![]() |
|
![]() |
#1 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg kjenner godt potensialet, men det forbauser meg at DY har så mye trafikk USA-Asia med tanke på at de kun flyr til Bangkok. Dette burde ikke bare være en vekker for Avinor, men også for SAS. Man må tilrettelegge bedre for denne trafikken. Ankomst på morgenen og videre på kvelden holder ikke ....
http://e24.no/naeringsliv/norwegian-...ammen/23334710 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Interessant, sjekket priser og tider litt tilfeldige datoer. Verkar stort sett være 2-3h connections i OSL og enda korter ii CPH. Det sammen med prisnivå fra 5-7k skjønner jeg godt er konkurrensdyktigt.
Men sen har vel DY egeninteresse i å skrøyte opp volumet så vanskelig å si noe som helst basert på enkelttilfeller, mer enn at det sannsynligvis aldrig har vært fler enn 200 på en flyvning da.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
En enveispris på en tilfeldig dato er jo i allefall meget konkurransedyktig på pris.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Dette er helt kurant. Når man slinger maskinene øst-vest får man gode forbindelser og er samtidig godt beskyttet mot forsinkelser når det er samme maskinen som skal videre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Myndighetene burde også legge til rette for at man kan slippe passkontrollen i transit Non-schengen. Det er bak mål å måtte skaffe seg Schengen-visum bare for å mellomlande i Norge.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg liker Norwegians proaktive holdning. Først utfordrer de SAS og tvinger de til å åpne Europaruter de tidligere ikke har hatt interesse/vært i stand til å åpne fra OSL av ulike årsaker. Så er det samme i ferd i å skje på langdistanse. Og i tillegg så utfordrer de nå Avinor og OSL med ideer og tanker de aldri har vært i nærheten av å tenke, ei vært i stand til, samtidig som de stiller krav.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
EBD
|
![]() Quote:
Kanskje norwegian kan innta en rolle for USA som sandkasseselskapene får for Europa.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Det er vel ikke så overraskende at en del benytter seg av muligheten til å fly via Oslo på ruter mellom USA og Asia, både fordi det er geografisk praktisk og fordi man kan få lave priser. Jeg tviler på at det er mange asiater eller amerikanere som aktivt tenker på Norwegian som alternativ - det er vel mer sannsynlig at alternativet dukker opp hos søkemotorer.
Ellers tipper jeg Norwegian trenger høyere priser på interkontinentale ruter, og at dette segmentet vil dø litt ut etter hvert som prisene øker og rutene for alvor innarbeides i markedet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Det er dog altid godt med options. Etihad er ex en morgenafgang og DU's afgang er om aftenen med ankomst morgen i BKK. Også et Plus til DU her. Jeg prøver at forholde mig lidt objektivt og sammenligner de enkelte produkter. Synes dog det er spændende og ser perspektiver - særligt hvis prisen kunne komme lidt længere ned. Og det kommer jo ikke kun OSL til gode, men også ARN og i mindre grad CPH. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Nei, det er ikke mulig. Du må gjennom passkontrollen, men det er mulig å passere om du har visum til enkelte andre land (USA, Canada, EU, Japan).
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS og 6-dagersregelen til Asia (el. USA) | simenjw | Reiseforum | 4 | 20-08-2013 20:53 |
Vindforhold i høyen, i forhold til ekstreme forhold på bakken. | Polaris | Flyteknisk forum | 16 | 27-03-2011 23:51 |
SAS med knallpriser til USA og Asia | mckvakk | Reiseforum | 3 | 08-03-2011 17:28 |
Norwegian ønsker å fly til USA, Asia og Afrika | adressa | Flyforum | 169 | 26-10-2009 15:00 |
20.000 poeng til Asia/USA | Maltwhisky | Flyforum | 39 | 02-12-2008 23:23 |