![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
I ca. 3 måneder nå så har jeg forsøkt å planlegge en brukbar sommerferie. Mine tidligere reiser har stort sett gått til Asia og da helst Thailand som hovedreisemål. Etter å ha reist til de fleste øst asiatiske land, så var det på tide å prøve noe nytt. Jeg har til tider slitt med å bestemme meg for reisemål, så alle valg ble nøye undersøkt før jeg fikk bestemt meg for en endelig reiserute for en måned siden. Reiseruten jeg har valgt er noe original vil jeg si og er som følger: jeg starter i Oslo og reiser med TAP Portugal til Lisboa hvor jeg overnatter en natt før jeg fortsetter videre til Accra i Ghana. Så fortsetter ferden videre til Abidjan-Lome-Cotonou-Douala-Addis Abeba-Johannesburg-Victoria Falls-Livingstone-Johannesburg-Doha og til slutt Oslo.
Jeg kommer tilbake med mer da reisen ikke begynner før på søndag ![]() Last edited by Sondbjo; 12-07-2014 at 01:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Upgrade me....
|
![]() Quote:
![]() Men dette ser jo utrolig spennende ut. Blir TR opprettet "live"? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() Ja. Det blir en live report om jeg for tak i brukbart internett underveis. En grunn til at reisen ble så omfattende denne gangen har med at jeg har alt besøkt 82 land og for å få 90 måtte jeg besøke 8 nye land. Jeg har nesten "fått litt vondt i magen" etter å ha planlagt denne turen. Det er mye plagsomt byråkrati man skal igjenom. Det tok feks: 3 uker å få visum fra den Ghanesiske ambasaden i Danmark. Og det var ekspress og kostet 1365 kr! :O Jeg har brukt 6000 på visum.(1 person) Se her så skjønner du hva jeg mener: http://ghanaembassy.dk/content/visa-application |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Dette blir utrolig spennende å følge med på!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Gleder meg til rapport! God tur
![]()
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Newcomer
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Veldig spennende, håper på noen bilder fra reisemålene!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Spennende! Ser frem til å lese
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Spennende rute, ja. Jeg har aldri vært på det afrikanske kontinentet, så jeg gleder meg alltid over turraporter derfra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Newcomer
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Oslo-Lisboa
TP 761 A320 13.07.14 TAP Portugal TAP executive class(C) I dag startet endelig første etappe på min noe spesielle Afrika reise. Jeg møtte opp i god tid på Gardermoen ca. to timer før planlagt flyavgang. Innsjekk åpnet etter kort tid og jeg fikk sendt bagasje med «priority tag». Etter fast track sikkerhetskontroll så bar det av sted til SAS lounge, som var ganske så full på dette tidspunktet. Matutvalget var noe stusselig med litt pålegg og en curry-suppe. SAS bør virkelig satse på et bredere matutvalg i framtiden. 45 minutter før avgang begynte go to gate å blinke, så da gikk jeg til gate 43 hvor boarding enda ikke hadde startet. Det var klart at dette kom til å bli enda en overbooket flight. Flyet var stappfullt både i Økonomi og Business. Etter boarding så kunne jeg ta plass i sete 1A. Etter ca. en time så ble menyen utdelt og valget bestod av fisk og en fuglerett.(Noe som ligner på kylling) Jeg valgte sistnevnte og ble noe skuffet da den var noe tørr. Denne ble servert med potetmos og salat. Jeg valgte Pepsi som drikke da jeg normalt ikke drikker alkohol. Service nivået på kabinpersonalet var ikke særlig tilfredsstillende. Det føltes nærmest som en synd å trykke på service knappen, for å spørre om noe mere drikke. De spurte ikke om man ville ha noe mer på hele turen. Prisen for å oppgradere flyvningen var 2366 kr noe den definitivt ikke var vært. Setene er omtrent som i økonomi men på den ene siden er det blokkert midtsete. Innflygningen til Lisboa var meget fin men det ristet veldig på veien ned. Noen klappet av lettelse etter landingen. Etter en lang gåtur fra flyet så fant jeg ut at priority taggen ikke hadde fungert slik den skulle. Ikke bare OSL som sliter med dette tydeligvis. Nå har jeg sjekket inn på Tryp hotel Airport som er av en ganske bra standard. Internett fungerer meget raskt og room service er ganske billig. I morgen fortsetter turen til Accra i Ghana. Stay tuned. ![]() PS: Bilder kommer så fort jeg får det til ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hjemmelekse: Prøve å få bilder av disse, hvis de fortsatt står i Accra.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Den er blitt restaurant på ACC nå
![]() https://www.youtube.com/watch?v=lmDcFIvp7SA
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Litt av en rundtur
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
I'll be damned ... Men da retter vi hjemmeleksa til middag på denne restauranten!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Flugmaður
|
![]()
Oioi! Nå sitter jeg spent å venter!
![]()
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Den kyllingen minner meg på hvordan de ser ut etter en dag i ferskvare disken på Mega
![]() På den andre side, den kan kanskje fortone seg som en skikkelig kulinarisk opplevelse i forhold til valg du kan få deep South. God tur videre |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
En flyreise paa mindre afrikanske flyplasser | jb1 | TripReports | 4 | 14-08-2014 09:39 |
Dine ønsker for et nytt kontinent å reise til? | robertaas | Småprat | 10 | 13-05-2014 00:26 |
Sendt til feil kontinent | LN-WIC | Småprat | 12 | 21-05-2013 21:45 |
Aftenposten: Afrikanske selskaper, flygende lik-kister | The Ticketor | Flyforum | 6 | 19-01-2006 15:14 |
Continental til nytt kontinent | LN-MOW | Flyforum | 5 | 14-12-2004 23:35 |