Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. (håndtering, media, meninger etc)

Status
Not open for further replies.

kosvines

ScanFlyer Blue
Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. (håndtering, media, meninger etc)

Forstår passasjerene veldig godt. Alle fly får noen tekniske problemer i blant, men Norwegian har ikke organisasjon på plass for å drive dette på en skikkelig måte. Tenker da informasjonsflyten, eller rettere sagt mangel på akkurat det.

Jeg kan si her og nå at jeg kommer aldri til å fly long-haul med dette selskapet. Ikke fordi jeg noen brodd mot Norwegian, og selve flyturen er sikkert grei den. Men jeg vil gjøre alt for å unngå å havne i samme situasjon som flere passasjerer nå har havnet i. Og da er det best å holde seg unna, ser det ut til.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet (2014-tråden)

48 timers begynner å bli drøy kost. Spørsmålet er vel hvordan markedet reagerer i UK med et par slike forsinkelser? Eller er virkelig "all publicity is good publicity" sant? Har selv hatt kjempe store problemer med å skaffe hotel ved/nær LAX for noen år tilbake.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet (2014-tråden)

Flere og flere har skrevet at de oplever , og det står jo også i flere medier, meget meget store forsinkelser med Norwegian.
De samme siger også, at de aldrig skal flyve NLH igen. Men det har de glemt næste gang de gerne vil USA..
Så den tror jeg ikke på.
Og nu ser det også ud til at selskabet trækkes i svenske Tingsretten. De vil ikke udbetale erstatning, men henholder sig til at det skal Boeing. Og så tror jeg ikke, at selvom NLH bliver dømt, betaler de....om det kan komme så langt ud at samme advokat firma, så vil indsende en konkurs begæring på selskabet, ja det ved jeg ikke .
Spændende og måske kritiske tider i horisonten for NLH
Hilsen Ole
 
Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. i media og meninger rundt dette

God steming her

A flight to London was supposed to leave Los Angeles Wednesday night. The flight left Friday afternoon, forcing many passengers to take shelter for days at LAX. Hundreds of passengers on a Norwegian Air Shuttle flight were forced to sleep in the baggage claim area of LAX both Wednesday and Thursday night as they waited to board a flight that was delayed multiple times and did not takeoff until Friday afternoon.

http://www.nbclosangeles.com/news/l...rands-Hundreds-at-LAX-for-Days-268604312.html
Og ikke Norsk dialekt...
 
Last edited by a moderator:
Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. i media og meninger rundt dette

En ting er jeg iallefall sikker på, og det er at medias omtale av disse forsinkelsene ikke er noe konspirasjon eller svertekampanje mot Norwegian. Media omtaler faktiske hendelser, og konstruerer ikke disse forsinkelsene for å kunne "ta" Norwegian.

Alle erfaringene som nå kommer frem viser med all tydelighet at de ikke er klare for denne typen operasjoner. Det finnes jo ikke noe apparat til å hjelpe folk, og de driver med utstrakt ansvarsfraskrivelse. Andre selskaper opplever også tekniske problemer, jada, men ikke 12-72 timers forsinkelser gang på gang på gang....Andre opereatører av Dreamliner opplever heller ikke samme problemer som Norwegian, så det er klart at Norwegian og ikke Boeing har hovedansvaret her.

Jeg kommer personlig aldri til å plassere meg selv eller andre fra familien på en DY longhaul-reise. Til det er risikoen for å få ødelagt deler av ferien for stor.

På den annen side, nå er disse forsinkelsene så omfattende at samtlige som skal ut og reise LH med DY er klar over risikoen de løper, og det er ikke akkurat synd på dem. Vil du unngå å bli Kjosfast er det bare til å la være å fly med DY.
 
Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. i media og meninger rundt dette

En ting er jeg iallefall sikker på, og det er at medias omtale av disse forsinkelsene ikke er noe konspirasjon eller svertekampanje mot Norwegian. Media omtaler faktiske hendelser, og konstruerer ikke disse forsinkelsene for å kunne "ta" Norwegian.

