Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 19-05-2015, 20:08   #1
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,011
Default Monopolet er tilbake. WF BGO-TRF-BGO

Fikk litt smaken på rapportskriving før jul, men har rett og slett ikke fått ut fingern til å skrive en rapport før nå. Dere får ha meg unnskyldt at dette ikke er en rapport fra et fjernt himmelstrøk som for mange er en kuriositet. Jaja. Tar jo alltid mye bilder når jeg er ute på tur så tenkte å skrive en liten rapport uansett. Hvis du ikke orker alt bullshittet jeg kommer med er det fritt frem for å se på bildene og la mine kommentarer ligge


Yes. Da var det til Sandefjord for helgen pluss feiring av nasjonaldagen. WF har fått tilbake monopolet sitt på ruten til Sandefjord, så prisene har etter min mening gått i taket. Dette går utover konsumentene, mens kassen til WF fylles opp. Jaja, det er frivillig å sette seg på flyet så vonde tunger skal vel ha det til at vi forbrukere ikke bør klage.


Uanz, fly er jo kjekt og Sandefjord er jo kjekt så da var etterspørselen min etter billetter såpass høy at kontoen ble tømt for 4-sifret beløp.



Dato: 16. Mai
Rute: WF409
Fly: LN-WDJ


Parkerte bilen i P2 og gikk mot terminalen. På vei møtte jeg crewet fra sesongens første rute til JFK, som rett og slett så litt månebedotten ut. Kanskje noen hadde glemt de?



Slengte fra meg kofferten og gikk mot sikkerhetskontrollen. Siden jeg ikke er sånn derre statuskunde var det bare å gå rett frem istedenfor å snu i døren og gå opp fast-tracken. Jaja, hadde ikke vært så gale om det var et sett av noen som går eller har gått på ulovlige substanser fremfor meg. De skulle på død og liv ikke legge fra seg mobilen eller lommeboken før de gikk gjennom sikkerhetskontrollen, så det ble man jo stående. I den andre køen var det en dame som ikke hadde fått med seg at rødvin ikke kan gå gjennom sikkerhetskontrollen, så køen ble jo til slutt veldig lang. Jaja, man kom seg nå gjennom til slutt.

Gatene på BGO er så jysla stygg at jeg gremmes. Welcome to the 80s


Skranglebuss med vinger


Ble strengt håndhevet at cabinbagasje måtte stå igjen utenfor, noe jeg av en eller annen grunn forventet.


Uten å tenke så veldig over det valgte jeg et 11A da jeg sjekket inn. Jaja, det var jo vm i dårlig idè.


På toppen av det hele var det en over snittet bred kar som mente at han hadde rett på hele armlenet og litt av setet mitt også, som resulterte i at det ble ekstremt trangt for undertegnede.



Da alle var på plass fikk vi klar beskjed om at vi ble stående på bakken en god halvtime som følge av ”slot-restriksjoner”. Tydeligvis noen et eller annet sted som hadde tatt en oval weekend. Da mr.big i setet vedsiden av meg mente at Pearl Jam var noe jeg også skulle få høre på var tålmodigheten slutt, og jeg ba han pent om å jekke både lyden og den territorielle provokasjonen av setet mitt. Han gryntet men aksepterte.

Til slutt kom man nå seg til TRF, hvor det kun var et fly fra DAT som stod parkert. Antar at det var charter.


Kort vei til hangaren


På Torp er det kun ett bagasjebånd. Det er vel egentlig greit nå når DY er gone, men har stått samme sted samtidig som to maskiner fra DY og 3 maskiner fra WF landet innen et meget kort tidsrom. Det var på kanten, mildt sagt.


Overlevde gjorde man, og dagen etter viste Sandefjord seg fra den hyggelige siden.


Etter å ha dyttet i seg både det ene og det andre av usunnheter samt ”kjeket” litt på toget var det tilbake til virkeligheten og retur til byen mellom de syv fjell og honorert arbeid.


Dato: 18. Mai
Rute: WF404
Fly: LN-WDL


Rett og slett blytungt å komme seg opp om morgenen, men sånn er nå livet. På TRF har WF kun tre innsjekkingsautomater, men de tre siste turene dit har kun to av de virket noe som har resultert i rimelig lange køer


Ble plutselig akutt sulten, så 119 kroner for en tørr baguette med litt roastbeef samt lunkent vann var rett og slett en for god deal til å si nei til.


Jaja, nydelig dag for å flakse litt. Fikk ruslet bort til flyet etterhvert som i dag da som nevnt var LN-WDL


I dag var setet 9D, noe som ikke var så veldig mye bedre enn 11A. Knyttnevetesten orket jeg ikke å ta en gang.


