![]() |
|
![]() |
#1 |
Amatør
Join Date: Dec 2009
Location: Midt i gryta
Posts: 2,004
|
![]()
Har et inntrykk av at det er ganske rotete hva som egentlig tilbys på SAS Plus på langdistanse for tiden. Hva får man egentlig når jeg flyr i SAS Plus over Atlanteren?
Fri børst hele veien er det vel ikke f. eks? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2009
Posts: 202
|
![]()
Det var vertfall fri børst begge veier da jeg fløy OSL-EWR-CPH i Plus i juni.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Newcomer
Join Date: Aug 2014
Posts: 4
|
![]()
Fløy ARN-ORD i forrige uke i Plus, og var veldig fornøyd. Så mye alkohol du ville ha, valg på to hovedretter til middag, skikkelige tepper og hodetelefoner. Observerte på menyen at det står klart at alt er gratis på SAS Plus, så noen flasker "sprudlende" ble det også. Kan anbefale Plus (fikk oppgradert via Optiontown) da det gir samme poengopptjening som i Business.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2013
Posts: 1,109
|
![]()
Noe amenity kit ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
AirBussjåfør
Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 414
|
![]()
SAS Plus er skuffende dersom du ikke havner på SAS' egne fly. Fløy CPH-ORD/EWR-CPH denne uken og begge flightene gikk med henholdsvis OY-KBI og LN-RKP, som er innleide fly (A343) med samme konfigurasjon i Plus som GO. Eneste forskjellen ombord var en gardin, noe bedre benplass (ikke meget), en varm håndduk og valget mellom to retter istedenfor én. Hadde det ikke vært for loungetilgangen før og etter avgang, hadde jeg aldri giddet å oppgradere på disse flyene. Jeg brukte 15 000 poeng på å oppgradere, mens ene reisefølget betalte 1400 via OptionTown. Ikke verd prisen i mine øyne når setene er de samme...
Derimot kan jeg anbefale upgrade til business dersom du flyr med en av SAS' innleide fly. Da får du skikkelig stol som kan legges helt flat, samt at underholdningssystemet ombord er bedre enn ellers på SAS. Når det er sagt så fungerte det ikke på CPH-ORD for min del, og på returen til CPH fra EWR var AVODen ødelagt på mitt sete - derfor måtte jeg finne et annet sete for å kunne se film osv. Men systemet hang seg opp flere ganger, så jeg ga opp og satte meg tilbake på setet jeg hadde betalt ekstra for. Kort sagt, lite imponerende! Blir ikke bedre om jeg skal fortelle om crewet heller.. EDIT: Fløy LN-RKP begge veier, ikke OY-KBI Last edited by CaptainMorgan; 26-09-2014 at 15:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2007
Location: Bergen.
Posts: 1,288
|
![]() Quote:
Merk at det kun er LN-RKP som har flate seter i Business. Kan for øvrig bekrefte at disse er gode å sove i ![]()
__________________
Smil til livet, så vil livet også smile til deg ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: May 2010
Location: Drammen
Posts: 854
|
![]()
KBI er vel ikke innleid fra et annet selskap ? Er ikke det en SAS maskin siden 2001 ?
i Plus på 908 kom serveringen kun en gang, purser sa at alt måtte bestilles når de kom med kun denne ene serveringen, og iht til en SAS ansatt her på Flyprat, var det korrekt. Ikke noe mer etter den ene gangen, men det er jo en nattflight. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
AirBussjåfør
Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 414
|
![]()
Jo, jeg som husket feil.. Fløy LN-RKP begge veier med 2-4-2 i såkalt "PLUS". Grunnen til at jeg oppgraderte var nettopp fordi jeg trodde vi kom til å få et "vanlig" SAS-fly med skikkelige seter i PLUS, noe det selvfølgelig ikke var......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2011
Location: Stockholm
Posts: 1,525
|
![]()
Au da, nå fikk jeg angst for min kommende flyvning i Plus. Teller det som involuntary downgrade om man er uheldig og ender opp med LN-RKP? 15 laken er mye for å sitte trangt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2009
Posts: 572
|
![]()
Hvordan kan man finne ut hvilket fly man skal reise med ?
Skal med SK935 den 8 Okt, med retur SK936 25 Okt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2014
Posts: 346
|
![]() Quote:
![]()
__________________
B738 ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
Posts: 854
|
![]()
Det er mulig å avgjøre om en skal reise med LN-RKP lengre tid i forveien. Det er bare å hente inn seatmap for Plus fra Expertflyer ol. Er det 2-4-2 i Plus, så har du svaret
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2009
Posts: 572
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
Posts: 854
|
![]() Quote:
![]() SAS A330: Business: Rad 1-6 Plus: Rad 14-18 Go: Rad 20 -> SAS A340: Business: Rad 1-8 Plus: Rad 14-17 Go: Rad 23 -> SAS LN-RKP (A340) Business: Rad 1-7 Plus: Rad 11-15 Go: Rad 16 -> |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
AirBussjåfør
Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 414
|
![]()
Var jo nettopp dette jeg gjorde, og da sto flighten oppført med OY-KBI, men da vi kom til kastrup ble vi møtt av LN-RKP. Føler meg rett og slett snytt! Har sendt klage til SAS og håper jeg får refundert deler av billetten. Er ikke så veldig opptatt av de småkronene, men prinsippet av at jeg blir lovet et produkt de ikke kan stille opp med..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Joker
Join Date: Jun 2013
Location: OSL
Posts: 1,092
|
![]()
At SAS flyr et fly uten fullverdig Plus uten å opplyse om det er totalt håpløst. For min egen del er Eco-seter uaktuelt på longhaul, men Premium Eco klarer jeg meg i.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,653
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
Posts: 854
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2009
Posts: 202
|
![]() Quote:
De fleste kjøper vel Plus for å få litt bedre comfort på reisen, ikke for ett ekstra valg av matrett og fri børst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
|
![]()
Fri børst har vel aldri trukket ned noe som helst, snarere tvert imot; men skjønner hva du mener.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hva synes du om Norwegian Longhaul? (Priser, komfort, service etc) | ghostern | Småprat | 619 | 22-01-2020 18:51 |
De optimale rutetider på longhaul / rutiner ombord | Fnate | Småprat | 16 | 23-05-2016 21:21 |
Hva ville dere hatt som bra service ombord på et fly | FlyboyKarsten | Småprat | 7 | 29-05-2011 15:00 |
Hvilken service ombord? | Marcus W | Reiseforum | 3 | 16-02-2010 16:13 |