Hyppigheten av forsinkelser kan selvfølgelig diskuteres, men min subjektive oppfatning av hvordan Norwegian behandler meg trenger ikke å være den samme som hvordan herr- og fru Olsen oppfatter det. Herr- og fru Olsen kan gjerne gå ut i media og sutre sin hjertesang med bakgrunn i hva de har opplevd, uten at det trenger å reflektere den generelle oppfatningen til resten av flyet. Bilde av triste ansikter som er "strandet" et eller annet sted selger veldig bra. Media omtaler ikke alltid "faktiske hendelser", men gjerne subjektive hendelser ;)

Nå skal det sies at jeg skriver dette med bakgrunn i hvordan jeg oppfattet en situasjon i fjor, som likevel havnet i media. Jeg har flydd DU flere ganger og har ingenting å utsette på det. At folk skal flagge sitt "hat" mot hvordan DU opererer og proklamere at de aldri skal fly DU er for meg like meningsløst som å skrive "ingen kommentar" når noen ber om din tilbakemelding.
 
Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. i media og meninger rundt dette

Fløy charter til Kreta for en måneds tid siden. Flyet var 18t forsinket. Stod ikke noe om det i avisene. Hadde det vært NLH hadde tonen helt sikkert vært en annen...
 
Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. i media og meninger rundt dette

Var en leder i Aftenposten om temaer i dag. Der ble det nevnt at til tross for alt trøbbelet er jo flyene stort sett proppfulle. Bruker DY Bahr for å føre lønnsforhandlinger har de neppe brukt noe dårligere advokatkontor for å vurdere mulige erstaningssøksmål. Inntil kabinfaktoren stuper tror jeg Kjos & Co tar støyen med knusende ro.

Andre 787 operatører har vel også hatt betydelige problemer, men de har vel hatt annet materiell tilgjengelig. Når det gjelder store feil på fly i juli måned som skulle gått usa-Europa er det flere selskaper som ikke har fått folk hjem i tide de siste årene.
 
Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. i media og meninger rundt dette

NHL har verkligen extrem otur.
Igår drog en stor "Thunderstorm" fram över Sverige.
På Gate 18 på Arlanda stod DUs 787 som skulle flyga ARN-JFK.
DUs 787 blev som enda flygplan i Sverige träffad av en lightingstrike. Något hände med Dreamlinern efteråt och jag ARN-JFK ställdes in.
 
Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. i media og meninger rundt dette

Andre 787 operatører har vel også hatt betydelige problemer, men de har vel hatt annet materiell tilgjengelig. Når det gjelder store feil på fly i juli måned som skulle gått usa-Europa er det flere selskaper som ikke har fått folk hjem i tide de siste årene.

Ja, og Finnair leide inn en 787 som erstatning for en Airbus i sommer (skjebnens ironi) ;)

Mye av kritikken mot DY går jo ikke på at folk sitter fast i 10 eller 28 timer, men at man ikke får informasjon og ikke får hjelp til mat/overnatting. Det tikker inn SMSer (der det funker) og en del handlingfolk har ikke 100% oversikt. Da blir Norwegian sentralt litt fjernt og folk opplever at de ikke blir tatt på alvor. Når de i tillegg ikke booker om folk til andre selskaper så oppleves det nok som meget frustrerende blant de reisende. Feilinformasjon om at "neste fly går på tirsdag" osv. hjelper jo ikke på situasjonen. I dagens verden er veien veldig kort fra (feil-)handling til avisene.
 
Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. i media og meninger rundt dette

Andre 787 operatører har vel også hatt betydelige problemer, men de har vel hatt annet materiell tilgjengelig. Når det gjelder store feil på fly i juli måned som skulle gått usa-Europa er det flere selskaper som ikke har fått folk hjem i tide de siste årene.
Norwegian pusher vel også maskinene hardere en andre operatører, det vil si at de har mindre tid på bakken til å fikse problemer og eventuelt ta inn forsinkelse?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet (2014-tråden)

Litt off topic, men det er visst ikke bare på langruter det er mangel på info osv. Førøvrig er dette ganske morsomt skrevet.

http://boarding.no/art.asp?id=58259

"Forrige helg strandet rundt 120 Norwegianpassasjerer i Berlin. Årsaken var teknisk problemer med flyet som skulle bringe dem til Bergen lufthavn Flesland. Det førte til kaos blant passasjerene - mange skal ha måttet vente i flere dager før de kom seg hjem til byen mellom de sju fjell. Blant passasjerene var advokat Vegard Austgulen og hans tre barn. Her kommer han med noen betraktninger rundt deres opplevelser:"
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet (2014-tråden)

Litt off topic, men det er visst ikke bare på langruter det er mangel på info osv. Førøvrig er dette ganske morsomt skrevet.

http://boarding.no/art.asp?id=58259

"Forrige helg strandet rundt 120 Norwegianpassasjerer i Berlin. Årsaken var teknisk problemer med flyet som skulle bringe dem til Bergen lufthavn Flesland. Det førte til kaos blant passasjerene - mange skal ha måttet vente i flere dager før de kom seg hjem til byen mellom de sju fjell. Blant passasjerene var advokat Vegard Austgulen og hans tre barn. Her kommer han med noen betraktninger rundt deres opplevelser:"

Denne fortjener nesten en egen tråd siden den handler om Norwegians kundeservice, eller mangel på sådan. Men opplevelsen bekrefter det jeg har hørt fra mange andre, å ringe til Norwegian er ren bingo, virker som om de som svarer har null opplæring og dikter opp svar. Snart like billig å kjøpe nye billetter som å sitte i kø der i timesvis for å få svadasvar på gebrokkent norsk eller engelsk.....
 
Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. i media og meninger rundt dette

Det er jo ikke rart folk blir litt øre og svimle av informasjonen:
28. jul 08:51
Norwegian regrets to inform that DY7005 28th of June is cancelled due to technical reasons
28. jul 10:09
New information regarding your flight. Norwegian regrets to inform that DY7005 28.July is delayed, not cancelled due to technical reasons. Your new estimated departure time is 01.10.
29. jul 04:42
Norwegian regrets to inform that DY7088 Los Angeles-Stockholm 28th of July is cancelled due to technical reasons. You have been rebooked to DY7088 departing at 02:00 AM local time 30.July.
29. jul 05:29
Unfortunately there was a mistake in the previous message sent to you. You have been rebooked to DY7088 departing at 02:00 AM local time 31st of July. We apologize for any inconvenience this may cause.
(Mine uthevinger)
 
Last edited:
Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. i media og meninger rundt dette

Den siste der var jo artig. Man skal ikke komme her og si DY/DU ikke er fremtidsrettet, den SMS'en kommer jo fra fremtiden. :p

-A
 
Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. i media og meninger rundt dette

Legg til Plus
Spar 251 NOK + 499 NOK
Nice&Tasty Meny (frokost + middag)
1 stk bagasje
Setereservasjon

Er det bare meg som ikke har fått med seg at Norwegian har økt prisen noe så grasalt på denne...? lå den ikke nede på 149kr eller noe sånt?
 
Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. i media og meninger rundt dette

Er det bare meg som ikke har fått med seg at Norwegian har økt prisen noe så grasalt på denne...? lå den ikke nede på 149kr eller noe sånt?

Nei det er en god stund siden:
http://e24.no/naeringsliv/norwegian-oeker-gebyrene-paa-setevalg-og-bagasje/22758953

e24.no said:
- De gjør trolig dette fordi de vil tjene mer penger, sier professor Espen Andersen ved Handelshøyskolen BI.
 
Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. i media og meninger rundt dette

Mener det har vært 399 til New York og 499 til resten siden starten.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top