Frokosten til WF


Man kom seg avgårde på rutetid. Take-off nordover før vi vred vestover over notodden. Ved innflygning kom det litt is på vinduet så fikk ikke tatt så mange gode bilder før vi passerte nordhordalandsbroen:

Og plutselig husker man hvorfor man elsker å fly. For en innflygning




Selv om det var mange gater ledig ble det buss til terminalen. Jaja, måtte jo ventet på bagasjen lell! Vi ble sluppet av i det jeg tror er gate 33-35 eller noe slik. En ”ny” midlertidig gate.


Jaja, det var alt. Håper at det gikk greit å lese min versjon av i-landsproblemer. Det er forøvrig verdt å nevne at de to som jobbet i kabinen begge veiene utviste særs hyggelig oppførsel samt effektivitet av høyeste klasse. Kanskje noen av de surpompene i SK skal gå på kurs hos WF?

Last edited by OttoL; 19-05-2015 at 20:27.
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2015, 21:50   #2
737-405
ScanFlyer Gold
 
737-405's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Location: Bergen.
Posts: 1,288
Default Re: Monopolet er tilbake. WF BGO-TRF-BGO.

Hjertelig takk for en super rapport OttoL :-)

Hverdagsrapporter kan også være trivelige - jeg humret meget godt av dine beskrivelser. Særlig kommentaren med "månebedotten" og bildene av deg + din sidemann synes jeg var særdeles treffende her. Det er tydelig at rad 11 er noe man skal styre unna på Q-400 varianten.
Jeg håper å se flere rapporter fra deg!
__________________
Smil til livet, så vil livet også smile til deg
737-405 is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2015, 10:12   #3
krølle
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,686
Default Re: Monopolet er tilbake. WF BGO-TRF-BGO.

Takk for fin rapport. Den frokosten til WF ligna veldig på matpakka mi
Noe som er laget i all enkelhet, men det er ofte det greieste av og til
krølle is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2015, 11:21   #4
Kabinsjef@DY
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2014
Location: Bærum
Posts: 169
Default Re: Monopolet er tilbake. WF BGO-TRF-BGO.

Fin rapport Mulig jeg misforstår, men Norwegian flyr fremdeles mellom Bergen og Torp; jeg fløy faktisk denne turen dagen etter din flyvning 17. Mai.
Hvor ofte den går er jeg derimot usikker på, den var vel daglig tidligere.
Kabinsjef@DY is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2015, 12:02   #5
Star Flyer
Star Alliance only.
 
Star Flyer's Avatar
 
Join Date: May 2011
Posts: 1,062
Default Re: Monopolet er tilbake. WF BGO-TRF-BGO.

Quote:
Originally Posted by Kabinsjef@DY View Post
Fin rapport Mulig jeg misforstår, men Norwegian flyr fremdeles mellom Bergen og Torp; jeg fløy faktisk denne turen dagen etter din flyvning 17. Mai.
Hvor ofte den går er jeg derimot usikker på, den var vel daglig tidligere.
Kun fredag og søndag. Ruten legges helt ned 31.mai!
Star Flyer is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2015, 12:26   #6
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,011
Default Re: Monopolet er tilbake. WF BGO-TRF-BGO.

Quote:
Originally Posted by 737-405 View Post
Hjertelig takk for en super rapport OttoL :-)

Hverdagsrapporter kan også være trivelige - jeg humret meget godt av dine beskrivelser. Særlig kommentaren med "månebedotten" og bildene av deg + din sidemann synes jeg var særdeles treffende her. Det er tydelig at rad 11 er noe man skal styre unna på Q-400 varianten.
Jeg håper å se flere rapporter fra deg!
Takk for hyggelig kommentar Ja trangt blir det hos WF når en av to på raden er litt for brei

Quote:
Originally Posted by krølle View Post
Takk for fin rapport. Den frokosten til WF ligna veldig på matpakka mi
Noe som er laget i all enkelhet, men det er ofte det greieste av og til
Ja var helt greit, trenger ikke så mye mer. Var dessverre så sulten før boarding at jeg måtte betale for den dyre baguetten. Jaja.

Quote:
Originally Posted by Kabinsjef@DY View Post
Fin rapport Mulig jeg misforstår, men Norwegian flyr fremdeles mellom Bergen og Torp; jeg fløy faktisk denne turen dagen etter din flyvning 17. Mai.
Hvor ofte den går er jeg derimot usikker på, den var vel daglig tidligere.
Som Star Flyer nevner, ruten er allerede annonsert nedlagt. Siste innenriksavgang med DY fra TRF blir søndag om halvannen uke. Som en konsekvens av dette har prisene til WF, etter min mening, gått betydelig opp
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2015, 16:57   #7
LN-KOG
Osapanga chipongwe
 
LN-KOG's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,143
Default Re: Monopolet er tilbake. WF BGO-TRF-BGO.

