DY SE-RPR/EI-FJB - status

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Neste DY er rapportert i friluft. EI-FHN (opprinnelig LN-NHL) er sett i friluft. B737-8JP, c/n 42081, l/n 5714. Testflys som BOE277.
 
Re: EI-FHN - status

Skule kilder antyder at denne skal registreres EI-FJB ... ?? Anyone?
 
Re: EI-FHN - status

Om du tenker på wikipediaartikkelen så viser han som legger det inn aldri inn kilder, og har "tatt feil" tidligere. Ingen bevisst vandalisme dog.
 
Re: EI-FHN - status

Og det er EI-FJB og den lurte meg og fikk sin jomfrutur i går Renton-Moses Lake-Boeing Field. Dep RNT 12:19 PST Arr BFI 14:44 PST via MWH
Hex er 4CA554.
 
Re: EI-FJB - status

Ny tur i dag.

BOE277 (B738) has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Boeing Field Intl (KBFI) at 08:30 PST Thursday heading for Grant Co Intl (KMWH) for an estimated arrival at 08:48 PST.

Expected route: SEA J523 TOU TOU180015 GEG PDT

BOE277 has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Grant Co Intl (KMWH) at 10:15 PST Thursday heading for Boeing Field Intl (KBFI) for an estimated arrival at 10:54 PST.

Expected route: GLASR9
 
Re: EI-FJB - status

Ut i dag også ...

BOE277 (B738) has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Boeing Field Intl (KBFI) at 11:45 PST Friday heading for Boeing Field Intl (KBFI) for an estimated arrival at 11:45 PST.

Expected route: SEA J523 TOU HQM TOU JAWBN JAWBN4
 
Re: EI-FJB - status

Sedan sommaren så går alla nya flyg till Norwegian International (Iriska registreringar). Varför går alla nya flyg dit? Kommer alla resterande 39 flyg på beställning at gå dit, eller ska några till DY? Är det helt enkelt så att D8 expanderar mycket mer än DY?
 
Re: EI-FJB - status

Det er nok så enkelt at de går dit de trengs - og akkurat nå er det IBK som trenger materialet.
 
Re: EI-FJB - status

Da var det EI-FJB sin tur å bytte AOC og registrering. Avslutter NAI karrieren 26/1-20. Kommer ut som SE-RPR 28/1-20 (NSW). NAI krymper fort nå
 
Re: EI-FJB - status

Er planen at hele NAI skal bort og over på NSW? Og hva med de norske maskinene? For der må vel noen beholdes for å fly til Tyrkia, DXB osv?
 
Re: EI-FJB - status

Tror du kan regne med at det aller meste av EI- fly blir overført til NSE denne våren, primært før den 1.4.2020. Formaliteter gjør at det trolig må være igjen ett eller evt noen få fly for å opprettholde AOCet (i minimums størrelse) og dermed kunne selge D8 billetter...
 
Last edited:
Re: EI-FJB - status

Så NAI/D8 forsvinner ikke helt?

Det mest «irriterende» er at de dog brukes «SAS registeringer», i den form det er masse SAS LN-xxx med de samme tre siste bokstavene. Det skaper surr, og sånt liker man ikke
 
Re: EI-FJB - status

Det mest «irriterende» er at de dog brukes «SAS registeringer», i den form det er masse SAS LN-xxx med de samme tre siste bokstavene. Det skaper surr, og sånt liker man ikke

Noen land gir jo ikke selskapene muligheten til å velge registreringer heller. Norwegian sine LN-registreringsserier har de jo åpenbart valgt selv. LN-KK* (trolig kjos og Kise), NO (NOrwegian), DY, før de gikk på NG for 737ng og bare fortsatte der. LN-MA*,MB og MC samt LN-NE*-seriene var jo heller ikke listet som tilgjengelige registreringgserier for en tid tilbake trolig for Max og Neo flåtene. Nå fikk jo de norske maxene LN-BK* isteden som jo åpenbart kan knyttes til Bjørn Kjos.
Den tidligere irske EI-LN* -serien for 787-flåten har de nok ønsket seg (sas sin EI-SI* er jo også klart gjennomtenkt), men registreringene for 737 hos NAI er åpenbart tilfeldighet da Ryanair har bade svært like serier før og etter i alfabetet.

I Sverige begynner vel alle luftfartøy med jetmotorer på R, så de har nok fått tilfeldige serier fra svenskene. Var vel også noen maskiner hos sas med OY-KK* for en tid tilbake. Ja,det skaper forvirring, men vi får leve med det;)
 
Re: EI-FJB - status

De norske gjenværende maskinene blir trolig ikke flyttet. Grunnen til at de norske ble flyttet over var en konsekvens av at NAN maskinene skulle ut av NAN AOC. Så vidt jeg vet opererer ikke NAN noen maskiner pr nå da NAN som selskap ble omgjort til et garantiselskap med tilhørende landingsrettigheter i LGW ifbm bondet som ble forlenget. NAS/NAN/NSE har full crew kompatibilitet, slik at det har liten praktisk betydning bortsett fra i de tilfellene hvor rutetillatelsen er knyttet opp i mot spesifikt AOC med eget utstyr, som feks Dubai, Tyrkia og sikkert noen andre oddballs...
 
Back
Top