Familien skal reise OSL-DOH-DAR og JRO-DOH-OSL i sommer. Det var ikke mulig å velge seter under selve bestillingen, men når jeg går inn på "administrer en bestilling" med PNR og etternavn får jeg mulighet til å velge seter, måltidspreferanser osv.
Det jeg stusser på er at jeg kan velge mellom så godt som alle seter i økonomi, med unntak av bulkhead og exit-rekkene. Greit nok at jeg er tidlig ute (ca. 6 mnd), men synes det var rart at INGEN andre har plukket seter ennå. Er dette en reell setereservasjon? Seteønskene som ble lagt inn via QRs nettsted er synlige på checkmytrip.com.
Seteønskene ble for øvrig bare bekreftet for tre av leggene, for JRO-DOH er ønskene ikke synlige i bekreftelsen (men de valgte setene kommer opp som "opptatt" om jeg prøver på nytt).
Seteønskene ble for øvrig bare bekreftet for tre av leggene, for JRO-DOH er ønskene ikke synlige i bekreftelsen (men de valgte setene kommer opp som "opptatt" om jeg prøver på nytt).
Hvor lang tid tar det å få ting tilbake på en kansellert billett? Submitted en refund request for over to uker tilbake, men foreløpig null svar fra Qatar. De virker jo forbanna trege? Skulle gjerne hatt de pengene på konto for å si det sånn da jeg får nesten alt tilbake.
Skal reise fra Oslo-Doha-Hong Kong-Manila med Qatar i sommer. Det gikk bra å reservere seter på nettsiden for alle flighter utenom Oslo-Doha og Doha-Oslo. Feilmeldingen er "At least one of your specific seat requests could not be processed. (4631)"
Det virker da meget rart at alle setereservasjoner med et annet flyselskap ble bekreftet men ikke Qatar i sin egen hjemmeside. Noen som vet om jeg får setet hos Qatar, eller er det noe feil med siden ?
Hei.
Har noen her erfaring med Qatar sin regel om at man kansje må vise fram kortet reisen er betalt med? Har det noe å si om vedkommende som eier kortet ikke skal reise? Vi er en gjeng som reiser til BKK og jeg har kjøpt billetter (business om det har noe å si) for de som skal reise med Qatar. Selv reiser jeg med Turkish dagen før. Bør jeg gi kortene mine til reisefølget?
Jeg har også kjøpt billetter videre med Bangkok air til Phuket for disse som går 4 timer etter ankomst med Qatar. Er det mulig å be de på Gardermoen om sjekke bagasjen inn hele veien til Phuket?
På forhånd takk for svar og ha en fortreffelig 17. mai feiring![]()
Men eg har som sagt reist svært mykje med både QR og andre selskaper som har samme disclaimer, og aldri opplevd at dei har sjekka kredittkortet mitt, så sannsynligheten for at det skulle skje er nok minimal vil eg tru.
For ordens skyld: Husk at selskapet heter Qatar, akkurat som det er Qantas ikke og ikke Quantas [emoji6]Så Emirates på tv, der gjorde de forskjell på debit og kreditkort, er vel noe juridisk med bruken av de to, iallfall var debit ok, kredit ikke ok. Var snakk om en som var stuck på BKK flyplass og moren skulle betale billett hjem med sitt kort. Så også en annen gang, usikker på om det var Quatar, der den reisende måtte fylle ut et erklærings skjema med sitt visakort der de garanterte for summen på billetten, siden kredittkortet ikke sto i den reisendes navn. Vil tro at det lureste uansett er en kjapp telefon inn til Quatar sitt OSL kontor? på 852 25 999 og få det bekreftet.
Så Emirates på tv, der gjorde de forskjell på debit og kreditkort, er vel noe juridisk med bruken av de to, iallfall var debit ok, kredit ikke ok. Var snakk om en som var stuck på BKK flyplass og moren skulle betale billett hjem med sitt kort. Så også en annen gang, usikker på om det var Qatar, der den reisende måtte fylle ut et erklærings skjema med sitt visakort der de garanterte for summen på billetten, siden kredittkortet ikke sto i den reisendes navn. Vil tro at det lureste uansett er en kjapp telefon inn til Qatar sitt OSL kontor? på 852 25 999 og få det bekreftet.
EDIT: staveleif![]()