det är enda gången under 5 år på typen som far flög TLV med DC10
 
Re: SAS och Köpenhamn-Tel Aviv

Originally posted by Savipix
En av de gångerna var med LN-RKB 1981-08-05 med styrman P. Reithe SK771v/772v totaltid 9:10 varav 2:00 natt och 6:00 instrument enligt loggböckerna :old
Det är enda gången under 5 år på typen som far flög TLV med DC10

Och SK...V betydde väl (om jag minns rätt) att det var någon slags avvikelse från ordinarie tidtabell, i det här fallet förmodligen att sträckan flögs med DC-10.
 
Re: SAS och Köpenhamn-Tel Aviv

Det er riktig, Rolf. En 'V' betyr at det har vaert en eller annen endring i det originale oppsettet.
 
Back
Top