Quote:
Originally Posted by OttoL View Post
Som en konsekvens av dette har prisene til WF, etter min mening, gått betydelig opp
Dette kalles kapitalisme og er et fenomen som flertallet av dette forums brukere abonnerer på så lenge det ikke treffer dem midt i trynet.
__________________

Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea.
LN-KOG is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2015, 19:05   #8
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,975
Default Re: Monopolet er tilbake. WF BGO-TRF-BGO.

Når du fjerner så mange billigseter fra markedet, er det uungåelig at snittprisene vil gå opp. Det er enkel matte.....
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2015, 21:30   #9
FlyTAP
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2009
Location: Grimstad
Posts: 221
Default Re: Monopolet er tilbake. WF BGO-TRF-BGO.

Morsom rapport! Har liten eller ingen forståelse for at Pearl Jam skal plasseres i kategorien "støy", breial sittestilling i smale flyseter derimot, der har du min fulle og hele sympati!
__________________
Bom viagem!
FlyTAP is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2015, 06:44   #10
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,011
Default Re: Monopolet er tilbake. WF BGO-TRF-BGO.

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Når du fjerner så mange billigseter fra markedet, er det uungåelig at snittprisene vil gå opp. Det er enkel matte.....
Quote:
Originally Posted by LN-KOG View Post
Dette kalles kapitalisme og er et fenomen som flertallet av dette forums brukere abonnerer på så lenge det ikke treffer dem midt i trynet.
Ja ikke ta sånn på vei for det, men matten er enkel som sagt Spørsmålet er jo OM WF utnytter at de nå er suveren tilbyder på markedet. Dog, hvem er jeg til å sutre som bare flyr med WF rett over tosifret antall ganger i året.
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2015, 08:44   #11
LN-KOG
Osapanga chipongwe
 
LN-KOG's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,143
Default Re: Monopolet er tilbake. WF BGO-TRF-BGO.

Quote:
Originally Posted by OttoL View Post
Ja ikke ta sånn på vei for det, men matten er enkel som sagt Spørsmålet er jo OM WF utnytter at de nå er suveren tilbyder på markedet. Dog, hvem er jeg til å sutre som bare flyr med WF rett over tosifret antall ganger i året.
WF driver ikke veldedighet. De skal tjene penger akkurat som Apple, Microsoft, Audi og andre som tar ut det som er forsvarlig og mulig. Og da blir "matten" uinteressant. Det hadde vært mer sjokkerende om det ikke hadde skjedd. Da hadde noen ikke gjort jobben sin.
__________________

Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea.
LN-KOG is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2015, 09:09   #12
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,011
Default Re: Monopolet er tilbake. WF BGO-TRF-BGO.

Quote:
Originally Posted by LN-KOG View Post
WF driver ikke veldedighet. De skal tjene penger akkurat som Apple, Microsoft, Audi og andre som tar ut det som er forsvarlig og mulig. Og da blir "matten" uinteressant. Det hadde vært mer sjokkerende om det ikke hadde skjedd. Da hadde noen ikke gjort jobben sin.
Nå må du ikke blande mellom bedriftsvelferd og samfunnsvelferd. Det WF gjør er fullt forståelig, men årsaken til at de gjør det er for meg et problem. Her er det konsumenten som står igjen som taperen.
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2015, 11:59   #13
WF789
ScanFlyer Molded
 
WF789's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,537
Default Re: Monopolet er tilbake. WF BGO-TRF-BGO.

Nå kan de jo ikke prise seg helt ut heller da det ikke er så fryktelig langt til en annen flyplass med vesentlig flere og rimeligere avganger til Bergen
__________________
WF789 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
DY479 TRF-BGO request CapeFL Register- og ATC-Forum 5 09-02-2014 21:48
11/8 DY478 BGO-TRF div. OSL Glenn Register- og ATC-Forum 4 11-08-2013 21:38
BGO-TRF med WF jb1 TripReports 1 18-08-2010 22:03
Spotter alert BGO! DK717/718 BGO-AYT-BGO LN-RRA Flyforum 22 21-08-2008 21:26
Astraeus kommer tilbake på BGO LN-HAT Flyforum 1 13-03-2005 12:24


All times are GMT +2. The time now is 03:43.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.